1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480536 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1952429 · » Till forumet


Sv: Silly Season
hanzon:
August Nilsson i KHK, Bagenda i AIK som fö har 19p i 5 vs 5, Alba i Västervik men det känns som om vi har fullt på yttrarna till nästa säsong. Och sillyfavoriten Josef Ingman.

Apropå silly så vill jag slå ett slag för From i AIK. 16p på en istid på 11 min, varav 1p i PP.
Kommentera

Sv: Silly Season
Från Hörnefors: Hanzon undrade vilka ev skulle kunna värvas till Modo från HA som förstärkning till nästa säsong, helst med lite anknytning till trakten o laget
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Det finns 25 st i SHL och 22 st i HA som har spelat i Modo, Stenqvist är från Mora.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: inte så många , Ingman ev, Marklund o Musse Bagenda AIK om de går upp, Erik Ullman V-vik, Stenkvis i löven men han är väl därifrån precis som OSL, i Shl möjligen Edwin Hedberg Saik, C. Bengtsson o Jesper Olofsson (köpte han inte hus i Ö-vik ) Fbk, Possler, Dif, Isak Wallin Mora, har säkert glömt några o har ingen koll på kontraktsläget , var tog Jesper Lindgren vägen, Finland?
Kommentera

Sv: Silly Season
Hur många fd Modo spelare finns det i HA som skulle vara oss behjälpliga nästa säsong?
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Ja, han sa i en intervju i Blekinge Läns Tidning förra våren att det lutade åt KHK för honom då han redan bodde i Karlskrona och det var nåt med nån sambo som inte kunde flytta eller liknande.
Stämmer det att han är klar för Modo till nästa säsong så är det toppen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gusse: tyckte jag läste nåt om familjesituationen då det pratades om honom förra säsongen
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY: Hörde att Ingman tackade nej inför denna säsong för att han inte ville spela i Modo för den press det var att spela i laget. Kanske har han ändrat sig nu.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY: Riktigt bra!!
Kommentera

Sv: Silly Season
Ingman sägs vara klar för Modo nästa säsong, enligt twitter.
Kommentera

Sv: Silly Season
Scallion: Jag hade inte satsat på Lundin. Kanske en ny första målvakt för jag gissar på att Hansen inte stannar. Wallin kanske, för han blir nog inte en av Moras målvakter nästa säsong gissar jag. Målvakterna är den klart viktigaste posten iaf. Sedan centersidan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: På tal om det och jag ändå nämnt Lundin, tror ni att han får förlängt? I så fall, som tänkt 1:a eller 2:a? Känns som att det kan bli precis hur som helst med honom.
För att svara på din fråga annars så skulle jag bygga vidare på det vi nu har. JJ, Hagelin har äntligen kommit igång, vi har Linus Pettersson och Norlinder från J20 som gjort det bra. Vi har sett den senaste tiden vilken hög kapacitet det finns i det lag vi har nu. Hade inte satsat på en massa spetsförvärv. Tappar vi tex Karlqvist så visst, då kan det vara på sin plats med nåt spetsförvärv, men vill inte se nån toksatsning likt AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Vet inte men tycker nog att man bör ha en plan B, och ev skjuta på kontraktsskrivning till kvalet är klart i vissa fall.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Jag hoppas på Alexander Steen, när hans kontraktstid går ut.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag förstår men jag tror inte det är möjligt att jobba så med en plan B för SHL. Det skall väl möjligtvis vara någon hemvändare då som kan tänkas komma ifall Modo går upp.
Jobba på för HA är nog grejen till (om) förutsättningarna ändras.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Tänkte mer på vilka man skulle vilja förlänga med, samt ev värvar in. Plan B för SHL exv
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Det är bara att jobba på som vanligt och skaffa så starkt lag det går. Inga ändringar bara för att Modo ligger sexa.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Om ni hade varit SC för Modo i dagsläget. Hur hade ni agerat inför nästa säsong? Hade ni tagit hänsyn till att vi ev kan gå upp? Osv...
Kommentera

Sv: Silly Season
modomille:
Ja Grundberg omnämns som ”jokern”. Han lämnade iofs en liten öppning ”det är så det ser ut just nu” men skulle inte tro att det blir han.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Har lite känsla av att det kan bli Pierre Hedin tillslut efter att man sökt efter rätt profil utan att träffa rätt. Har han hälften av Bengts kunnande så kan det ju också bli riktigt bra.

