1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529126 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly: MoDo kommer att krossa HA och farsan får le i fåtöljen i Själevad i höst.

SKiLMY:
Då ser det plötsligt lite intressant ut

Linus A - Topping - Jesper
Kelleher - Swetlikoff - Gästrin
Måns - X - X
Ohlsson- Bjerselius- OP
Falkenhäll

X - Rundblad
Sverre- Berglund
Norén - VP
Oliver S

Adam W - Edvin O

SKiLMY:
Dom ville ha srora defensiva backar.
Av den anledningen!
Kom ihåg att Persson har en hyfsad skade historik, Vi behöver bredd även på backsidan
Hinken har en bra relation mef Jesper,
Han har haft Jesper själv i sina lag.

Silly: nej för fan. Inte in med Jesper, fick ju inte förlängt av en anledning

Silly: Platsar han hos oss men inte i Löven?

Silly: Nu hoppas jag på något bättre.

Smurfen:
Jag tror också att Hinken kommer att plocka hem Jesper Lindgren .
Så får vi in en till soelskicklig/ vass PP back.

Han har inte fått förlängt med Löven.
Sedan plockar vi in en Björn till back vid Jul lagomt till Slutspelet!

Smurfen: stämmer det så är det jäääävlogt lovande, Jesper och rundblad var överlägset viktigast att behålla i mina ögon

MoDo kommer att mosa i HA med Hinkens nya lirare. Helt rätt att ta in tunga grisar som kan lira. Gäller att göra sargreklam med varje tackling.

jonsson: Ser bra ut. Bra mix. Kötta-spelare och lirare. Farsan i Själevad kan slappna av i fåtöljen. Pucken kommer att hitta vägen till Kryllan.

Smurfen: Mysigt då vi har en stor Plånka. Nu kör vi!

Costanza: Älskar Silly season 😂

Shangattay:

Ser så ut, en bra backsida verka vi få i vinter

Smurfen: Skönt att MoDo då kommer att dominera totalt!

Shangattay: 😅😅

Smurfen: Underbart! Din källa verkar ha lyckats få rätt om något till slut! 😄

www.allehanda.se/2025-05-21/avslojar-forlanger-med-modo/

Framnäs: ÖA avslöjar : Rundblad förlänger med MoDo

Robin Moberg: Det här var intressant, apropå allt med hemvändare/klubbhjärta osv. Mikael Backlund lär lägga av nu efter säsongen och förklarar sig för VLT:

"Just nu känns det som att när jag är klar med NHL är jag klar med hockeykarriären. Huset i Västerås kommer bli vårt permanenta hem i framtiden."

"Kanske hade VIK varit mer intressant om det vore positivare vibbar och energi i VIK. Hade jag verkligen velat spela hockey utanför NHL, då är det Västerås som gäller oavsett serie. Men en ny arena och lite positiva vibbar runt VIK hade hjälpt så klart."

"Ja, absolut kan jag tänka mig att hjälpa VIK i framtiden. Sen vill jag inte vara tränare (skratt). Om det nya styrelseförslaget går igenom är jag väldigt optimistisk att det kommer bli bra för VIK. Det behövs lite mer rätt personer på rätt platser."

Gavelo: Nä, men snart jagar SHL våra ECHL-spelare med MoDo-stämpel i pannan.

mattias - 74: det är silly' vi skriver om rykten och spelare vi tror skulle passa in, långskott, whatever.

mattias - 74: Kloos är en toppspelare i SHL, han skulle nog inte kliva ner i HA ens för 3mil i lön.

Silly:

Har jag missat någon men är Kloos aktuell för MoDo?

Han är ju om man skall tor alla hockeyskribenter mer eller mindre klar för HV. Skulle bli otroligt förvånad om han skriver på för er.

Gör han det är det kanske allsvenskans bästa värvning på papperet

Gavelo: Som jag tidigare nämnt, jag betvivlar att Kelleher skulle skrivit på om inte intentionen är att han ska spela top 6. Han är ju jättedyr också, långt över medel för en SHL-spelare till och med. Det betalar man väl inte för en bortom 6-forward i Hockeyallsvenskan? Har för mig att han petades ner till tredje i Djurgården under hösten, men då var han småskadad (fick man veta i efterhand) och kunde väl inte spela lika mycket per match.

