1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529190 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Majbrasan:
Alla goda ting är 3 heter det visst!

Hinken gick in på Brynäs Elite Prospect och tittade lite och bockade av 3 spelare.

✔️ V .Persson
✔️J. Bengtsson
✔️M. Indrasis

Hmmm ...?

Svårt att värdera värvningen utan att veta om detta är "istället för" den topp 2-back från AHL som det surrades om.

I det ena fallet är det en besvikelse och i det andra fallet ser det bra ut på pappret (där ny toppback fortsatt är aktuellt).

puffe2: Nu är George här, men har faktiskt hängt mer på Youtube där yngre gänget reagerar på äldre musik. Faktiskt underhållande. Jag återupptäcker band också. Heja MoDo!

Uppladdat:

500x0-img6377_BoDa451YHMWyFV2.jpeg

Nucky: Japp, Emil är son till DEN Janne Larsson. Han kommer aldrig nå upp till pappans status dock.

modomille: Håller med. Sparar lite stålares. Våra bittra fans fnittrar nog som skolflickor den dagen Vicke O skriver på och vi inte behöver backar eller målvakter. Trissan sitter ständigt i motståndare-Kryllan! Länge leve Bernie, men det heter faktiskt "försvarare" Bra med Gris-tyngd in i laget. Janne G får nu konkurrens vid sargerna.

Silly: enligt MP så är vi ju ute efter en AHL-kille till första backpar, skulle då inte tro att det är denna man refererar till då han inte var i AHL senast.

Kan det vara så att Bengtsson är väldigt billig och värd på så vis att ta in och dessutom ta in en spetsigare back från i detta fallet AHL?

Det går ju emot vad Hinken sagt men Bengtsson kanske har dykt upp snabbt.

SKiLMY: Om man går efter kvalitet så är det Rundblad och kanske Berglund som är våra bästa backar på förhand. Tror vi att det blir två rightare i första backpar? Om man ser hur Brynäs gjorde i HA så toppade dom stenhårt förstakedjan. Jag tror Modo måste försöka göra så också.

Tror snarare
Rundblad-Berglund
Rönningen-Persson
Bengtsson-Norén/Hallin/Svensson

Inte riktigt vad man hoppats på förhand men skulle Rönningen och Persson vara stabila defensivt så har vi mycket vunnet men det återstår att se.

Sigge: Beror väl lite på vem som klickar med vem, men något sånt här till start kanske?
Sverre/Bengtsson - Rundblad
Sverre/Bengtsson - Berglund
Norén - Persson
Hallin/Svensson

Känns som Hinken kommer garanterat förstärka backsidan under säsongen i alla fall.

modomille:
Det var väldigt nära att Hinken skrev med den här backen, Men han valde Tjeckien.

Silly: Jag tror vi tar in ett spetsigare namn på backen framåt årsskiftet. Då kan vi ge ett bra betalt kontrakt på typ 4-5 månader.

Så till slutspelet tror jag att backsidan ser ut så här:

x - Rundblad
Bengtsson - Berglund
Sverre - Persson
Norén

Silly: Uppställning då;

Bengtsson - Rundblad (bra två-vägspar)

Hallin - Berglund (offensivt skickliga)

Rönningen - Persson (shotdown, defensivt skickliga)

Norén (extra, aldrig sett fascinationen över honom.

Tycker mest att det är pucktapp och ihålig med Norén på isen)
Hallin tror jag kommer få en ordentlig chans i början av säsongen.

Gusse: Gillar profilen, stor tvåvägsback med fokus på defensiven, bra skridskoåkning, men håller med luktar inte SHL satsning. Trodde man skulle leta på en högre hylla här. Framförallt så hade jag hoppats på någon mer rutinerad.

MoDoNörden:
Bra storlek och ålder med hysad erfarenhet ändå?
Och en som förmodligen är väldigt hungrig.
På att kriga och utvecklas.
Ändå en budgetvärvning av Hinken i mina ögon,.
Trodde han skulle satsa på en mer SHL meriterad back...
Men det här kan bli bra!
Kommer det nu bli ett rent Brynäspar tro?
Och kommer det in ett nytt ännu starkare backnamn inför slutspelet?

Och det här kan betyda att Hinken kommer nog lägga pengarna på ett starkt namn till den saknade forwardsplatsen.. en W eller C/W
Det kan resultera i att det blir en stark 3: e lina också!
Hittar Hinken rätt på den personen så kommer det spara oss en massa pengar inför Slutspelet.. och att vi då verkligen kan kunna gå "All in" på en spelare vi vill ha och behöver!

grimiss: var väl ingen back som sken på isen direkt, men klarade sig rätt okej. Hade gärna haft kvar honom som 8:e back dock.

