1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546010 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Gusse: Å andra sidan har Sam ju spelat i en annan omgivning.

SPOODI: Är alla övertygade om att vi är säkra? Jag kommer iaf att oroa mig även i fortsättningen, svåra lag kvar att möta och vem vet om HV plötsligt får ett flyt matcherna? Visst ser det bra ut men mycket kan fortfarande hända, tar vi noll närmaste två matcherna och HV sex så blir det ångest igen..

modomille: Rögle är väl känd för att bränna sanslös deg på sin spets, på helt annan nivå än andra SHL-lag.

Johan Svensson har varit inne på det några gånger i S&S.

Rätt ballsy att gå till en klubb som saknar huvudtränare. Rögle har ju knappast imponerat i år och haft en del problem i organisationen

Heyerdal: Jag känner mig lugn, men klara är vi inte.

Surt att det är Rögle han ev går till... tråkigt och meningslös hockeyförening utan guld... jävligt också att det är främst ä-holmarna vi nu krigar med om play in. Tänk hur deras fans kännt om det istället sipprat ut nu att Sandin var klar för Modo!

HalvHund: förhoppningen är att någon schweizisk klubb inser Dickens storhet. Alternativt ett NHL-lag som vill ha en vettig tredje/fjärdecenter för att bredda. Må Ängelholm brinna upp

Bara att sätta in Niederbach mellan Woods och Mikkel sista matcherna då. Pengar styr bara tydligen 😡

Nucky: Fy fan vilken förjävlig nyhet att bevittna! Nu är all glädje från gårdagen som bortblåst.

Steken84: Josh ska spela lika mycket som förr. Syns ju på han att han verkligen vill avsluta snyggt i MoDo. Blir inte förvånad om det är just Dickinson som skjuter oss till play in mot Rögle i sista omgången.

Sigge:

+ tjänst på sportbladet

" Modo jagar drömvärvning – in i ny superkedja"

Sigge: Ja denna känns hemsk - men vi är större än enskilda spelare. Solen går upp även imorgon!

HalvHund: Nu hoppas man ju på miraklet att Rögle åker ut istället.

SPOODI: förjävligt att man kan signa till konkurrenter under pågående säsong.
Schweiz hade jag kunnat acceptera men inte pissrögle.
Bänka resten av säsongen om det är klart.

Frontschwein: Lägg av. Han ska spela så mycket han kan alldeles oavsett.

Brander: jävlar vad lack jag blir

smyl: Hade haft lättare att acceptera om han gick till en guldkandidat som FBK, Skellefteå eller Växjö.
Vi hittar förhoppningsvis något lika bra eller bättre, köpelag som Rögle får vara tacksamma för Modos scouting.

Heyerdal: om du tror att pissiga hv71 kan vinna alla sina matcher så är vi inte säkra

Gavelo: från initierade källor?

Linus Fröberg som ryktas in har liknande stats som Dicken i shl. Fröberg/Vigneault som 2/3-center. Ranta - supercenter - J.Olofsson i första

{10522}: och Theo som 4e och vi har en helt okej center uppställning på papper.

{10522}: En känsla säger mig bara att en småtrött Fröberg som mäktar med hela 7 mål i finland mer känns som en hygglig allsvensk värvning... Fröberg vs Dick är 10 av 10 Dick

Keriksson: rögles nysatsning och dessutom dickens livrem i att klivet till shl gjordes med sina gamla kedjekamrater. Det saknas iaf inte självförtroende och oavsett så hoppas jag att han kommer lyckas därborta trots att jag känner vreden inombords

smyl: Kan ju finnas andra orsaker, kanske hans sambo/fru fått jobb eller ska studera söderut eller så är han less på den mörka vintern i norra Sverige, vill ha en ny utmaning. Vi får avvakta hans syn på saken när säsongen är över.

Keriksson: Joshs sambo bor i Kanada och har jobb i Kanada har jag för mig. Tror han bor själv majoriteten av året när han är i Sverige.

Frontschwein: trökigt som fan. Må pissrögle få en skitsäsong nästa år med och att de missar slutspel i år! Nu går vi ut och krigar för att stoppa Rögle från slutspelsplats!💪 surt att dicken va en legoknekt.
Men men kanske Woods och Sam kan leka igen. Njuter av gårdagens seger ändå. Modo underbara MoDo. Överlever vi denna säsong blir det en spännande silly!😁

Ganska kul modo uppdaterar om svedjeholmen och förlängningar om damlaget när det känns som allt är eld o lågor i bakgrunden om dickinsonnyheten, haha.

Elysium: Ta mig tillbaka till målet igår från Josh när man fortfarande inte visste. Fan vad bitter jag är över det här.

Jävla Rögle. Någon borde göra alla en tjänst och bränna ner det där köpelaget.

försöker ta det i rätt tråd

tråkigt med josh, jag gillar honom jättemycket. en toppspelare i alla lag. men modo har tappat bra spelare förut och kommer tappa bra spelare igen i framtiden, en del av spelet, inget att hänga läpp för. hyser inget agg mot honom, för mig kommer han alltid vara en av hjältarna som tog upp modo och (med största sannolikhet) höll kvar laget första säsongen.

det är lite annorlunda med importspelare hur lönen betalas ut men vad jag har hört så motsvarar lönen han får i rögle omkring 250 000 kr i månaden efter skatt.

modo har under hinken och karlins ledning fått ett rykte om sig att vara en lugn och stabil förening, otroligt välcoachade och ett ställe dit spelare kommer och blir bättre hockeyspelare. agenter placerar gärna sina spelare i modo, det är ett bra läge för hinken. modo har dessutom en fin grund att stå på med en toppmålvakt i lassi, sampo ranta vars utveckling pekar rakt uppåt, bra importspelare som sam och riley, hjärta i mikkel, op med flera och spännande yngre spelare som jacobsson och lucas pettersson. jag är här idag, 1 mars, inte ett dugg orolig.

och apropå det så teasade jag igår och jag hade tänkt att vänta tills modo var matematiskt klara men nu hann aftonbladet före så jag kan lika gärna säga det nu, får hoppas att det inte är alla mammors jinx. jag är återigen inte tickleddonkey så jag har fel ibland, men som jag har förstått det så är det otroligt långt fram, kanske till och med muntligt klart, att jesper olofsson spelar i modo nästa säsong om inget oförutsett inträffar (ex. att modo skulle åka ur...). en kul nyhet tycker jag.

