1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530918 inlägg · 4122 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
Rytter: Tror att det blir bra med AJFO. Helt rätt syn på Skröders vara eller icke vara. Spelare kan inte längre leva på gamla meriter. Någon som såg nye Norrmannen på is, hur såg det ut?

Monno:

Börjar nu se fram emot säsongen. Ska bli intressant och se vad AJ och FO kan göra med laget när dom fått vara med från start och plocka in de spelare dom vill ha och sätta träningen. Tror säkert vissa spelare som Björklund, Rundqvist som ändå är etablerade kan ta ett steg till.

Lite hårt att som vissa här inne låta AJ bära ansvaret helt och hållet för att vi åkte ut. Men nu är det upp till bevis, fiasko nu när han fått bygga från grunden ja då är han körd.

Tarasov: Tänk om vi för en gångs skull utvecklar etablerade spelare när dom kommer hit. Det var ett tag sedan.

Nucky:
Jo tror sawchuk nämnde det, AJ nämnde även i en artikel att man jobbat med den

hanzon: är det inte hans skridskoåkning som tidigare beskrivits som hans akilleshäl?

Blake: jag hoppas att du har rätt. Verkligen.

9_TNT: Jag fick tycke för Henrik Björklund, såg riktigt vass ut i skridskoåkningen.

Biljaletdinov: Troligtvis för han köpte spelidén fullt ut, gör det han ska och inte gnäller. Kan också vara för att han känner Andreas väldigt väl privat.
Jag tror mer på det första alternativet.. var inte alla spelare från Huras ihopskrap till lag som kom överens med Andreas.

{5647}: ja, just det, han spelade skadad. Det var lätt att se att skridskoåkning mm inte funkade. Ändå fick han mycket speltid. Varför?

Biljaletdinov: Ritchie spelade ordentligt skadad i slitet av förra säsongen. Varenda uttalanden jag läst om honom har handlat om hur seriös han är till träning och match. År han skadefri nu håller jag honom som vår klart viktigaste spelare.

Rytter: tycker truppen ser rätt bra ut, fler "hungriga" spelare än på flera år. Det största frågetecknet gäller lagkaptenen (Ritchie) och andra eventuella veteraner. Jag vidhåller att vi kunde varit kvar i shl om ritchie och skröder matchats mindre mot Leksand, till förmån för yngre spelare. Nåväl, kanske var vi "värda" att åka ur i vilket fall.
Nu gäller dock att få ihop bästa möjliga lag för att komma tillbaka. AJ verkar tveksam, minst sagt, till PÅS, och det är jag med. Ser mycket hellre Ledin faktiskt. Frågan är hur motiverad och hungrig Ritchie är? Visst, han har levererat, men vilken nivå kan han komma upp i idag? Tycker att en del av hans uttalanden som C förra säsongen var lite tveksamma. Man får hoppas på det bästa

Nucky: Finns en liten rapport här.

Japp, var på plats strax före nio i Fjällräven center.
Ska fatta mig kort. Såg inte alls så tokigt ut.
De är ju ett helt nytt lag och en helt ny serie vi ska spela i.
Fast jag såg direkt en spelare som enligt mig såg ut att vara lite extra,
13 David Rundqvist.
Ska bli intressant att följa han och de nya MODO HOCKEY.
Rätt så tomt från början på dagen, fast fram mot klockan 14 var de runt 1500 personer på plats.
Synd att de inte var fler på plats.
Jag var där och har 16 mil enkel väg.

------------------------------
Titta in på min sida:
alfredshemstillmodo.wordpress.com/

Har du klubbnålar och pins från Alfredshems IK fram till dagens MODO HOCKEY så hör av dig till mig. Samlar och försöker få en så komplett samling som möjligt.
Har en hel del dubbletter att byta med om du också samlar.

Rytter: nån som var på premiären och kan avlägga rapport? :)

{5647}:

Absolut, ambitionen ska vara att gå upp och man ska ha som mål att ligga i toppen och utmana om en SHL plats.

