1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529920 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
KRB: Något verkar lite ruttet, ja... Är det vissa spelare som inte vill vara del av försäsongsträningen i samma utsträckning? Kanske är det han menar, att Rundblad och Olofsson tuggar igång efter 12 - 13 matcher samt någon av nordamerikanerna. De som vill bevisa sig i träningsmatchandet får vi förlita oss på i början, och kan ju bli upp och ner i prestationer då.

Framnäs: Ruttet? Inlägg som ditt känns lite unket, kanske inte ruttet. Är det så jävla svårt att förstå, att det kanske tar lite tid innan Karlin fogar samman alla nya spelare till ett lag? Ge han tid, för bövelen! Detta blir bra i slutändan

Framnäs: Läs texten istället för att prata i nattmössan så kommer du förstå vad Karlin menade med det

Smurfen: En videointervju med en kvinna i Norrbotten kuriren från igår.

Gavelo: Okej !!
Tack för infot

Framnäs: Olofsson har varit med och kört hårt på försäsongen, Rundblad däremot vet jag inget om.

puffe2: Vad menar du nu? Spekulerar bara i anledningen till hans ställningstagande. Nej, det hade inte varit svårt att förstå om han nu sade det istället. Det måste man så klart ha full förståelse för. Jag ger honom tid, absolut. Men som det lät på orden är det något mer som hänt i förberedelserna? Trodde man fick slänga ut nån undring, jag.

modomille: Har inte texten, men annars hade jag läst. Tack ändå.

KRB:
Den som har jobbat med lagidrott/lagbygge.
Jouharifönstret och gruppdynamik/FIRO modellen och dess innehåll..
Vet vad han pratar om?

Silly: Väl talat!

KRB: ja tyvärr ger både Karlin och Gradin ut såna dumma kommentarer ibland. Losermentalitet.
Jag lyssnade på podden citatet kommer ifrån och där sa Pelle: nu har Hinken gjort sitt jobb och lagt över ansvaret på dig att få ihop laget.

Karlins svar: det är inte bara mitt ansvar! Kommer ta tid, semester först mm

Det är inte så en ledare ska svara. Exakt samma inställning som Gradins "vi ska ha två lag bakom oss"

Han ska såklart hylla Hinken och spelarna, säga att han har ett stort jobb framför sig men att han ska göra allt i sin makt att få ihop gruppen till start och med publikens stöd ska vi ge järnet från början till slut!

Man får ju inte direkt lust att köpa säsongskort när coachen tonar ner förväntningarna.

appoF: Jag var ju inne på samma sak, att man säger bara så där om det faktiskt finns saker som stör i uppbyggnadsfasen. Vilket i det här fallet borde vara en försäsong utan vissa nyckelspelare, därav förtydligandet i "kommer ta tid att hitta rätt med allt".

Men vet inte om man vill komma med såna frågor/funderingar här, då många nog vill tro att klubben är ett maskineri och per automatik slår mot en om det antyds att det internt kan finnas frågetecken.

appoF: Han säger ju också att de har för avsikt att vara ikapp och förbi när sista matchen är spelad? Det enda han säger är att det är svårare att spela ihop ett lag där 75% av spelarna är nya kontra ett lag där 75% av truppen är kvar från förra säsongen.

Det är väl en urgammal underförstådd sanning inom lagidrott att ett samspelt lag som haft i princip samma trupp i två säsonger (typ Modo säsongen 22/23) behöver kortare tid på sig att få ut max av materialet och prestera på sin toppnivå än ett lag med 75 procent nya spelare som ska lära sig spelsystemet, hitta kemi och bli samspelta (typ Modo säsongen 25/26)?

Att Karlin inte bokstaverar ut det så här tydligt är väl just för att han utgår från att alla hockeyintresserade läsare redan har detta i bakhuvudet.

Lite av samma skäl som att Victor Berglund, om reportern tar upp att han skjuter hårt, inte skulle se behov av att förtydliga och säga "Ja, om jag använder en hockeyklubba."

Shangattay:
Helt rätt!
Men att vara hockeyintresserad är i samma sak som att vara kunnig på sådant som du och jag tycker är självklart.
För en del är det en helt annan värld... 😉
" Va kan inte alla spela med alla"???

När presenteras Linus Andersson

appoF: Karlin nämner i ÖA att de ska satsa betydligt mer på teambuilning denna säsong pga av att det är så många nya, han är säkert medveten om problematiken.

hanzon:
Kring midsommar!

appoF: Jag har åtminstone svårt att se det här laget misslyckas, klart vi ska vara favoriter att gå upp till Shl.

Golden boy :
Håller med, utöver det tror jag vi kommer vara rätt så starka omgående.

Vilken trött värvning av AIK. Trodde dom skulle bli ett rejält hot kommande säsong men man får kanske tänka om.

modomille: Vadå trött? Bra spelare för en 2-3e kedja i HA kommer göra 30p ish. Helt okej beroende på vad han kostar.

modomille:
AIK tog sponsorpengar och gick på Loppis..

