1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542927 inlägg · 4147 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Gavelo: jag har inte följt ha för fem öre iår så har noll koll, mer än att dif har störst plånbok.

Golden boy :
Han får aldrig följa med upp.
Efter att han floppade i Oskarshamn.
Han blir bortplockad i SHL..

grimiss: Att slippa det bästa laget i serien är en stor fördel för oss.
Vi ska komma ihåg att det inte är lätt att gå hela vägen i HA, det är en bra liga bland topplagen.

Gavelo: det borde väl öka våra chanser nästa år att gå upp direkt?

SpecterV2: Är han inte nog bra för Shl?

{10873}: Med fyra spelare på kontrakt känner jag mig inte lika säker som Berra att vi har alla chanser att ta oss upp kommande säsong…än. Trots en av de större plånböckerna i HA.

Kelleher har nu 12 poäng på 7 matcher. Hoppas vi hugger honom till nästa säsong.

Från Hörnefors: Jag tror att han väljer mellan Djurgården som är hans klubb och MoDo som är hans andra klubb.
Hopps DIF går upp
Tror hon kommer från Kungsholmen

Gavelo: Själv fick jag känslan att Bernhardt inte kommer att vara med på MoDos resa.

"Men de har alla chanser nästa år att ta sig upp."

Gavelo: Jag tror att Bernharth kan va intresserad av vilket Stockholmslag som helst. Någon som vet var hans flickvän är ifrån.
Hoppas BIK går upp.

puffe2: Ganska meningslösa intervjuer va , alla svarar ganska så likt !

Mer OP till folket !!!!

Gavelo: Ganska så klart att det är så det är !

Smurfen: Lika obehagligt intetsägande som förväntat.

Kan ingen ledande spelare ta sej i kragen nu, så att fler hoppar på tåget.

"har en massa anbud , men vill vara med och hjälpa MoDo tillbaka eftersom jag var med och spelade ur dom. Vill bli ikon i Övik"

Behöver inte vara lika pompöst, men snart måste någon kliva fram och visa riktningen.

Vore kul med spelare som ser oss som förstaval, innan alla andra erbjudanden försvann

Smurfen: Känslan är ju att han helt enkelt vill se om DIF går upp och om dom gör det så lämnar han.
Därför han inte ”har bråttom” eftersom DIF fortfarande spelar.

Har nog diskuterats men Gudlevskis har utgående kontrakt,

Intervju med nr 40 i ÖA nu som är på väg ner till Stockholm och semester !

Han tar dagarna som det kommer just nu

SpecterV2: Ranta var värvad för en sak och det var att göra mål och poäng. Ingen hade förväntat sig att han skulle komma hit och visa hjärta som OP. Det var aldrig det som var meningen. När han misslyckades med att göra mål så blir han helt meningslös.

Sen tycker jag han hade för dåligt spelsinne, han slog aldrig någon briljant macka till någon.

SpecterV2:
Har aldrig tyckt synd om Örebro och kommer inte att göra det framöver heller.
Örebro, HV och Malmö...
Ligger i samma kategori.

grimiss: enig. Maken på egoistisk spelare. Måste vara totalt omöjlig att spela med. Dessutom har han tveksam attityd, tycker synd om Örebro.

Shangattay: är det en enda sak jag tycker var positivt med degraderingen så är det at Sampo 100% inte är kvar i modo .

Såhär i efterhand , jääääävlar vilken genomkass säsong han gjorde.

Confusius: Låt mig klamra mig fast vid hoppet så länge jag kan! 😅

Skulle vi få behålla 4 tongivande spelare (Rundblad, Olofsson + 2 ur kvintetten Norlinder, Bernhardt, Woods, Niederbach, Södergran) är jag jättenöjd.
Södergrans kritiker lär protestera mot att kalla honom tongivande, men halvt i skymundan gjorde han lika många poäng som Woods (24) och fler mål än Ranta (12). Dessutom med 13 bättre i målskillnad än Sampo...

Sedan har vi Berglund med sin bössa och Carlsson, som hade en tung första SHL-säsong, men som redan bevisat att han är en toppspelare i Allsvenskan.
Jag är fortsatt hoppfull.

Undra hur mötet med Freddan gick?

Shangattay: Och hur ofta rör sig vårt älskade MoDo i "den bästa av världar"?? 😉

Sedan är Hinken där igen och pratar om att spelarna har "otroligt bra karaktär", det oroar mig.

Framnäs: Närå det vet jag inte, men jag betvivlar det starkt 😉

Har du inte spelsinne, så är man ju oftast rökt. Har du inte det så måste du ha väldigt många individuella skills för att lyckas, och det har tyvärr inte Granen.

I väntan på goda nyheter gläder jag mig åt de positiva vibbarna från Hinkens intervju med Hockeynews. I den bästa av världar kan 10 spelare bli kvar:

"Vi kommer ha en budget tillräckligt bra för att sätta ihop ett lag som kan gå upp direkt."

"Först och främst vill vi behålla så många som möjligt från vår stomme. Vi tycker att vi har en otroligt bra karaktär i de killarna du nämnde. Men det är viktigt att vi får svar från våra egna spelare först och sedan adderar utifrån det. I bästa fall får vi behålla sju till tio spelare, i sämsta fall tre till fem."

