1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 334044 inlägg · 4156 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Framnäs:
Om de (finnarna) inte visar nåt den här veckan blir det intressant att se om det händer något under uppehållet.

Saleva:
Hur skall man tolka det här....?
Han väljer och komma hem...
Men han kritar på för Rögle "resten av säsongen"
Och blir bäst betald i SHL.

Men vad händer nästa säsong?
Varför skrev dom inte fler säsonger.
Eller har han det redan klart med någon annan?

Silly:
Christian Folin kritade på för Växjö och gick sen till Frölunda.

Tarasov Marcus Vela har gjort 19 poäng (12+7) på 15 matcher så långt i slovakiska ligan, Undrar hur han hade producerat i SHL...

Tarasov:
Kan Hinken redan ha skaffat sig en deal " ala " Rundblad med honom? 🤔

Eller väntar han in
ett bud på en ny sväng utomlands?

Eller vill Rögle avvakta lite.?

Silly: Väntar nog och ser hur det går för Löven.

Costanza: han är 27 va? finns ingen anledning för honom att binda upp sig. gör han det bra i rögle nu så kommer han kunna få ännu bättre kontrakt eller komma ut i europa igen

{9315}: Med tanke på att de tagit in Ekeståhl Jonsson så kanske man vill bli av med en back med. Viljanen har varit 7e back och hamnar väll ännu längre ner nu, Davidson har väll knappt spelat alls. Båda hade varit en stor uppgradering från Berg.

erjo: intressant take. Frågan är om Rögle vill skicka någon tillräckligt billigt för en annan SHL klubb som också befinner sig i nederdelen av tabellen

SPOODI: möjligt att vi ligger på samma halva just nu. Men jag tror att man hellre dumpar sina spelare till oss än några andra som har som målsättning att ta sig till slutspel.

erjo: inte en dum tanke, kan spelarna för dåligt men hinken var ju intresserad av davidsson tidigare i somras. tror dock han sitter ganska lugnt i båten den gode hinken

Silly: Föga troligt, men inför nästa säsong (om vi är kvar) hoppas jag vi ger Vickeo ett kanonerbjudamde.
Nu tror jag väl han kan dra hem miljoners utomlands några år till.. Men hoppas verkligen Hinken ger det ett bra försök.

Monno: har Brynäs Benn varit uppe på tapeten något ? Tycker han skulle passa in i kravprofilen!

Beror förmodligen på om BIF går upp eller inte..

Padrone78: han fyller 37 till sommaren. ett klart och tydligt nej tack på honom.

västervik har det verkligen kämpigt. får hoppas att theo lär sig något ändå.

Padrone78: Passar han verkligen in i vårt spel?
Nu har jag inte sett honom spela.

Men det sista vi behöver är en halvseg spelare som inte kan slå ett vettigt förstapass. Än hur elak han är.

{9315}: hahha va?! Åldern hade jag missat! Jag såg matchen mot Löven och då var han en general, men med den åldern är det ju inte på kartan. 🤪🤣😳

Padrone78:
Ny skall man inte snegla alltför på nästa säsong men tycker att Linus Andersson är en intressant spelare på SHL-nivå. Kan skydda pucken och bra teknik, tyckte han gjorde bra ifrån sig i både Djurgården och Leksand.

Hinken om ev förändringar

"Har du funderingar på att förändra något i truppen?

– Nej.

Har du pengar i fall att ni tvingas göra något?

– Nej, inte direkt, inte nu. Vi är nöjda med den trupp vi har och det finns utvecklingspotential på de här spelarna."

Tarasov: Om nästan exakt 2 månader öppnar Widebro kassaskåpet och ser i ögonvrån att transferfönstret blåst upp. Gradin & Karlin står nyfikna och vill se hur mycket VD och sponsorer har lagt undan under den mörka hösten.

Costanza: Amen

Costanza: Det är då, först då, ledningen inser. Det är tjecker/slovaker vi vill ha!

Damerna har redan förstått det

Tarasov:
Jag hoppas mer på att Hinken gör ett försök att lockar över Maxime Fortier till en kedja med Sam Vigneault .
Dom känner varandra sedan AHL tiden i Cleveland monsters .
# Bra ålder.
# Spelskicklig.
# Grym på rören.
# Spelar med hög intensitet.

Borde passa i Karlins spelsystem.
Han är nog förlorad för Löven efter den här säsongen.

Costanza: Tar nästan för givet att det fina publiksnittet kommer leda till att Widebro råkar glömma plånkan framme på Hinkens skrivbord.

Silly: Själv hoppas man att Darren Haydar äntligen tar sej i kragen och ansluter till oss. Om inte annat har Poffa har ett riktigt bra namn på G. Vi ska vara bäst i april

Silly:
Han platsar säkert i SHL, men lite osäker på att han tillför mer än exempelvis Walli. Sen är vi lite tjocka med spelare på forwardsplats 11-14 vilket vi är även nästa säsong. Nu kan man visserligen köpa ut spelare men tänker att det är bättre att använda de pengarna för att uppgradera exv Walli.

Är det dags att skicka tillbaks Sampo till Ahl och låta Theo få chansen i väntan på ersättare? Ser det inte som en omöjlighet att Theo anpassar sig snabbt. Han verkar ha utvecklat offensiven och har fått massor av beröm för spelet utan puck av hinken tidigare

Näsan: Nej nej nej...

Näsan: Rätt oseriöst. Kommer inte hända. Theo är efter OP i ranking och jag tror inte man skeppar Sampo, framförallt vore det hål i huvudet att spela Theo istället.

Näsan:
🤣🤣🤣🤣
Hur svårt kan det vara att vara en ledande spelare i Västervik?

Det skulle Conny Strömberg vara om han drog på sig rören igen!