Framnäs: Du skriver att du inte läst texten som du kommenterar. Det är ju märkligt att du kommenterar en text som du inte har läst.
Är du inte så pass intresserad av MoDo så att du ids läsa vad som skrivs, så tycker jag att du kan låta bli att skriva dina ständigt negativa inlägg.
Läs vad som skrivs för h-vete om du är en riktig supporter som bryr sig.
Och till alla dom andra som inte ens ids läsa vad som redan har skrivits har på Hs MoDo. Läs först kommentera sedan.

www.dagenshockey.se/modo-hockey/

hockeynews.se/nyheter/modo-tranaren-kommer-inte-vara-svinbast-direkt

Från Hörnefors: Jag kommenterade ett utspel vilket jag tydliggjorde. Om du hade det tufft i skolan med läsförståelse ser jag inte varför jag bör lastas för det?

Haha, vadå ständigt negativa? Ge mig en sammanställning på mina 20 - 25 senaste inlägg då, så reder vi ut om du sitter och hittar på eller icke.

Men jag tackar och bockar fortfarande för länken! Har inte haft en längre text tillgänglig förrän du bidrog med det nu. Schysst.

Från Hörnefors: Jag är mest nöjd över att Karlin sa ordet "Svin". Visar att han fått mina vykort om grishockey.. eNöff is eNöff!

Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-06-13-154813.png

Costanza:
Emil L kan nog bjuda på den typen av hriseri du efterlyser. Jag har fått Kelleher Linus A så jag år nöjd! 😄

Costanza: tjena. Håller med dig, Hinken har gjort en riktig håll käften silly det ska han verkligen ha cred för👍 sen kan väl ingen tro att vi första matchen går in å totaldominerar fullständigt. Karlin är försiktigt optimistisk, då känner jag mig trygg iaf.

snowden: Jag tycker det ser väldigt bra ut! Haha!

Tarasov: Jag är nöjd över kreativiteten i nya laget också. Må det låta Ping! i Kryllan under hösten.

modomille: trött och trött stora grisar behövs också, vänta och se

Bössa 68: Nej det är ju inte så att man ska förvänta sig att premiären mot Östersund blir 6-0, sen 6-1 mot Nybro och sen en stark 5-2 seger borta mot Oskarshamn.

Tror Karlin är något på spåren där han säger att teambuilding kommer bli prioriterat den här gången. Att långsiktigt bygga ett lag som kämpar för varandra kommer vara det enskilt viktigaste för Modo om vi ska gå upp

SPOODI: Han kan göra en del poäng ja men bidrar inte med så mycket annat. Ganska lik Olle Liss på det sättet. Blomstrand var ju en favorit hos SSK supportrarna förut men nu är dom rätt less på honom och dom ville inte ha tillbaka honom till den här säsongen.

Costanza:
Visst har vi spelat matcher med ett heltsvart matchställ?

Tycker att vi borde ta fram ett 3: e ställ...I helsvart
Ruggigt Snyggt!
Vi kommer bli stora som hus i den!

Finns det någon här inne som har bilder?

Janne G: Vet inte om jag skulle kalla Blomstrand en stor gris. I så fall en väldigt trött och lat sådan. Ser att ganska många gnagare är besviken på värvningen om det är så att han är tänkt som spets. Gillar ert lagbygge men Lasse måste hitta någon spets snart.

Silly: Inte helsvart, men denna användes (nog) i nån match för kampen mot cancer
Uppladdat:

500x0-received413304367087793-3.jpeg

puffe2:
Jag har för mig. Typ Movember.
När alla SHL körde någon kväll med svart ställ..
Vet dock inte om den här bilden är från det?

Fast då skall all reklam gå i vitt tfyck + att man vill ha in lite grönt och rött ...
Uppladdat:

500x0-2jbixjx7ibnriy2xtzlsccx3bpa.jpeg

Silly: nä modo i svart ställ liknar för mycket Malmoe tycker jag. Modos vita är väldigt vackert på bortaplan däremot.

Bössa 68: Grönt tredjeställ om något. MoDo grönt.

SPOODI: Typ denna?
Uppladdat:

500x0-la-hoya-lorca-third-2013-14-2_MXeQohOsZKQb2em.jpg

puffe2: Så här såg MoDos gröna tröja ut.
www.modohockey.se/article/85l5al7uf-4ij6i1/view

Bössa 68: Tycker modos rosa är riktigt snyggt

Från Hörnefors: den är ju grymt vacker! Nada reklam😀

JoakimE: Tar man bort en del reklam så. Rosa är fint, men med rött klubbmärke skär det sej lite
Uppladdat:

500x0-received917285165855183_yX9iTKyAxBLy4UR.jpeg

500x0-received1094361241391831-2.jpeg

Silly: Svart har väl den effekten att man ser mindre ut tvärtom med rött.

Golden boy : När NHL-hemvändarna anslöt till senaste guldet ville dom få in lite svart i dräkterna, minns dock ej argumentet, kanske lättare att gömma pucken i tröjan kanske? Eller kanske svart förknippas med liemannen, skrämmer säkert några lag

« · 2886946 · »