1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542900 inlägg · 4147 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Honom hade jag kunnat tänka mig.

www.eliteprospects.com/player/196651/wyatt-kalynuk

Vet inte om william worge kreu har nämnts här tidigare? Men han vore en intressant defensiv back att få in.

Framnäs: Var kommer detta rykte ifrån?

Dundee: Lerby var riktigt bra när han kom till Löven. Tyvärr för hans del fick han en fotskada och var inte nära sin fulla potential efter det. Har inte sett honom så mycket i vinter, men en allround back som jag väldigt gärna ser i MoDo i vinter. Trodde nog han skulle gå till SHL.

Vikingmodo : Med Olofsson så kan det finnas många anledningar till att han vill vänta med besked. Jag tyckte att det såg ut som han drogs med en skada i slutspelet som påverkade skridskoåkningen, och då kanske han är osäker om det går att få till.
Sedan kan det vara barnafödandet som kan orsaka problem som kan va svåra att hantera tex förlossningsdepression eller andra problem med mamma eller barn.
Vi ser bara spelarna som ishockeyspelare som ska ge allt för laget, och det är lätt att glömma att det är vanliga människor som ibland måste sätta familjen först.

Vikingmodo : Norlinder är jag bara glad att bli av med. Värdelös sett till prislappen och inte många shlmässiga sidor.
Den av mig sågade Bella hade ju iaf en jävla Bössa som nog kan vara viktig för oss i vinter.
Hoppas han stannar.
Norlinder kan dra åt helvete och hoppas han inte är förlåten om vi går upp igen.
Gäller även spelare som sellgren , karla och andra som spelar för börsen.
Skillnaden mot dessa i min värld är att dom hävdar att dom har hjärta, men visar nada då det är motvind.
Jasek tex är en ren knekt och hymlar inte om det heller.

Halvhjärtade granngrabbar är det mest pinsamma som finns.
Ang Jeppe finns det säkert orsaker.

Drar han till annan SHL klubb efter en massa velande ingår han i kategorin ovan och förtjänar varken respekt eller känna sig välkommen tillbaka.
Har han andra skäl lär det synas.

Dock en grym del av ryggraden om han värvas.

Från Hörnefors: Ja, skulle det vara såsom du beskriver det hela, då är det väl bara att krita på för MoDo, Nu

{5647}: Hockeykarusellen är ett konto som oftare har fel i sina avslöjanden än det har rätt.
Jag ska vara ärlig och säga att jag minns väldigt lite från Carl Johan men när jag tittar på statistiken så slås jag av att han ofta i sin karriär ligger på minus i den statistiken vilket är lite oroande.

Lulessss: Säger till 95% Norran i Västerbotten. Borde vara därifrån.

*1921*: Adam Johansson bedömmer allt som oftast backars kvalitet efter hur många poäng dom gör(som dom gör i NHL).

Så säger Adam att vi förhandlar med vad han tycker är en topp3 back, så är det väl bara att kolla poängligan för backar i Allsvenskan. Där ligger nog namnet bland topp5 gissningsvis?

Fler spelare kommer ligga kvar på isen om man vet att det blir granskningar av det..

S-vikaren: Domaren ser inte vad som sker men Lindstein ligger kvar. "Fan detta var allvarligt, måste granskas."

S-vikaren: Felaktigt matchstraff. Armarna vid kroppen och ingen uppåtgående rörelse. Lindstein gör inget för att skydda sig.

Från Hörnefors: Exakt. Lindstein söker en utvisning och får en. Kort sagt en diving.

{10873}: worge är klar för utomlands

Confusius:
Har bra plus minus i Kalmar

Realistiska värvningar med utgående kontrakt i de SHL-lag som fortfarande spelar (eller i Skellefteås fall nyss spelat klart)

Brynäs
Jacob Bengtsson (B)
Tyler Vesel (F)

Frölunda
Linus Nässén (F)

Luleå
-

Skellefteå
Jonathan Davidsson (F)
Martins Dzierkals (F)

M0D00000: Vesel lär bli kvar i Brynäs men jag skulle inte bli förvånad om Indrasis hamnar i ett allsvenskt topplag igen. SHL-tempot är för högt för honom men i HA är han vass.

Peja: Indrasis tog jag inte med pga att jag tänkte att han var närmare ett kontrakt med Brynäs än vad Vesel är.
Sen är ju Tyler Vesel = uppgång. Det vet vi ju nu 😅

Berg filmar till sig en utvisning...

M0D00000: Är jag galen som tror på Okko Kangasniemi som en av de klara? Jätteduktig i finska andraligan, och steget till HA blir ju mindre än till SM Liiga.

Sen funderar jag på Filip Westerlund spelandes i KaIPa - skulle han kunna gå till oss efter sina år hos tiken? Blir mindre känsligt när vi spelar i olika serier.

Framnäs: Westerlund vore en fin värvning. Tror inte det vore känsligt alls. Familjen var modoiter och han hamnade i Timrå mycket tack vare deras SHL-status 2018/19.

M0D00000:

Nej, Vesel ska väl ha ett kontrakt klart redan. Vet inte om han skrivit på dock. Har väldigt svårt att se att Brynäs skulle släppa en så skicklig center som varit så viktig för lagets balans. Skulle vilja hävda att Brynäs centersida med Larsson-Scott-Schroeder-Vesel-Ölund är en av de främsta anledningarna att vi är i SM-final.