{5647}: sa som sagt i väntan på ersättare, inte ersättare rakt av. Och varför skulle det va fel att ge en öviks uppfostrad kille chansen som vi redan har på kontrakt när han presterat så bra? Man får inte glömma att Theo bara är 20 och i den åldern finns det 1000 exempel på dom som blir dubbelt så bra över en sommar.

Näsan:
🤣🤣🤣🤣
Räkna upp dem alla så får vi höra?

{5647}: Det som möjligen kan hända är att en spelare som Sampo känner att han inte får rätt utveckling i MoDo och frivilligt vill att bryta kontraktet. Men han verkar ju ha grymt bra karaktär så skulle bli förvånad om det hände.

Silly: Kan ta Norlinder som exempel som alla känner till, han fyllde 20 året han klev upp och fick spela i allsvenskan. Året innan var det inte ens någon som pratade om honom som en top 5 talang i j20. Det är väll hyfsad utveckling på en sommar?

Bad_Brett:
Eller så är det bara så enkelt att han känner att han har Karlin och Gradins 100% förtroende.
Det går under namnet ledarskap.
Att se individen varje dag hur han ser ut?

Bad_Brett: Förstår mig verkligen inte på den här besattheten av att skeppa spelare? Men vi kan för all del skriva upp Sampo på skeppa-listan tillsammans med Tex W., Woods, Näsén, Brickley med många fler. Kanske kan sudda bort Jonathan Johnson som skulle bort efter 18/19 nu när det ändå gått några år?

Sätter upp listan på kylskåpet så alla kan se.

Näsan:

Du glömmer 2 detaljer här.

För det första så hade han en ordinarie plats från början när vi gick in i säsongen.
Hade inte blivit bortgallrad.

För det andra så spelar vi i SHL nu och inte Allsvenskan. Vi är ett mittenlag i SHL.

Silly: norlinder var inte räknad som ordinarie back 19/20. Och hur stor skillnad det är i hoppet från j20 till allsvenskan och från allsvenskan till shl är ju olika för varje spelare. Finns flera exempel på spelare som inte alls färgar i shl som presterar i HA (ljunggren). Men finns även dom som håller samma nivå eller till och med blir bättre för spelet passar dom bättre (karlkvist) omöjligt att veta hur Theo anpassar sig utan att ge chansen

Näsan:

Norlinder gick väl mer eller mindre in och tog en startplats direkt han fick chansen, problemet var väl snarare att ingen förstod hur bra han egentligen var innan han fick chansen i a-laget.

Sen kunde han nog inte få en bättre backpartner än Toby Orr...

Men nog måste han ha varit tilltänkt som ordinarie inför 19/20? Var ju starkt bidragande redan i slutspelsserien 18/19.

Näsan: Norlinder var inräknad 19/20. Man gick hårt för att behålla honom, Berglund och Hedberg som alla hade intresse från SHL inför den säsongen.

Näsan:
Öhman. Toby. Hedberg. Berglund. Hedman. Nolinder. .T Enström .
Där har du dom ordinarie backarna som började säsongen.

Silly: det har du rätt i, kom ihåg helt fel

KB: Larvigt inlägg. Om du har läst vad jag har skrivit här så vet du att jag har hyllat värvningen av Sampo från dag 1. Jag pratar inte om att skeppa någon, men kan med det sagt fortfarande vara klarsynt nog att se att Sampo inte är den jag hoppades han skulle vara.

Jag kan jämföra med Södergran, som jag komstant försvarade trots utebliven produktion, eftersom jag såg potentialen där.

Personligen tror jag inte att Sampo kommer explodera poängmässigt (och allt under 30 poäng måste ändå ses som ett misslyckande för en sådan värvning). Är det så att han kostar mycket och själv vill lämna, vore det såklart extremt fördelaktigt att släppa honom och ersätta honom med EJK tills en ny intressant spelare dyker upp. Det måste ju ändå vara en no-brainer?

Bad_Brett: Det var inte på något sätt riktat mot dig specifikt.

KB: Ok, då kan du ignorera mitt inlägg. :-)

Näsan: Ljunggren har ju inte riktigt fått chansen i SHL om man ska vara ärlig. Det skulle vara intressant att se honom i SHL, han är en helt annan spelare nu än den junioren som inte slog sig in i Brynäs för 10 år sedan.

Peja: Jag är helt övertygad om att Ljunggren skulle göra det riktigt bra i SHL. Möjligen har han varit något sämre i vinter än han brukar vara, men samtidigt brukar han och Persson börja långsamt för att klättra i mål- och poängligor senare.

Abbott förnekar rykten om att Riley Sheen skulle ha bjudits ut till andra klubbar. Är det så att han bjuds ut så hade han varit ett riktigt bra nyförvärv tycker jag.

Bad_Brett: Som liten instickare; Sampo är förhållandevis billig, enligt höken. Det som bör sägas om Sampo är ju att han passar otroligt bra in i MoDos "grundspel" som powerforward. Det var ju inte en tillfällighet att han benämndes som "Södergran 2.0" av Gradin inför säsong. Jag menar att det finns fortfarande hopp och jag skulle välja säg att ta över 30 pinnar är långt från omöjligt trots den hackiga starten.

smyl: Hela vårt lag är ju förhållandevis billigt. Vi har en något dyrare fjärdeline kanske och sen är det ju typ 5-6 spelare för många på kontrakt vid avancemanget, som belastar budgeten.

Skulle tro att det är Ruohomaa, Rundblad och Lehtinen som lyfter lite större löner.

KB: Jag har flyttat till Öbacka strand nu. 10 meter till Dyngdiket. Ser rödvitt hus och grönt gräs på andra sidan. MoDo-utsikt...

« · 2591292 · »