1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530057 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Vilken trött värvning av AIK. Trodde dom skulle bli ett rejält hot kommande säsong men man får kanske tänka om.

modomille: Vadå trött? Bra spelare för en 2-3e kedja i HA kommer göra 30p ish. Helt okej beroende på vad han kostar.

modomille:
AIK tog sponsorpengar och gick på Loppis..

Framnäs: Du skriver att du inte läst texten som du kommenterar. Det är ju märkligt att du kommenterar en text som du inte har läst.
Är du inte så pass intresserad av MoDo så att du ids läsa vad som skrivs, så tycker jag att du kan låta bli att skriva dina ständigt negativa inlägg.
Läs vad som skrivs för h-vete om du är en riktig supporter som bryr sig.
Och till alla dom andra som inte ens ids läsa vad som redan har skrivits har på Hs MoDo. Läs först kommentera sedan.

www.dagenshockey.se/modo-hockey/

hockeynews.se/nyheter/modo-tranaren-kommer-inte-vara-svinbast-direkt

Från Hörnefors: Jag kommenterade ett utspel vilket jag tydliggjorde. Om du hade det tufft i skolan med läsförståelse ser jag inte varför jag bör lastas för det?

Haha, vadå ständigt negativa? Ge mig en sammanställning på mina 20 - 25 senaste inlägg då, så reder vi ut om du sitter och hittar på eller icke.

Men jag tackar och bockar fortfarande för länken! Har inte haft en längre text tillgänglig förrän du bidrog med det nu. Schysst.

Från Hörnefors: Jag är mest nöjd över att Karlin sa ordet "Svin". Visar att han fått mina vykort om grishockey.. eNöff is eNöff!

Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-06-13-154813.png

Costanza:
Emil L kan nog bjuda på den typen av hriseri du efterlyser. Jag har fått Kelleher Linus A så jag år nöjd! 😄

Costanza: tjena. Håller med dig, Hinken har gjort en riktig håll käften silly det ska han verkligen ha cred för👍 sen kan väl ingen tro att vi första matchen går in å totaldominerar fullständigt. Karlin är försiktigt optimistisk, då känner jag mig trygg iaf.

snowden: Jag tycker det ser väldigt bra ut! Haha!

Tarasov: Jag är nöjd över kreativiteten i nya laget också. Må det låta Ping! i Kryllan under hösten.

modomille: trött och trött stora grisar behövs också, vänta och se

Bössa 68: Nej det är ju inte så att man ska förvänta sig att premiären mot Östersund blir 6-0, sen 6-1 mot Nybro och sen en stark 5-2 seger borta mot Oskarshamn.

Tror Karlin är något på spåren där han säger att teambuilding kommer bli prioriterat den här gången. Att långsiktigt bygga ett lag som kämpar för varandra kommer vara det enskilt viktigaste för Modo om vi ska gå upp

SPOODI: Han kan göra en del poäng ja men bidrar inte med så mycket annat. Ganska lik Olle Liss på det sättet. Blomstrand var ju en favorit hos SSK supportrarna förut men nu är dom rätt less på honom och dom ville inte ha tillbaka honom till den här säsongen.

Costanza:
Visst har vi spelat matcher med ett heltsvart matchställ?

Tycker att vi borde ta fram ett 3: e ställ...I helsvart
Ruggigt Snyggt!
Vi kommer bli stora som hus i den!

Finns det någon här inne som har bilder?

Janne G: Vet inte om jag skulle kalla Blomstrand en stor gris. I så fall en väldigt trött och lat sådan. Ser att ganska många gnagare är besviken på värvningen om det är så att han är tänkt som spets. Gillar ert lagbygge men Lasse måste hitta någon spets snart.

Silly: Inte helsvart, men denna användes (nog) i nån match för kampen mot cancer
Uppladdat:

500x0-received413304367087793-3.jpeg

puffe2:
Jag har för mig. Typ Movember.
När alla SHL körde någon kväll med svart ställ..
Vet dock inte om den här bilden är från det?

Fast då skall all reklam gå i vitt tfyck + att man vill ha in lite grönt och rött ...
Uppladdat:

500x0-2jbixjx7ibnriy2xtzlsccx3bpa.jpeg

Silly: nä modo i svart ställ liknar för mycket Malmoe tycker jag. Modos vita är väldigt vackert på bortaplan däremot.

Bössa 68: Grönt tredjeställ om något. MoDo grönt.

SPOODI: Typ denna?
Uppladdat:

500x0-la-hoya-lorca-third-2013-14-2_MXeQohOsZKQb2em.jpg

puffe2: Så här såg MoDos gröna tröja ut.
www.modohockey.se/article/85l5al7uf-4ij6i1/view

Bössa 68: Tycker modos rosa är riktigt snyggt

Från Hörnefors: den är ju grymt vacker! Nada reklam😀

JoakimE: Tar man bort en del reklam så. Rosa är fint, men med rött klubbmärke skär det sej lite
Uppladdat:

500x0-received917285165855183_yX9iTKyAxBLy4UR.jpeg

500x0-received1094361241391831-2.jpeg

Silly: Svart har väl den effekten att man ser mindre ut tvärtom med rött.

