1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534068 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Zource: sant, men ville inte hänga ut Woods då. Hade han satt det öppna läget kunde vi varit senaste laget som slog Monstermaskinen Rögle, bara för att rädda mitt skinn då

Nucky: Vad kollar du på för statistik? Boxplaystatistiken? Vadå överlägset mest i laget av backar. Laavainen är också back.

{10595}: Jag har bara berört slutspelet och inte grundserien. Flera matcher jag sett är det han och Lavainen som är första backpar.

Gavelo: Jag hoppas också på Skellefteå men Rögle ser fantastiskt starka ut. Det vill nog till att Skellefteå fortsätter med sitt sjuka BP.

{7426}: Kenny Jönsson är Rögle, sant det. Jörgen nix

{8225}: Rätt ska vara rätt! :)

{5647}: Vad är han då? Fjärdeback?

Jag erkänner att jag hade fel på ett ental, men du som sa att han har näst mest speltid i sin klubb drog den största lögnen av oss.

Zource: petimetrar

{8225}: Både Växjö och Färjestad har ju tvingat Rögle till förlängning?

Gavelo: 😂😂 Mja, du har en poäng. Jörgen Jönsson är mer Rögle än hela Rögle. Och då spelade han större av sin karriär i Färjestad. Häftigt!

{7426}: Uppfriskande med Zaar i intervjun, kul att det iaf finns en i detta gröna bandylag som pratar skånska

{7426}: MoDo är senaste laget som tvingade Rögle till förlängning. Hoppas dom får sitt guld. Som bonus är Jörgen Jönsson på förlorande sidan, Rögle-son som han är

Gavelo: Guldet ska till Norrland!

{7426}: Jag hoppa så in i helvete att Saik kör över Rögle och visar att det iaf finns någon sorts rättvisa.

Gavelo: Vad man än tycker om Rögle. Men vilken näsbränna FBK och Plastjö fått. Det blir man faktiskt lite impad över - med tanke på Mögles säsong.

{5647}: Rögle fortsätter hitta vinster. Har nu svept 1an och 2an i slutspelet Helt sjukt.

Bössa 68: Ta en sobril och gå å lägg dig!

Trilske: Precis som Wiklund tidigare och Weigel förra året tycker jag att det är försvårande att det bara är för att ge igen/göra illa. Ingen chans att vinna pucken eller skaffa sig en spelmässig fördel.

Jag köper en femma. Däremot var väl tvåan för en höfttackling innan 2-2 desto mer tveksam.

{5647}: nej. Men tack för hatet, tråkigt som modoit att möta när man är både medlem och även lumberjack. Vi träffas aldrig mer..

JoJo2613:

Känns som wiklunds slashing blivit prejudicerande för slutspelet.

Men tycker inte den tar i knävecket som Unger är inne på, ser ut att ta på vaden. Everbert såg dessutom rätt oberörd ut efteråt.

Men det är ju helt oprovocerat så det gör egentligen ingen skillnad i det här fallet.

Bössa 68: Du är värd en fin tröja, ange storlek och önskemål om säsong, så ska jag se vad jag kan fixa. Man ska vara rädd om stora,starka o snälla MoDoiter. du är snäll du

Gavelo: nja tycker den är fair. Pucken är ju hur långt bort som helst (spelet hade ju vänt), sen 2 händer på klubban rakt i knävecket. Tappar man det så illa då förtjänar man fan inte att få spela vidare.

Gavelo: Han måste ju ha en inbokad utlandssemester nästa vecka?

dempa: vad menar du? Mentalt?

Bössa 68: Behöver du en kram?

dempa: Men en torsdagsgrogg är väl aldrig fel? 😂

JoJo2613: Martinsson… obegripligt minst sagt.

Sen tycker jag 5+game är alldeles för hårt, men oavsett så onödigt så man tappar hakan.

{5647}: det är alltid så kul att höra mäster jfk lägga sig i vanliga modoiters diskussioner! Helt sanslöst hur du lägger dig i och förstör meningen med diskussionerna för vettigt folk.

Bössa 68: inte första gången du är här i forumet men verkar befinna dig på en helt annan plats än oss andra rent mentalt..

JoJo2613: Jag gillar hur du tänker!

Haha, undra om Växjö spelaren får vara bestman i sommar ändå? Bra läge att dra på sig 5m game. Haha Martinsson, vilken sopa!

OJ fyfan vad nr 64 i Växjö kastar bort matchen. vafan.

{7426}: Blå såklart, sen måste man ta en mörk och en ljus tillsammans varje gång. Bästa combo.

JoJo2613: Röd eller Blå påse? (Det är en relevant fråga)

{7426}: Jag sitter med en påse Polly och det är ju som knark man kan fan inte sluta förrens påsen är tom.

Då fick man unna sig Popcorn denna torsdag med, trots att Brynäs inte spelar match :p

JoJo2613: Rögle har verkligen fortsatt magisk tur, puckarna studsar deras väg i stort sett 60 minuter varje match.

{5647}: vad fan håller du på med ditt jävla....

{7426}: Och där kom 3-2.

JoJo2613: Larmi ska starta teaterskola. Herregud vad finnen faller.

Gavelo: Haha

Bössa 68: Skrev jag det?

Zinch : Växjö håller verkligen på att tappa den här matchen.

Gavelo: Här håller jag med dig. Kunde inte tolka Bössa på annat sätt heller, ungefär som att Victor Lodin eller Karlkvist inte skulle kunna vara bra värvningar.

Gavelo: är då jasek den bästa center du någonsin sett alltså? Ja då tycker du å jag olika!

Elysium:
Antal spelare som spelat i NHL innan eller efter MoDO

04/05: 17
14/15: 13
06/07: 8
23/24: 5* (163 matcher, Rundblad står för 113 av dem)

Skulle va kul om nån kunde skriva upp totalt antal NHL-matcher för andra säsonger.

*endast innan MoDO

Costanza: Blanka bröst, ammas bäst

Bössa 68: Det är absolut inget fel på min läsförståelse, däremot kan man starkt ifrågasätta hur du formulerar dig.

jasek som center från sämsta laget/Oskarshamn, hahahaha ,hyllan gradin,not

?

KulltorpsOlli: Blanka bröst i Umeå!

Gavelo: har jag sagt det? Kanske du ska googla läsförståelse ist .

Elysium: Oksanen, Wagner, Karlkvist, Jasek, Zohorna, Engsund mfl, sjukt kassa spelare, tacka vet jag Johan södergran och August Berg

Gavelo: självklart. Alla klappkassa. Inte en jäkel jag skulle vilja se i modotröja igen!!!1! /s

« · 2690215 · »