1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545240 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
M Horava: Bernhardt gjorde mest poäng av backar två år i rad. Ser ju hur det går. Eriksson är ju typ 40 snart också?

M Horava: Myles känns som en kopia av Woods, bra i allsvenskan men har svårt att komma loss i SHL.
Eriksson är en måltjuv delux men frågan är om han inte börjar bli lite för mycket till åren för att han ska kunna växla upp ytterligare ?!

Annars tycker jag du är rätt ute att Modo absolut borde titta på As till kommande säsong och kanske göra en Oskarshamn någon säsong och plocka till sig russinen från allsvenskan för en billig peng och sedan satsa dom stora pengarna på ”stjärnor”

Gavelo: tycker vi ska värva Fortier. Annars finns det inte så mycket intressant i HA tycker jag. Kopacka och/eller indrasis men de kommer spela SHL med Brynäs isåfall. Theocharidis är för dålig defensiv för man ska våga chansa

SPOODI: Topping också annars tror jag inte att jag har glömt någon. Få namn som känns intressanta för MoDo i shl just nu

SPOODI: Du glömde Troock.

Bad_Brett: näe inte övertygad där. Är 29 och har aldrig varit poängstark i en ok liga först iår

SPOODI: Det är ju en halv säsong kvar och det kan hända mycket i As, jag tycker absolut det finns potential bland spelarna där, det gäller att träffa rätt och ge dom möjligheten att acklimatisera sig när dom tar steget.
Dock har vi 3-4 riktigt bra ungdomar samt Jacobsson som kommer slåss om platserna så vi får se hur många platser vi har att fylla upp.

SPOODI: Ignatjew?

SPOODI: Eriksson hade varit intressant att låna säsongen ut. Det är inget för nästa säsong. Jag tror inte heller att han är sugen på att flytta. Om vi tagit in honom nu hade han gjort vårt pp bättre och gjort fler mål än Hutsko, Oreagan, Walli, Granen, Ejk, AP, Sebbe, Niederbach, och Rouhomaa mfl. Han kan svenska rinkar och blir bara bättre om omgivningen är bättre.

Bad_Brett: njae inte för oss va? OEEK kommer stanna. Då har vi två andra målisar. Behöver någon bättre.

M Horava: kommer aldrig hända och vill vi ha bättre pp är Strömberg kontraktslös ^^

SPOODI: OEEK bättre än Ignatjew? Ryktas ju om att han kommer nobba SHL pga envägskontrakt i NHL.

SPOODI: >Vill även lägga till Wiktor Nilsson på den listan :)

Costanza: Jag har lösningen för din önskan om lite fysik.
Denna snubbe har inte lagt skridskorna på hyllan än.

Sputnik: Brashear var ändå en rolig värvning han gjorde något mål har jag för mig med. Sedan gav han tollefsen en hockey lektion han sällan kommer glömma 😂 ledin var livrädd😂 han gjorde inte bort sig

Gavelo: mirakel att inte ligga sist i ligan när vår näst bäste poänggörare inte duger i SHL

Mangeboii: Det blir helt enkelt inte rättvist och man bör inte bedöma spelare enbart efter poängproduktion, speciellt inte när en stor del kommer i special teams.

Nä men seriöst nu.

Vi måste göra oss av med några floppar inför våren, vi kan inte ha spelare som inte bryr sig om föreningen det minsta.

Höst över förväntan. Men underpresterande topp-spelare som dränerat börsen känns inte ok.

Nån som vet om om vi kan ta tillbaka både Styf och Norén vid ev. skador då jag gissar att MoDo inte kommer att värva ny back vid transferfönstret?

Costanza: tror vi kan plocka hem Norén efter deadline då han är junior men Styf måste vi ta innan deadline (om vi ens kan det)

Costanza: Gott nytt alla!

Charliejfz:
Tolkar intervjun med Gradin som att vi nog kommer plocka in en eller två från allsvenskan till nästa säsong.