Drog på sig rätt mycket utvisningar med tanke på hans lilla speltid

Peja: kan du sluta cirkelrunka Brynäs här inne eller. Håll det till er egna bok.

MoDoNörden: Ursäkta mig, men vem är det? Med tanke på att jag aldrig hört om honom lär han inte vara bra. Jag trodde backen som skulle in var menad som spets?

grimiss: En bonus för Modo är att Brynäs mycket väl kan ersätta honom med någon HA-back som har nyckelroll hos någon av era konkurrenter.

DrCox: när man väl vill ha input från Brynäsare är det tyst haha

grimiss: Han verkar ha spenderat dom senaste säsongerna i Nordamerika gjorde sju matcheri Brynäs den gångna säsongen dock

grimiss: Tror absolut inte det är någon topp två back. Men som hinken sa häromdagen i någon intervju. Att det skulle in en topp 6 back innan säsongsstart och sedan skulle det fyllas på med ytterligare en innan slutspelet.

grimiss: Luktade inte shl satsning om det förvärvet. Mest för att jag har noll koll på honom. Hoppas Hinken ved vad han gör

MoDoNörden: absolut noll koll. Bu eller bä?

Uppladdat:

500x0-img4048.jpeg

MoDoNörden:

Va ska vi gissa på?

Blake: Att MoDo släppte till mest med målchanser av alla lag i Shl togs upp i parti och minut av allehanda experter, så där har han faktiskt rätt.

Heyerdal: hahaha så dåligt. "Hm jag släpper in enkla skott men vilken tur att försvaret var dåligt, kan jag ju skylla på dom"

Lehtinen förra säsongen/innan miljonkontraktet från HV: "hold my beer"

Bra att Eken inte blir kvar, vi måste bort med hängskallar med hans mentalitet. Varför ens gå ut med det i tidningen? Han räddar inte upp sin karriär direkt om han tror det, han har redan visat på isen inför alla hockeyexperter vad han kan.

Sigge: Tänkte samma sak. Han fick ju försvaret att bli ängsligt, det såg man varje gång han släppt in två billiga.

Heyerdal: delvis sant men han lämnade konstiga returer och ingav inget förtroende för backarna heller. Extremt ojämn målvakt tyvärr.

Heyerdal: Varje gång han fick chansen släppte han in badbollar på löpande band. Lite hårt att lasta tränarna för det kan man tycka

Heyerdal: Det måste isåfall bero på att tränarstaben hade implementerat ett försvarsspel som inte spelare förstod eller klarade av?
Märkligt att det under en hel säsong inte gick att rätta till, tycker det måste landa på tränarstaben.

Röda dagar : Enl. Eriksson Ek var vårt försvarsspel sjukt dåligt enligt siffrorna, hade inte spelat någon roll vem som stod. Han kände att han aldrig fick förtroende för tränarna. ÖA för några dagar sedan.

Vikingmodo : Berg verkar varit en glad person som kämpade på träningar och gjorde sitt bästa på matcherna efter sin förmåga.
Men hamnade ofta fel och satte sej själv och laget i dåliga situationer.
Spelet med puck var inte bra alls, väldigt nervöst.
Kastade ofta iväg den.

Berg hjälte oss upp och det glömmer vi aldrig.

Vikingmodo : Nu håller jag väl delvis med att det var synd att tappa Berg. Men i princip enbart för drivet och personligheten.

Kanske var annat i DIF men hans spel utan puck var långt ifrån fläckfritt.
Sen kunde han va fysisk osv och hade ett gäng fina egenskaper.
Men tror man att han räddat vår säsong har man lite höga tankar om honom. Framförallt att hans defensiv (framförallt i SHL) skulle revolutionerat oss.

JoJo2613: Herre G på dig själv. Ingen har sagt att Modos öde hängde på Berg. Men det hängde på hans spelartyp.

Men du har rätt, nu går vi vidare. Finns det något namn i AHL som Hinken fått napp på?

Vikingmodo : å herre g... Berg eller inte Berg det hade inte spelat något större roll. Snubben ville inte vara med o kriga om sin backplats och valde självmant att lämna. Move on! Ta fram nå nya back namn som vi kan tänkas få in som en top 6 back inför nästa säsong istället. MP nämnde att vi tittar mot AHL i alla fall för den platsen.

