1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527623 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
KB: Jag reagerade inte över det först, men när även idioten Weigel lät bli att fira sitt mål mot AIK, så började även jag irritera mig lite över det.

Sedan vet vi inte vad som ligger bakom. Han kanske har fått kritik för att han har hintat om att det skulle vara intressant att spela i MoDo igen (nämnde ju att det kan finnas "klausuler" och annat i Kempes podd när frågan om det långa kontraktet dök upp). Han kanske därför kände att han var tvungen att visa extra lojalitet mot just MoDo.

Undrar om Oskarshamn ångrar att de skrev det där jättekontraktet. Om de håller sig kvar, så lär ju inte ekonomin vara den bästa.

SPOODI: Jag lyfte The Yankees. Jag kan idrott...

KB: inte ens Costanza klarar av att vara kingshit i Oskarshamn

{9315}: tack!

KB: Tur att det kommer in 300 lök varje månad på hans konto då ;-) Vad var det supermodellerna sa på 90-talet " Jag kliver inte upp ur sängen om det inte gäller 1 miljon dollar"

Costanza: Svårt att komma från ett lag där man är en enskilt viktig kugge i ett annars väloljat maskineri - till att helt plötsligt förväntas behöva göra exakt allt plus kapten på det.

SPOODI: Ranta har sämst +- i MoDo och han har också -11 för referens

{9315}: är hutsko på väg bort från Oskarshamn?

Costanza: att bara ha -11 i Oskarshamn är dock bra. Läskigt dåliga är dom

HalvHund: Laget verkar inte ha tagit emot Engsund som ny kapten med öppna armar direkt, sen 0+2 och -11 på det. Jobbigt läge. Sen är kommande kval en helt ny historia. Vill inte hamna där. Nubben har bättre rutin. Hoppas MoDo köper som fan i januari. Vi är ju inte panka som vissa andra lag.

erjo: Vill hellre hävda att Luleå var bättre för Engsund än vad Engsund var bra för Luleå... nu är ju det mitt tycke och smak men jag vill ändå tycka att backar av den typen inte eggar mig så hemskt mycket

{9315}:
Love it.

Costanza:

woods-josh-mikkel
sampo-sam-hutsko
södergran-o'regan-walli (kolla tarasov jag kan)
ohlsson-ap/roma-niederbach/ejk

skulle roma hitta till något bra så får det bli ett lyxproblem längre fram

kan funka! men hinken måste vilja ha honom, han måste vilja hit och widebro måste vilja lätta på lädret. mycket som ska stämma

{9315}: Jo, känns som att Hutsko kan vara en spelartyp som MoDo gillar. Kanske O'Regan glider in som center längre fram också.

Costanza: mycket som känns tokigt, dels det men styrelse och sportchef kommer inte överens om fortsättning, båda vill men på olika sätt, bidrar säkert också på sitt sätt, inte lyckats ersätta somela och smejkal, och givetvis självförtroendet i bott nu

det som jag tycker talar för en ev värvning av hutsko är att han redan är i landet om han inte dragit på direkten, bör kunna vara spelklart snart med andra ord och modo behöver spelare. om hinken nu tycker han är bra nog.

{9315}: Är det inte infekterat där sen de valde att byta kapten som varit loket där så länge? Spiller nog över rejält på annars bra spelare.

SPOODI: problemet med oskarshamn är att dom är så fruktansvärt usla, både i system och självförtroende, att det är svårt som attan att göra några analyser hur bra spelarna är och hur dom kan fungera i ett bra system som modo ändå har.

för att ta hutsko som exempel så har han en intressant profil, bättre poängsnitt i ahl än woods och dickinson, kollade tambellini också och även där är hutsko bättre, han är 24 år så det borde finnas en utvecklingskurva, hans första 20 matcher i shl är i ett av dom sämsta lagen i shls historia (förutsätter jag) men det är bara olesen som gjort mer poäng än honom i lika styrka så han har ändå producerat bättre än dom flesta i laget, detta trots att han spelar 4-5 minuter mindre per match än deras toppkedja

hur mycket av att hans spel detta år är pga han är för dålig och hur mycket är pga omgivningen? jag har ingen aning, det är en retorisk fråga, tror man behöver ha sett spelarna mycket denna säsong för att kunna komma med en rättvis bedömning och det har jag inte gjort

hinken får helt enkelt göra det han är betald till att göra, jag litar på hans omdöme :)

Saleva: Ska jag vara helt ärlig så blev jag påtagligt upprörd av att se han jubla av hela hans kropp och själ mot oss. Finns ju förklarliga skäl med tanke på deras kräftgång och hans måltorka vid tidpunkten, men ändå. Han hade fortsatt harvat på i HA utan oss.

Tarasov: Tur att staten har en GrönGul affär dit jag och SMÅLAND kan gå ;-)

SPOODI:
Vilket jag kan förstå men kedjan är lång. När man får smak för droger är det svårt att motstå. Har extremt liten erfarenhet av droger men fick min första i samband med en operation så kan känna ett visst sug efter en ny operation 😂

Bad_Brett: karlkvist producerar ju ändå skapligt i havererande Oskars. 0.76p / match enligt ep.

SPOODI: Har han sålt kokain med?