{9315}:
Kul då kan han ringa och säga till Victor…. Du Olofsson skall bli bättre än Johnsson nästa säsong 😉

{9315}:
Vad har vi då för rykten

In: Fröberg/Jesper O och gissar Norlinder
Ut: JD sen kan man väl anta att Walli/O Regan får lämna

Tarasov: olofsson är det namnet jag har hört men blir inte förvånad om byström och norlinder kommer också

tror ingen med utgående kontrakt stannar, kanske noren då. i övrigt mest intresserad av vilka med kontrakt som får lämna

Tarasov: Gissar att även Topping, Rubins, Brickley, Folin och Wahlberg lämnar.

Norlinder och Hägg hade varit trevliga tillskott.

Olofsson kittlar väl lite men dom andra namnen som det "ryktas" om är ju tok beige. Fröberg är så jävla trött, det ser ut som att han kan somna när som helst på bänken. Byström är ju tok slut han med och Norlinder hur bra är han egentligen? Potential finns men vad har han en hyfsad säsong på den här nivån?

Tarasov: som jag ser det just nu

ranta-x-(olofsson)
woods-x-aagaard
södergran-vigneault-niederbach
ohlsson-jacobsson-op
lucas p

tror att adam och ejk (tyvärr) får lämna, men det är bara min känsla. inte hört något. hade varit grymt om vi kunde få ner södergran i fjärde, bumpa woods till tredje med sam och lämplig tredjelänk och sen fylla på i toppen med ytterligare en skarp forward och givetvis två mycket bra centrar.

Bad_Brett: Hägg hade jag glömt!
Plötsligt ser mitt dreamteam ut såhär (kraftigt färgat av lokalpatriotism):

Lehtinen
Altonius

Kommentar: Olle får en större roll på annat håll och vi frigör lite cash.

Hägg-Norlinder
Näsén-Bernhardt
Byström-Rundblad
Norén, Berg

Kommentar: Byström och Rundblad har spelat ihop förut. Norén ska få chansen, men inte pressen att vara en av 6 ordinarie backar. Wahlbergs optionsår har Modo enligt Nedsläpp inte nyttjat. (Klokt).

J Olofsson - Ben Meyers - Ranta
Aagaard- Ny - Ny
Woods-Vigneault-Niederbach
Ohlsson-Jacobsson-OP/Södergran
Lucas Pettersson

Kommentar: Meyers känns spännande. Woods och Vigneault är värda en återförening.
Lucas P kommer få speltid vid skador och kan slå sig in i truppen.
Adam P och EJK måste tyvärr offras.

*1921*: Hinken dementerar att Dickinson är förlorad:

"Under fredagen kunde ÖA också avslöja att succécentern Josh Dickinson är förlorad för Modo, men det dementerar sportchefen Henrik Gradin.

– Han är inte klar för någonting. Det är en förhandling, säger han."

www.allehanda.se/2024-03-01/missar-matchen-mot-frolunda-vantar-barn

Bad_Brett: Dicken gillade mitt sms. Jag sa att han måste skriva på.

Bad_Brett: Hahaha vad ska han säga? Jo han är klar för RÖgle.

Öppen fråga till alla:
Har fler än jag problem med HS?
Jag får aviseringar att någon svarat på mitt inlägg, när jag kollar så dyker det upp inlägg från 2013 , 2015 osv.
Uppladdat:

500x0-img2826.png

Bad_Brett: Jag skulle bli överlycklig om det visar sig att han stannar, men jag räknar bort honom så slipper jag bli besviken.

Bad_Brett: lycka till med tillökningen Danny!
En spelare jag tycker fö har ryckt upp sig rejält till det positivare!

Lolmannen: Är du ÖA-Mattias?

Gavelo: Jo, samma här. Från 2013 och 2021. Måste vara en Lövare!

{10322}: redan gått igenom the five stages of grief denna förmiddag. Håller med dig, bättre och redan räkna bort o bli positivt överaskad, än att gå och hoppas på nått i onödan.

Costanza: Ingen O’regan på lördag och antagligen tisdag också. Tråkigt då jag tycker han steppat upp.
Men väntar mig att Niederbach är revanschsugen och LP får säkert chansen på tisdag

Gavelo:

Ja det verkar vara något problem på sidan. Jag kan varken läsa brev från folk eller gå in på någon användares sida. Då hamnar jag på någon helt annan random.

{10015}: Tycker att MoDo ska satsa för Tiondeplatsen i SHL! Köra skiten ur dynglagen som inte bor i Hockeyhuvudstaden Ö-vik.

Randy Marsh: Japp, insåg det nu. För när jag klickade på Lolmannen hamnade jag hos Mattias Persson. Och när jag klickade på Mattias Persson hamnade jag hos Lolmannen. Och nu hamnar jag hos Lolmannen oavsett vad jag klickar på.

« · 2662584 · »