Tarasov: Theo och Jakob typ. Och om dom inte klarar av att slå sig in i truppen i början av säsongen så kan jag se dom bli utlånad till något topplag i HA för nästa steg i sin utveckling.

Tarasov: Lät som Ranta blir kvar i MoDo kommande säsong enligt Gradin

hanzon: Han har väl kontrakt ett år till, så om han inte sticker utomlands blir han kvar.

{5647}: Iså fall Nordamerika, enligt Gradin så är det bara Modo som gäller i Europa.

Tarasov: plocka fortier från löven då

smyl:
Har inte sett så mkt

Men intressanta spelare tycker jag är
W Nilsson iofs jagar alla honom
Topping
Troock - Håller med BB.
Z Nybeck men han skulle nog må bra av ett år till i allsvenskan.

Finns säkert fler

Tarasov: topping känns som han har mest flyt och kommer inte hålla över tid - med magkänsla som källa.

Fortier skulle passa bra med speed och gritten att göra viktiga mål i svårare matcher. Han har räddat löven många gånger när de spelat som en påse skit.

Tarasov: Nilsson är den enda jag kan se hålla i SHL.

{10015}: Det är mycket gnäll på Nilsson på Djurgårdens forum. Han åker och åker, men är rätt dålig på att passa pucken. Det blir mycket soloräder.
Jag tycker inte att hans poängproduktion är tillräckligt imponerande för att baserat på den här säsongen förtjänar en plats högt upp i ett SHL-lag.

{5647}:
Ja sen har han spelat en del med Kruger/klasen trillar in några gratis där. Men skall ses som ett ”projekt” tänker jag.

{5647}: Och då säger det något om årets utbud i HA. Vill helst inte ha något därifrån till nästa säsong, om jag ska vara ärlig. Men alla SHL-lag är intresserade av Nilsson, det säger ju något. Han kan bli riktigt bra om man ger det lite tid

{5647}: Djurgårdens forum är ju ganska roligt men inte särskilt nyanserat i sina analyser. Tror Nilsson är en bra värvning med tanke på ålder, potential och utveckling.
Är 1-2 såna billiga spelare vi förmodligen kommer satsa på snarare än halvdyra chansningar på importer som Pooley eller Schilkey.

hanzon:

Bara NHL i så fall!

KB: Jag tycker att han på sin höjd är en breddvärvning. Har vi sådana som Ohlsson, Södergran osv, så ser jag inget behov av den spelartypen. Ska vi ta steg uppåt i hierarkin så anser jag att det är spets vi behöver tillföra. Inte mer bredd.

JoJo2613: Kommer vara enormt besviken om åtminstone Theo inte är helgjuten i truppen. Då har jag svårt att se att han någonsin kommer slå sig in.

{5647}: Potentiellt stor uppsida för 40-50k/månaden. Kan vara en värvning där vi eventuellt investerar främst för år 2-3 på kontraktet också.

{10015}:
Behöver inte vara ”do or die”, Theo J känns som en mindre talang än Niederbach så han kanske mår bra av ännu en allsvensk säsong medan Niederbach får växa ytterligare en säsong.

{5647}: jag förstår vad du menar och håller med dig men jag tycker också att det blir lite äpplen och päron. södergran och sebbe är inte mer än fjärdekedjekillar i bra shl-lag, dom besitter nära inpå noll offensiv förmåga. nilsson får nog åtminstone en tredjekedja med den offensiva potential han verkar besitta (enligt 14 shl-klubbar åtminstone)

som jag ser ett potentiellt shl-modo nästa säsong så är det något i stil med

ranta-ny-ny
woods-ny/josh-mikkel
ny-sam-niderbach
södergran-jacobsson-sebbe
ejk, lucas p

så finns det fortfarande plats för en nilsson eller liknande ung och hungrig spelare som hinken senast igår sa att han ville plocka in :) optimalt kanske hade varit att flytta ner woods och mikkel till en tredje och fylla på med fem nya till topp sex men det känns inte förankrat i verklighetem