Men att ha höga ambitioner innebär inte att det är ett fiasko ifall man inte går upp. Fiasko är det ifall man missar slutspelsserien eller hamnar i botten av den samma.

Brynäs har säkert målsättning och ambitioner att vinna eller utmana om sm-guld, men det innebär ju inte att det är fiasko ifall dom misslyckas. Fiasko är det ifall dom missar play-in eller åker ut i play-in.

Rytter: Mycket av pengarna går åt till att säga upp folk som ska ha lön några månader extra och mycket annat för att minska kostymen från SHL till allsvenskan. Det är inte många kronor som går till nyförvärv. Sedan tycker jag att vi har en rätt bra trupp och som målsättning ska man nog sikta på topp 2. Om det verkligen blir så är en annan sak, men jag tycker att man ska ha en hög ambitionsnivå och man har på papperet en trupp som borde vara med och slåss om toppplaceringar i alla fall. Sedan vet vi hur det gick för VIK och Löven ifjol, för en bra trupp på papperet behöver långt ifrån alltid betyda ett kanonresultat på isen.

{7780}:

Nu slår du knut på dig själv. Vart har du fått detta ifrån? Är det någon som sagt att man är nöjd med plats 5?

Det var ju du som skrev att det var fiasko ifall Modo inte gick upp till SHL. Ungefär som att det är fiasko ifall Brynäs inte tar sm-guld eller?

Rytter: Men ok, det kanske inte är fiasko för Modo att bli 5a i Allsvenskan och harva på mot Vita hästen och gängen=)

Rytter: Jag skriver att ni lär gå upp i år!
Annars är ni fast där.

Hoppas ni byter plats med Karlskrona

{7780}:

Vad skriver du? Otroligt svårt att förstå dig.

För det första är det inte 8 miljoner utan max 6 miljoner.

Är det fiasko att inte gå upp till SHL?

Rytter: Ni kommer ju från Shl och har 8 miljoner extra än dom andra.

Men klart ni blir 1-2a men sen blir det jämt i kvalet.
Det måste ni väl tro själva?

Klart det är fiasko om ni blir tex 4a, ni lär ju gå upp direkt

{7780}:

Är det fiasko att inte gå upp till SHL från HA?

Det var en märklig måttstock måste jag säga, ungefär som att det är fiasko ifall inte Brynäs tar guld i år.

Om Modo inte kommer 1-2a i Allsvenskan så är det för dåligt!

Känns som Modo borde kunna leka hem serien men blir jämt mot jumbon i Shl sen.
Skulle det dock bli fiasko så får ni 8 miljoner mindre nästa säsong och lär bli kvar länge där nere tyvärr.

{5647}:
AJ eller om det var Svartvadet har sagt att man vill ha inte en center till, men det var ingen stress. Tror det var i en allehanda intervju...

Tarasov:
Iofs try-out så det är väl lika mkt utrymme i dörren än:)

modomille:
Av det man kan utläsa så verkar ändå utvecklingskurvan gå uppåt. Jag antar att detta minskar utrymmet i dörren för SKröder/Öberg.

hockey_21: Heier känns som en chansning,men vilka forwards från norska ligan är inte chansningar egentligen.

{5647}: Andreas Heier är klar!
www.modohockey.se/artikel/x0g5airbo-4ij6i1/

hanzon: Har inte hört någonting om något nyförvärv. Jag har fått för mig att man i första hand siktar in sig på en center.

Tarasov: Ja i alla fall de spelare som är kontrakterade, tror jag. Hoppas på nåt nyförvärv också.

hanzon:
Tänkte mer om hela Modo är på plats from imorrn?

hanzon: Örnsköldsvik hockey också. ;-)

Tarasov: I alla fall Modo, ev nåt annat lag också. Vore kul om dom kom med nåt häftigt nyförvärv.

hanzon:
Drar alla igång imorgon?

Tarasov: Ja man får se imorgon (1/8) på ispremiären om dom kanske avslöjar att PÅS, PÖ spelar kvar eller att nån annan får plats i laget.