Golden boy : När NHL-hemvändarna anslöt till senaste guldet ville dom få in lite svart i dräkterna, minns dock ej argumentet, kanske lättare att gömma pucken i tröjan kanske? Eller kanske svart förknippas med liemannen, skrämmer säkert några lag

Från Hörnefors: jävlar, Sverre med nytt klubbrekord ? Trodde absolut inte han var nåt fysmonster

puffe2: Har för mig argumentet är att man ser större ut med svarta/mörka färger

grimiss:
Lugn... Kellerher har inte kimmit än.😉

Från Hörnefors: Att Norén skulle var ett fysiskt monster var ju rätt väntat bara man ser bilder på pojken. Inge fuskmat på honom inte... Han blir vår näste Hasse J, tar sig långt på att bara träna mer än alla andra.
Däremot mest imponerande att Jeppe är så explosiv/snabb "fortfarande". Både rakt fram och agility. Tyder på att det inte fuskas med träningen inte.

Edit: Fick lov att jämföra med NHL draft combine, i vertikalhopp hade Norén spöat dom alla med marginal.

puffe2:
Gillar Minnesotas variant av grön

Tarasov: ja, men även denna var presentabel, tar man bort reklamen kan man bära den även i Vita huset. Oerhört fint klubbmärke är grädden på moset
Uppladdat:

500x0-ufot.jpg

puffe2:
På den tröjan fick alla vi som köpte seriekort under pandemin våra namn på, har jag för mig.

Saleva: Så är det. Liten fin gest av MoDo att skriva ut namnen på en tröja. Stor gest av namnen på tröjan som stod upp när MoDo behövde det bäst. Vackert minsann och en fin tröja

puffe2: På tal om hemvändare så är ju den calgary inspirerade tröjan vi hade när Foppa gjorde comeback det sjukaste vi någonsin haft. Ta tillbaka den och låt stå för evigt. :-)

Mycket bra Silly av Hinken man får lov att lyfta lite på hatten i alla fall 8 av 10 möjliga. Men Albin Lundin till Löven är irriterande han hade jag gärna sett i vårat lag hade hellre tagit honom en Fitzgerald då Lundin är bättre i båda riktningarna men Fitzgerald lär producera mer poäng. Sedan saknar jag en spetsig back för första backpar till seriestart.

Hur som blir spännande att se hur det kommer att gå just nu känns det som Löven och vi är på samma nivå sett till materialet. Löven något bättre defensivt och vi lite bättre offensivt. Men Lövens 4a på forwards hänger på Lundin kommer han ej blir det nog en 3a.

Målvakter

MoDo ****
Björklöven ****

Backar

MoDo ***
Björklöven ****

Forwards

MoDo *****
Björklöven ****

MoDo totalt 12 av 15
Björklöven 12 av 15

Dundee: En fördel med Fitz är ju att han är välscoutad av tränare Karlin sedan länge.

Dundee:

700000 ska samlas in för Lundin😱😱
Hur gör dom med Viksten då? Inte förlängt eller tackats av än?

Costanza:
+ En bra ålder,
Det vet vi som hade det som bäst då..
fast det var i en annan fysisk verksamhet! :-)

Han kan vi bygga på i några år, Dax att ge honom chansen på SHL också!

Dundee: En backsidan som har Rundblad och Berglund kan inte få tre i betyg. Sen kan jag köpa om vissa tycker att löven på förhand har en bättre backsida även om jag inte tycker det.

modomille: Kan lugna er alla. Löven kommer inte att vara ett hot. De blir ett mitten lag som åker i kvarten. En tragisk förening utan styrelse.
-9 miljoner ena säsongen och nu bara -3. Då slår man sig för bröstet. Fy fan vad bra vi är.
Hmm. Vi måste dra igång en swish kampanj.
Löven är den sista föreningen jag vill se i shl.
Ärligt. Löven var bra för 40 år sedan. Nu finns bara klubb 87 kvar och den är för inbördes beundran.

modomille: lång intervju med Hinken i dagens Express, han mörkar verkligen att Linus A är klar, om han nu är det? Då vi fick klart med Emil L klarnar det mer vilken ny forward vi söker, säger han bl.a. kom inte ihåg exakt om det var just så han sa men något ditåt.

Heyerdal: Hinken brukar ju alltid "mörka" namn m.m innan det är 100% klart o bläcket är på pappret.

Heyerdal: Rör man något vid Karlins synsätt på säsongen? Är det i samklang med vad Hinken också tänker?

"Det är klart man är orolig när man ser andra lag börja på en annan platå. Vissa lag hade från start 15 gubbar i truppen och vi hade sex spelare, så vi har en jävla uppförsbacke."

"För varje sten som läggs blir det lättare att värva samtidigt som spelarna tittar på om laget kan utmana. Sedan ska det här laget spelas ihop och det kan ta tid. Där är flera lag före oss."

"Man har en idé när man värvar in spelare, men det är sällan det stämmer till 100 procent. Framförallt i slutet av truppbygget blir det lättare att lägga pussel då man ser vad man har, och därmed vad man behöver."

"Namnmässigt har vi en bra trupp, men det viktigaste för oss är att jobba lugnt och metodiskt. Vi har ingen formation som spelat ihop och det kommer att vara kämpigt i början. Men sedan hoppas jag att vi stegrar successivt."

Tänker det hade varit intressant om Hinken nu skulle, tvärtom, typ slå fast att vi går hårt för seriesegern och inte nöjer oss med att bli bäst efter jul. Men antagligen sitter man i samma båt?

JoJo2613:
Linus Andersson är klar..
Alla med bra källor säger att han är klar!

Framnäs: Tycker det är ganska smakfullt att hålla låg profil utåt. Karlin jobbar ju metodiskt så spelarna ska få växa in i det.
Man skulle kunna kalla det för ödmjukhet om man vill.

« · 2887011 · »