"Vi har redan fått några positiva besked, men jag kan inte gå ut med det riktigt än. Det är dock väldigt glädjande att vissa spelare i princip direkt har bestämt sig för att stanna. Inte bara "OP" och Sebbe, som var väldigt snabba – Sebbe hade ju redan ett befintligt kontrakt, men "OP" gick och skrev på ett nytt. Sen har vi faktiskt några fler som vill stanna och göra den här resan med oss."

"Det är en skön känsla när spelare kommer in och säger: 'Vi har satt oss i den här skiten, då ska vi också reda ut den.' Sådana spelare är få förunnade att ha i en grupp."

Confusius: Nej, något sådant kommer han aldrig få... Haha. Menade mer att i HA kanske det upplägget funkar, att han får jämnare produktion med hjälp av denne. Det kanske var för optimistiskt?

Framnäs: Du menar att om vi värvar en center med superspelsinne så får Södergran helt plötsligt superspelsinne???

Södergran är en helt korkad ishockeyspelare, med en enda bra egenskap, skridskoåkningen.

{5647}: kan vi inte sno Fitzgerald från AIK, fyra mål ikväll !

Peja: Tycker dock att Bernhardt varit HAs bästa back de senaste 10 åren. Hans slutspel när vi gick upp är snudd på omöjligt att slå och han dominerade kraftigt hela säsongen.

Tycker Norlinder fysiskt är bättre, men är lite för begränsad gällande spelsinne. Att han inte får ut mer av sin fantastiska skridskoåkning och fysik är synd. Samtidigt har han förmodligen potential att steppa upp en hel del givet att han hittar självförtroendet och törs spela ut

Tarasov: Vill se LP i en framskjuten roll i första linan nu när jag tänkt mer på det, har en känsla av att han kommer spruta in poäng nästa vinter

Hvsupporter:
Tror Måns skall gå kant. Hade varit lite spännande att se honom med LP och Gästrin. Ohlsson och OP skall vara i 4 tycker jag

Hvsupporter: Haha, touché! Nåväl, tillbaka till ämnet. ;p

Blake: Tikka då två på er skämmigt

Hvsupporter: Man ska inte kasta bävrar I trähus, ni är det enda laget Benson gjort mål på. Tala om klappkassa!

Blake: hahahaha det var så dåliga klappkassa men i hockeyallsvenskan funkar det nog

Hvsupporter: Höj nivån nu.

Hvsupporter: I HV hade den där kedjan varit en andrakedja. I MoDo fjärde. ;)

Blake: : "Men inte Målsumpargran som är så avig så ingen kan spela med honom!"

Du vet att Ranta har lämnat va? ;)

Blake: Hoppas detta är eran 2 kedja nu,

Måns Carlsson (C) – En ledande spelare som spelade för Modo förra säsongen, både fysisk och offensiv.

Oscar Pettersson (RW) – En nyckelspelare för Modo som varit med hela säsongen och varit en stor del av offensiven.

Sebastian Ohlsson (LW) – En offensiv spelare som förra säsongen var viktig i att skapa chanser och mål.

Framnäs: Han ska va i en meep meep 3e kedja och jaga skiten ut motståndare. När det ska styras PP så ska han helst inte va på isen.

För isf får han gärna vara kvar.

Frontschwein: Det är väl lite alla eller ingen. Om en grupp spelare snackar ihop sig kan de stanna tillsammans. Många skulle nog ta rygg på typ Olofsson och Norlinder om de stannade. Kanske också beror på lite vilka andra erbjudanden de har.

Peja: kan väl hoppas att några fler stannar, men risken med ett helt nybygge i Hinkens regi är ett riktigt skitlag byggt efter låg prisklass.

Anledningen till ett extremt stort intressetapp för klubben är att jag ser varken vinnarmentalitet eller killer instinkt. Nästan så att man varken från lag eller ledning bryr sig att vi torskade och är nöjd ändå.

Usel inställning och jag har ingen som helst förhoppning att det siktar på en storsatsning för att gå upp igen.

Ingen hunger, annat än lyxmat och fin alkohol till grabbarna i illasittande kavajer.

Peja: Han slog ju dessutom igenom i HA och briljerade där. Vore underbart om han visar hjärta och stannar!

Heyerdal: Hoppas Norlinder stannar hos er. Tror han skulle vara ligans bästa back i HA. Typ Sissons och Henrik Larsson har väl varit bäst den här säsongen och Norlinder är flera klasser bättre än de grabbarna.

Smurfen: Norlinder har tydligen ett kontraktsförslag från Luleå.

Blake: Han råkar vara den som är positiv till att stanna. Om vi värvar en center med superspelsinne kanske det kan funka bra på allsvensk nivå? Ska dock inte ha i en förstakedja att göra alls.

Framnäs: Men inte Målsumpargran som är så avig så ingen kan spela med honom!

Smurfen: Om vi drar igång swishkampanjer på dom spelare vi vill ha kvar så kanske det blir jobbigare att dra än att stanna.

Framnäs:
Tror även att en sign on bonus i bagaget kan påverka positivt

Vi kanske skall starta igång en swish kampanj för Norlinder så han stannar 🤪🤪🤪

« · 2859400 · »