Men det är klart. Erbjuder en annan klubb mycket mer pengar så finns det väl en chans. Men Vesel har gjort en otroligt bra säsong och Brynäs vill behålla honom.

Indrasis kommer med stor sannolikhet inte bli kvar. Han gjorde det helt okej under hösten men han har haft problem med tempot under vinter och vår. Men får han spela i ett topplag i allsvenskan bredvid Olofsson och någon duktig center så kommer han vara nära 1 poäng/match. Får han tid är han väldigt duktig.

Men först ska han vinna ett SM-guld med Brynäs 😁

Berge: Förhoppningsvis förlängs mönstret:
Upp med HV
En säsong i SHL med HV
Upp med Brynäs
En säsong i SHL med Brynäs
Upp med MoDo
En säsong i SHL med MoDo

M0D00000: Som det har nämnts tidigare Nolan Stevens vore en bra värvning.

www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens

Tarasov: Inte en spelare i din smak alltså! ;)

Från Hörnefors: Jag vet ärligt talat inte, verkar vara en spelare som trivs mot lite sämre motstånd, varit osynlig i semin

Gavelo: Första året i Sverige och förmodligen inte van att spela en sådan intensiv matchserie som det är i slutspel. Ett år till i Sverige med uppstyrd fys så kan han bli dominant i HA.

Confusius:
Nä lite tveksam. Han har rätt bra Corsi så vi kanske kan gillar honom båda två.

Tittar man på bakgrunden är det en ok värvning spelat en del SHL så ligger i gränslandet.

Tarasov:
Tror ni Tom Hedberg är aktuell? Misstänker att han är en av de ”klara”

Från Hörnefors: Nolan har en hög prislapp enl Expressen troligen något lag utanför Sverige.

Tarasov: Hägg aktuell för Saik plusnågra fler SHL-klubbar, MoDo borde satsa en rejäl slant där, var ju klar för oss innan vi åkte ur enl uppgifter.

Heyerdal: Eftersom vi inte klarar av att hålla oss i SHL så kommer vi få se alla våra stjärnor spela för andra klubbar.

Med det i åtanke så känns hinkens ”vi är supernöjda” vid transferfönstret riktigt ogenomtänkt.

Heyerdal:
Att Hinken gjort klart med en spelare innebär inte det en varningssignal för alla andra klubbar IOM han är så värdelös…

Känns trevligt att det börja hända lite positivt nu på spelar sidan !!!

Nu skriver även ÖA om att det kommer att hända lite snart !

Smurfen: någon som har koll på Lerby?

Foppatofflan: Känns ju sådär på detta svar från Hinken
Uppladdat:

500x0-screenshot20250414095759.jpg

Foppatofflan: Under sin tid i MIF, så gjorde han landskamper i alla fall.
Då en stabil back och han verkar inte gjort bort sig direkt på senare år heller,
Tror att han sedan drabbades av några illa hjärnskakningar.

Hans syster är landslagsspelare i Svenska handbollandslaget

Smurfen: "några av dem" måste väl betyda att Olofsson är oklar och att Rundblad+Berglund är nära.

Foppatofflan: Klassback på hockeyallsvensk nivå. Tvåvägsback med offensiv uppsida och bra storlek. Vet att många lövensupportrar ville ha kvar honom. Haft en riktigt kanonsäsong i Kalmar nu senast.

Har inte riktigt Bernhardts skott, men annars tycker jag att de påminner lite om varandra på gott och ont. Ser lite bättre ut på skridskorna kanske och något tyngre i spelstilen.

KB: kul att höra! Man undrar ju varför Löven ”släppte” honom till Kalmar.

Foppatofflan: Kalmar betalade väldigt bra och han fick en väldigt stor roll där. Det var nog däromkring pengarna började ta slut för Löven också och de drog i nödbromsen (spekulerar jag i).

KB: Som jag skrivit tidigare var han riktigt bra när han kom till Löven, men fick en fotskada så han presterade inte särskilt bra i slutet av säsongen och slutspelet. Jag tror man redan hade så pass många backar på kontrakt då och helt enkelt.
Löven var ju rätt stökigt redan då med sparkad tränare, jänkare som körde sitt egna race och Meyer som fick lämna.

Jag gillade verkligen vad jag såg inledningsvis i Löven och har han varit lika bra i Kalmar är det i mina ögon en bra värvning. Ganska offensiv framtoning dock och jag minns honom inte som utpräglat fysisk.

Smurfen:

Viktor Persson klar

jonsson: Härligt !!
Nu händer det grejor !

👏👏👏🪣

jonsson: Persson är en joker. Kanske rentav en smart värvning av Hinken. Kan blomstra hos oss. Hittills känns alla som ganska billiga värvningar? Då kanske det läggs mycket krut på tunga spelare framöver.

Smurfen: Jag fattar inte vad det är med jeppe, skriv bara på förfan

Älskar honom redan.
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-04-14-105529.jpg

M0D00000: Låter lovande jag är försiktigt positivt.

« · 2865018 · »