Tror inte det blir nån Skröder

Monno: Klassiskt knep för att slippa försäsongsträningen av Skröder. Jag tippar på att han ansluter till truppen när en eller annan träningsmatch återstår innan säsongsstart.

www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/per-age-skroder-bryter-tystnaden-darfor-tvekar-han-om-en-fortsattning-hade-skrivit-pa-direkt-annars

Ska Skröder verkligen lyckats träna så bra på egen hand att han är i sin toppfysik vid säsongsstart? Känns tveksamt..
Jag tror mer och mer att han inte spelar hos oss nästa år. Han får köra några sista år i Norge.
Tror Svarten är mer inne på Öberg om han kan spela.

McFire: Så sant. Man minns väl vad man vill minnas. Det blir som det blir när det gäller MoDo....

Costanza: Han var assisterande tränare till Challe när vi spelade kvalserien, inte till Uffe när vi spelade slutspel.

{7225}: Det är ju som vanligt. Man måste vara medlem i X-Men för att leda denna fortsatta sörja som heter MoDo. Världens svåraste coachjobb...Det är högsta ledningen i klubben som i slutändan har ansvar för resultaten. Börja där och visa vägen....

Costanza: Det såg ju lovande ut i Modo som ryckte upp sig rejält efter tränarbytet och många tyckte att Andreas var mannen att leda Modo även kommande säsonger.
Då Andreas går ganska hårt fram med hårda krav osv. så är det väl bara att välja, antingen bryta efter kort tid eller ge karln fullt förtroende att bygga långsiktigt.

Om Modo inte åkt ur så hade jag röstat för tränarbyte men som det (tyvärr) blev så tror jag att det bästa är att låta Andreas bygga vidare ett tag till då han verkligen brinner för uppdraget och har sin SHL och kvalrutin att luta sig på.

McFire: Fast det där är lite snedvridet. Ssk slutade trea från slutet, men du utelämnade att man distanserade näst sista laget med 15 poäng, trots att han låg klart efter när han tog över. Man hann nästan ikapp alla lagen ovanför.

Vad man hade för budget spelar kanske mindre roll när man låg långt ifrån kvalstrecket när han tog över och han helt vände på skutan. Den där budgeten och det fantastiska laget på papperet du pratar om visade sig vara rätt svaga när man trots allt åkte ut ur serien året efter.

{7225}: Som huvudcoach för HV71 14/15 tog han och Olausson dem till serieledning och sen en slutlig 5:e plats. Han har senare erkänt att han gick för hårt fram den säsongen. Andreas har tagit över två erkända förlorargäng mitt under säsong, SSK och MoDo. Var annars uppskattad drivande andretränare bakom tuffe Uffe. Ledning och spelare i MoDo gillar AJ, det får väl ta sin tid för en orutinerad allsvensk huvudtränare. Hoppas han växer in det taktiska då. Vem är annars alternativet? Det får man sällan höra.....

McFire: Han är kanske inte direkt en taktiskt slipad coach men han är en bra pådrivare i alla fall och uppfriskande öppen i intervjuer.

{5647}: Va? SSK klarade sig precis kvar med Andreas Johansson som tränare? Man slutade på plats 12 av 14 och slapp kvala. Detta trots att man hade en svindyr budget. Johansson tog över vid årskiftet, nog gjorde han sitt jobb och höll dem kvar men mer än så var det knappast.
Johansson har inte speciellt bra resultat som huvudtränare hittills, det är fakta. Förhoppningsvis vänder det.

hanzon: 28 juli landar Ååstinn Farlig i alla fall. I bättre form än TiiiJäjj Hännsick får vi hoppas.

Smurfen: När samlas truppen inför säsongen? dom lär väl ha semester nu.

www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/sokes-20-nyforvarv-finnes-11-lag

Vad tror vi ? får vi in en center , en topp 4 back och Skröder eller en annan ytter forward till ?

« · 1756749 · »