Robin Moberg: Det här var intressant, apropå allt med hemvändare/klubbhjärta osv. Mikael Backlund lär lägga av nu efter säsongen och förklarar sig för VLT:
"Just nu känns det som att när jag är klar med NHL är jag klar med hockeykarriären. Huset i Västerås kommer bli vårt permanenta hem i framtiden."
"Kanske hade VIK varit mer intressant om det vore positivare vibbar och energi i VIK. Hade jag verkligen velat spela hockey utanför NHL, då är det Västerås som gäller oavsett serie. Men en ny arena och lite positiva vibbar runt VIK hade hjälpt så klart."
"Ja, absolut kan jag tänka mig att hjälpa VIK i framtiden. Sen vill jag inte vara tränare (skratt). Om det nya styrelseförslaget går igenom är jag väldigt optimistisk att det kommer bli bra för VIK. Det behövs lite mer rätt personer på rätt platser."
Gavelo: Som jag tidigare nämnt, jag betvivlar att Kelleher skulle skrivit på om inte intentionen är att han ska spela top 6. Han är ju jättedyr också, långt över medel för en SHL-spelare till och med. Det betalar man väl inte för en bortom 6-forward i Hockeyallsvenskan? Har för mig att han petades ner till tredje i Djurgården under hösten, men då var han småskadad (fick man veta i efterhand) och kunde väl inte spela lika mycket per match.
Gavelo: Kan Gradin landa Lundin/Fitzgerald och en till forward så har han gjort det med gott betyg. Ska bli spännande att se vilka som blir nya backar. Får Gradin ihop din uppställning + någon av dom 2 jag nämnde så har han motbevisa många inklusive mig själv.
Gavelo: Älskar din uppställning. Olofsson X X Måns Topping Andersson Gästrin Swetlikoff Kelleher Så tänker ett riktigt fan. Det ska ALLTID vara topp 3 som ska värvas! @Hinken: Se och lär!
Shangattay: Oj det trodde jag då inte. Folk kan ju inte klaga på att vi inte satsar om vi fortfarande går efter någon av dom efter att ha tagit in Topping och Swetlikoff.
hockey_21: MoDo har väl sagt att Swetty är top-2 och då blir ju Topping förstecenter. Sedan är ju det grymma att vi kan fylla på uppifrån sent på säsong och spetsa ytterligare. Ser mysigt ut nu redan.
hockey_21: Jag tror inte Kelleher går in i 1:a kedjan! Kelleher är en ”Ranta light” ska inte och behöver inte ha bra kedjekamrater eftersom han ändå oftast bryter mönstren själv, därför tror jag att han kan bli ett alternativ för en 3:e kedja med Gästrin och Swetlikoff.
Djurgården använde honom med Axelsson och Filip Eriksson i 2:a kedjan, han behöver inga stjärnor bredvid sig för att glänsa, nästan bra det för ”lagspelet” är hans största svaghet medans hans skicklighet med puck ensam är hans styrka.
Olofsson X X Måns Topping Andersson Gästrin Swetlikoff Kelleher
Janne G: Ja han ler aldrig vilket är viktigt för såväl gemenskapen i gruppen som att vinna hockeymatcher. Det går rykten om att Oscar Nord t.o.m. är glad under träningarna!
"Det är spelare vi är jätteintresserade av och tror mycket på. Vi kommer inte ha råd med bägge, men de står högt upp på vår önskelista. Det gör de fortfarande, än i dag."
modomille: vill minnaas att de någonstans sa att vi skulle ha 14 forwards. Men det kanske var inkluderat förstärkningar i november. Men hoppas inte det.
Monno: 100% Varken Eklund eller Frondell som är av samma kaliber höll en hel säsong för Djurgården så det är som du säger att man bör ha en plan-B även för den positionen.
Jag skulle kunna tänka mig ytterligare en center för att låta Gästrin starta på en kant och under säsongen testas på centerpositionen och se på vilken nivå han ligger.