Från Hörnefors: Utan att vara besserwisser men ett bottenlag som Modo behöver spelare som August Berg. Du kan fortsätta inbilla dig om att det bara handlar om skicklighet men ett lag som kämpar för att överleva en serie behöver krigare och spelare som visar hjärta. Spelet utan puck är det viktigaste.

Nu får vi börja om i allsvenskan och det beror på en rad felbeslut av Hinken som jag tror han lärt sig av.

Röda dagar : Jojo det vet vi att Berg självmant ville lämna. Men det berodde ju på att Hinken tog in andra backar. Offensiva lirarbackar som det skulle visa sig ligga bakom många baklängesmål. Vill inte vara för negativ men vi åkte trots allt ut SHL och det hade vi kunnat förhindra med en sån som Berg i laget.

Hörneförs och andra kritiserar hans spelsätt, jo jag vet det också att han inte är den mest talangfulla hockeyspelaren. Men en vinnare har ofta andra egenskaper än positionsspel och klubbteknik.

Berg var en tillgång för Modo.

Golden boy : Får väl hoppas Hinken lärt sig av läxan. Känslan hittills är att han gjort det. Fler gnuggare och färre lirare in, det gillar jag.

Silly: Ok, men du räknade upp alla backar utom Blixt (ej ditt senaste inlägg, dock - jag läste ikapp) så jag trodde att du eventuellt hade hört något jag inte hört.

Förstår inte riktigt varför de inte skulle presenterat Holm redan isåfall, men men. Har missat det där med tröjan och handleder, hehe.

Blixt före Berg? Blixt kanske är något för er ifall han inte får plats i Djurgården. Fast då kanske han är välkommen tillbaka till Almtuna. Behöver inte flytta.

Förresten, vad tror ni om teorin att MoDo har en viss fördel när det gäller att värva nordamerikaner tack vare de stjärnor klubben levererat till NHL? Jag läste det någonstans och det låter ju inte helt orimligt.

Trilske: Du framstår som någon med ovanligt nyktra åsikter härinne. Kul med nån som inte bara dras med i 'drevet'. All respekt.

Lena Drake:
Jo då jag tror att Bixt bli kvar.
Jag skriver bara om Bergs situation i Djurgården
Det är han och Blixt och Ragnarsson som är 7-8-9; a i backuppsättningen.

I min värld skulle jag ta Blixt före Berg.
Jo ... tror jag att Wikegård redan gjort klart med Holm också...
Madhawk nämde det i en podd för typ 5-6 vevkor sedan...
Då kom dom in på han fjanteri med tröjan upodragen och visa aina handleder.
Både Sanny och Wikegård hatar det!

Silly: Du nämner inte Blixt. Min son har hans namn på sin jersey och han har fått den autograferad. Trevlig kille, Blixten. Menar du att jag ska behöva berätta för honom att Blixten inte kommer spela alls nästa säsong …?

Skämt åsido hoppas jag att Blixten blir kvar, jag tror det kan bli bra. Han missade inte en enda match under säsongen, bara en sådan sak. Holm tror jag inte kommer spela i Djurgården, Wiken är nog klar med backsidan nu, men jag har ingen insyn så jag gissar bara.

Gillar för övrigt Berg skarpt och hoppas att han får speltid. Glad att MoDo lät honom gå.

Trilske:
De flesta som uttalat sig tyckte gruppen var bra, trots de usla resultaten. Jesper var rätt tydlig med att han tyckte att de var färdigheter i spelet som saknades

Nucky:
Janne " Rögle" Larsson

Jugge: Är det pojken till DEN Janne Larsson..

Han var riktigt bra även i MoDo några år.

Sigge: Dels hade inte Jeppe det krigarpsyke som behövdes, han tyckte det var jobbigt att ensam behöva vara draglok. Försvann en del i matcher pga det, och förvisso hade han väl rätt, för i de stunderna var inte många villiga att visa såna egenskaper heller.

När han axlade rollen bra tycker jag vi som lag hängde på. Truppen hade behövt kanske två till som var ännu mer lagda åt det hållet, då hade det inte blivit ett tungt ok på Jeppes axlar heller.

Hur mycket jag än hoppas Aagaard floppar ska han ha cred för att han ville agera mönsterbrytare och i alla fall försökte, sina begränsade egenskaper som spelare till trots.

Trilske: Freddan uttryckte väl att det saknades pådrivare under kvalet. Han upplevde att luften gick ut efter match 4 och att ingen tog tag i det. Så man kan väl anta att det var så under andra delar av säsongen

« · 2885121 · »