Tarasov: håller med dig till viss del men tycker inte det ska duttas med folk som gynnar gängkriminalitet

SPOODI: Ok, duhar rätt!
Trodde han bara ertappats 1 gång men han har erkänt minst 5 köp.
Aja oavsetts behöver man inte kalla någon för narkoman för att man är ung och testat kokain några gånger, då skulle man ju kunna kalla 90% av Sverige befolkning för alkoholister också vilket inte känns helt rätt.

Gavelo:
Tycker också man kan avstå. Alla människor misstag här i livet och det flesta av oss slipper lyckligtvis få dem på pränt i i diverse tidningar forum.

Gavelo: klart han är? Becknat koks i flera år?

Gavelo: Vi kan kalla honom "Pulver", den åttonde dvärgen.

{10322}:
Personligen skulle jag inte heller ha något emot honom men tror, liksom Pelle Hägglund att det av olika anledningar aldrig kommer att bli aktuellt.

SPOODI: Pundaren!
Tycker vi kan sluta med att kalla folk för liknande saker, han är givetvis ingen narkoman.

Saleva: Attityden vet jag inte, men att den mest offensivt lagda spelaren har ett dåligt +/- är ju knappast konstigt.

Jag tror han skulle vara riktigt nyttig för oss och om vi kan få tillbaka honom för en rimlig peng så ska vi givetvis försöka. Allt annat vore rakt konstigt, tycker jag. Jag ser ingen större flopprisk alls.

Bad_Brett:
Att han jublade när han gjorde mål mot MoDo gick mig fullständigt förbi, jag kunde inte bry mig mindre och antar att majoriteten modoiter inte blev alltför upprörda. Däremot tror jag hans prestationer den här säsongen gör att folk blivit mindre sugen på honom, tänker mest på hans attityd och plus minus.

Bad_Brett: Karla var ju igång med att köpa hus i Ö-vik innan erbjudandet kom från Filander. Så nog trivdes han väldigt bra i här, känns som att han var beredd att lira med MoDo karriären ut om inte kontraktet från IKO hade kommit på bordet.

HalvHund: Engsund var klass i Luleå, ingen back världen kan gå in och göra det bra i IKO.

Bad_Brett: har nog varit anti Karla redan innan det men är inte övertygad. Känns som flopprisken är på tok för hög kontra vad han kommer vilja ha i lön. Tyvärr , ser hellre att han går till något annat lag

{7426}: Tycker det är lite komiskt hur anti-Karlkvist alla har blivit. Känns som många fick avsmak efter hans jublande när han gjorde mål mot MoDo. Men hans marknadsvärde kommer naturligtvis gå ner ifall säsongen fortsätter på samma sätt och intrycket jag har fått är dels att han trivdes väldigt bra i Övik. Han har även fällt detta uttalande:

"Med tanke på sin stora succé så lär det finns en hel del intresse utomlands för stjärnforwarden men i en intervju med Barometern-OT för ett par veckor sedan berättade Karlkvist att han tvekade kring att flytta utomlands.

– Jag ska vara helt ärlig. Jag har kikat runt och pratat med min agent lite, men jag vet inte om jag är så jäkla sugen, sade Karlkvist."

Han är i ungefär samma ålder som Sundström var när han flyttade hem. Wernblom kom tillbaka vid 34 års ålder och smällde in 27 baljor.

Karlkvist är trots allt en late-bloomer och kommer vara god för 40-50 poäng. Han har tidigare haft bra +/- i både SHL och HA. Han är populär bland supportrarna och skulle säkerligen öka kringförsäljningen.

Givetvis ska vi inte gå i in i en budgivning mot schweiziska klubbar eller HV71, men om han själv vill återvända och kan tänka sig att spela för 200-250 i månaden så tycker jag att det trots allt är en no-brainer.

Tarasov: Jasek ser intressant ut. Bra handledsskott av det lilla jag sett.

erjo: Karla - dyr och troligtvis sugen på ett utlandsäventyr, Engsund - bara kass tycker jag, Lodin - kokain, Oksanen - njaa nått fräsigare ska vi väl kunna klämma fram nästa år...

erjo:
Iaf de två första

Tarasov: hade gärna tagit Lodin, Karlkvist, Engsund och Oksanen. Dock tror jag dom blir ganska dyra.

SPOODI:
Skulle gärna kört med Lodin, släkten är väl från Övik. Dessutom tror jag vår ledarstab är rätt människor att hantera de problem han haft. Vi talar om en rätt ung människa. Utöver det en mkt skicklig spelare.

KarateKing700: tror inte vi har råd där. Han är väl uppväxt i USA med? Tror han krigar på i AHL

SPOODI: Timrå kanske kan starta en Swishkampanj?

Såg igår kväll att Alexander Nylander fortsätter åka jojo mellan NHL och AHL. Sägs att han tänkt flytta hem till Sverige innan säsongen men blev övertalad å stanna.
Detta skulle vara ett klockrent namn för oss att få in! Någon som kan komma in och leverera direkt i en förstakedja! Bra ålder och size, kanske kan bli övertalad av brorsan? 😋

{7426}: Pundaren är ifs bra nog men dålig karaktär. Känns klockren för HV han också

SPOODI: Helt enig med det.

{10322}: skippar nog den. Tror inte ens han vill tillbaka. Blir nog Schweiz eller HV för honom skulle jag gissa

SPOODI: Karlkvist hade jag nog gärna tagit tillbaka.

{7426}: finns ingen spelare från Oskarshamn som MoDo bör ta nu eller nästa säsong

SKiLMY: Det hoppas jag inte.

« · 2606033 · »