(kan bli riskfyllt med nilsson och niederbach i samma kedja om det skulle bli låg utväxling men det är ett annat diskussion och en annan problem)

jag gillar fortier jätte mycket och tror han hade platsat i nästan alla shl-lag men som det lät på hinken igår så tolkar jag det som att det kommer bli successivt mer och mer svenskt och mindre och mindre importer, nilsson verkar passa in på det hinken är ute efter, svenskt, ungt, hungrigt, har jag förstått saken rätt är han lite brysk i spelstilen också trots sin storlek

med allt detta sagt tror jag nilsson väljer en annan shlklubb oavsett

Tarasov: Theo J till skillnad från Theo N kanske har mindre offensiv talang, men jag tycker att han är betydligt bättre defensivt. Han är en mer komplett spelare än Niederbach i mina ögon, även om kanske potentialen för Niederbach är högre. Problemet med Niederbach för mig är att han nästan måste gå in på två kedjor i dagsläget med tanke på hans väldigt svaga defensiv. Någonting jag personligen inte tycker att han gör. Jacobsson däremot kan spela i en fjärdekedja utan att göra bort sig.

{5647}: Jacobsson kan nog bli en perfekt andra center på sikt. Han är bra framåt också. Är kluven på Niederbach, man ser att han har bra kvalitéer men de lossnar fan aldrig offensivt. Men sk han spela SHL måste han vara med bland till 6 forwards. Tycker han är bättre som ytter än center iaf

{5647}:
Är det i kväll eller på Lördag det händer något magiskt med vår 1 ':a kedja?

Kan vi nypa 1 eller 2 pinnar i kväll så kommer vi få lite andrum tror jag?

Silly: kan inte tänka mig att det blir annat än förlust idag, men konstigare saker har väl skett

{9315}: om Luleå vinner blir jag VÄLDIGT förvånad, spelet har sett väldigt dåligt ut en längre tid, laget är tunt från start och sedan senaste matchen har Shinnimin blivit avstängd och Olausson skadad, + hela grejen med Kempe.

Sen presterar inte våra toppspelare som förväntat. Våran bästa kedja senaste 3 matcherna är
Hedqvist - Berglund - Nikupeteri, fjärdekedjan. Tror Hedqvist får chansen i en högre kedja idag och Joel Kant tar hans plats

Lulessss: Sen blir det nog inte mycket publik alls då det är närmare -40 på sina håll.

Lulessss:

Lät ungefär likadant från FBK-supportrar innan våra möten:)

Har för mig att vi mötte er en tisdag senast vi gästade er och det var ett jävla tryck på läktaren för att vara en match mitt i veckan, men verkar som att kylan ställer till det för många idag.

Så det är väl möjligtvis det som talar för oss:)

Trilske: Färjestad har däremot ett överlägset lag och bredd. Vi saknar all form av bredd.

Lulessss: Ja, även det äldre gänget som brukar stå utanför Umeå kommun med plakaten "Stoppa den globala uppvärmningen" stannade inne idag. Georges näsa blev MoDoröd bara av att gå till Circle K en bit bort.

Costanza: Jag tror att de som pratar om den globala uppvärmningen vet att uppvärmningen är global, men att det lokalt är stora avvikelser. Exempelvis har uppvärmningen gjort att den iskyla som brukar ligga ganska stilla kring arktis mycket oftare kommer ned över norden, nordamerika och Ryssland (minns iskylan och snön över Texas för ett par år sedan exempelvis). Den så kallade golfströmmen har dessutom blivit svagare, vilket kan innebära att vi om förvisso rätt många år kommer att få det kallare än det varit. Kom ihåg att norden jämfört med sibirien och alaska har väldigt varmt klimat i förhållande till vilken breddgrad man befinner sig på.

Jag har ingen lust att diskutera sådant här, men jag kommer fortsätta bemöta rena stolligheter.

« · 2619520 · »