Min teori i alla fall.

Gavelo: Och han har spelat viktiga matcher med mycket rutin

Supert: Jag också, en klasslirare på Ha nivå, stark målskytt och lika bra framspelare, skulle nog vara ypperlig med Olofsson och en offensiv Center

Supert: Ser hellre någon yngre som vill framåt i karriären

Supert: Jag gråter. MoDo satsar på hårdingar. Äntligen. Kom hit, ja nu ska vi kramas Modano!

hockey_21: Jag hoppas fortfarande på Miks Indrasis

Dundee: Lundin eller Fitz som tredje C gör MoDo till en maskin i höst.

Gavelo: Kan Gradin landa Lundin/Fitzgerald och en till forward så har han gjort det med gott betyg. Ska bli spännande att se vilka som blir nya backar. Får Gradin ihop din uppställning + någon av dom 2 jag nämnde så har han motbevisa många inklusive mig själv.

Smurfen: Anställ George! Jag kan allt :-)

Costanza: Kommun anställd , starkt bolag , de ä sant dä

Smurfen: Är du gjord av pengar? Kör rysk piratsändning i 1080p.

modomille: Kändes grymt å höra när Gradin höjde upp Swetlikoffs skridsko åkning trots storlek !!!

Vi som nu inte har gjort det redan , NU GÅR VI IN Å KÖPER ÅRSKORT innan sista Maj !!!!!

Själv tänker jag göra det !!

Vilka hänger på ??

Gavelo: Älskar din uppställning.
Olofsson X X
Måns Topping Andersson
Gästrin Swetlikoff Kelleher
Så tänker ett riktigt fan. Det ska ALLTID vara topp 3 som ska värvas! @Hinken: Se och lär!

Shangattay: Oj det trodde jag då inte. Folk kan ju inte klaga på att vi inte satsar om vi fortfarande går efter någon av dom efter att ha tagit in Topping och Swetlikoff.

Shangattay: SWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISHKAMPANJ

Tarasov: Hur många miljoner kommer vi att gå plus i HA? 7-8 MoDomille?

hockey_21: MoDo har väl sagt att Swetty är top-2 och då blir ju Topping förstecenter. Sedan är ju det grymma att vi kan fylla på uppifrån sent på säsong och spetsa ytterligare. Ser mysigt ut nu redan.

KulltorpsOlli: Det gick inte såå bra med Grannlandets Grabb för er, Olli? Hihi!

modomille: Äntligen en Grannens Grabb!!

;-)

hockey_21: Jag tror inte Kelleher går in i 1:a kedjan!
Kelleher är en ”Ranta light” ska inte och behöver inte ha bra kedjekamrater eftersom han ändå oftast bryter mönstren själv, därför tror jag att han kan bli ett alternativ för en 3:e kedja med Gästrin och Swetlikoff.

Djurgården använde honom med Axelsson och Filip Eriksson i 2:a kedjan, han behöver inga stjärnor bredvid sig för att glänsa, nästan bra det för ”lagspelet” är hans största svaghet medans hans skicklighet med puck ensam är hans styrka.

Olofsson X X
Måns Topping Andersson
Gästrin Swetlikoff Kelleher

Costanza: Känns som det är tänkt nåt så här typ bland forwards.

Kelleher topping Olofsson
Måns Fitzgerald/lundin Andersson
Gästrin swetlikoff ny
Op bjerselius Ohlsson

Janne G: Nej vi är söta små sockertoppar 🥰🥹

Bäck: Eftersom det verkar som att vissa inte förstod så vill jag tydliggöra att jag var ironisk

Janne G: Hela laget blir stenhårt, JG!

Monno:
Vadå han avfyrade 2 skott på mål i ett byte klart man skall ha höga förväntningar på en sån kille 😀

Janne G:
Ja han ler aldrig vilket är viktigt för såväl gemenskapen i gruppen som att vinna hockeymatcher. Det går rykten om att Oscar Nord t.o.m. är glad under träningarna!

Här är Hinkens citat om Lundin och Fitzgerald:

"Det är spelare vi är jätteintresserade av och tror mycket på. Vi kommer inte ha råd med bägge, men de står högt upp på vår önskelista. Det gör de fortfarande, än i dag."

Costanza: är det er nya hårding? Topping,

« · 2883254 · »