Jag vill helst se en engagerad människa från stan som vill vara här mer än något år så vi kan få fortsätta göra detta långsiktigt och rätt denna gång. Tränare går att byta ut sålänge vi står stenhårt fast vid våran filosofi att vi ska utveckla och använda unga spelare och lira med samma spelstil genom ALLA led. Då får nästa tränare lära sig coacha modo, inte tvärtom. Men spirtchefer tycker jag ska få tid.

Så Pierre Hedin, why not!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Var det han som nämndes i Allehanda artikeln?
Kommentera

Sv: Silly Season
pean:
Apropå GM så kan vi nog utesluta Grundberg, då han inte vill bryta sitt kontrakt med Philadelphia. Spännande det här, tror ni man tar någon internt?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Skulle absolut inte göra bort sig i våran uppställning. Han har väl dock lite dålig fart på rören som kanske inte rimmar så bra med hur vi egentligen vill spela. Tycker inte man ska satsa långsiktigt på liss. Men ett lån till detta slutspel hade jag jublat över!
Kommentera

Sv: Silly Season
puffe:
Kan se nyttan med honom, både för denna och nästa. Han exv gå med Hägga/björka. Nu tror jag inte man går efter honom men men.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Jag har absolut ingen koll på AIK:s ekonomi, men jag tror inte de skulle ha stora problem att få finansierat de 3 extra miljoner en uppflyttning skulle 'kosta'.

Tycker i stället att det är kul att nåt allsvenskt lag visar allvar med att utmana om SHL-plats.

Hade varit kul om MoDo också visat utåt att 'nu jävlar gäller det'.

Däremot hoppas jag inte att AIK går upp såklart, men det är en annan femma.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Klar för Herning i Danmark tydligen
Kommentera

Sv: Silly Season
Steken84:
Tydligen skulle man blivit erbjudna en center häromdan, kanske var det honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Varför inte prova med Lindsey sparks från ssk?


www.eliteprospects.com/player/39591/lindsay-sparks
Kommentera

Sv: Silly Season
Intressant långsiktigt tänkande från AIK vi går all in på värva spelare och går vi upp så tar vi ett lån för att klara elitlicensen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Olle liss verkar hamnat rejält i frysboxen hos Rögle.
Någon kommer nog plocka honom. Hoppas på modo. Kan vara grym i pp
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Rätt orättvist att säga vilken nivå han håller efter några matcher. Han har dessutom en grym spelare vid sin sida som säkrar upp. I shl måste han stå på egna ben och tror inte han är redo för en hel säsong där än.

Ja Hedberg och Berglund är inte heller riktigt där än.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter:
Så som han har spelar skulle han nog klara SHL-spel, men tror inte hans utveckling försämras av att spela i allsvenskan.

Däremot är jag mer tveksam på Hedberg/Berglund de skulle nog må bra av en säsong till i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Vart skulle han gå? Att efter ett par matcher i ha tro att man kan ta en tröja i shl är ju tecken på hybris.

Klart han ska få en hel säsong på seniornivå med mycket istid och spela i viktiga lägen. Gå till shl tidigt och hamna i j20 har ju knäckt många.

Han kan få grym utveckling av en hel säsong i ha.
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras:
Låter på Norlinder som att han vill stanna i Modo en säsong till. Riktigt roligt då jag tror att han kan bli tungan på vågen i många marchhet nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ett intressant namn kanske inför nästa säsong, utan att ha sett honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Själv tror jag inte att något SHL-lag som dras in i ett vidarespel gör sig av med en spelare som är på gränsen. Det finns alltid risk för skador så den lilla peng man sparar är nog sällan vårt det.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Säkerligen påverkade det en del 😉, rullade bara istider på jakt. Man får steppa upp lite framöver mao😂
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Kan väl ha att göra med att han fick matchstraff efter knappt tio minuter också.?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Såg att Axel Ottosson knappt fick speltid idag, kanske löven har förstatjing men vårt läge i tabellen är bra och det är rött rimligt att han skulle kunna bli 1:a C
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden:
Noterar att denna man haft 11 minuter istid i AIK, kan vara något att kolla på inf nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
S-vikaren: Det är ju lite lurigt och värva från Danmark/Norge. Ser att Jesper Thörnberg är poängkung i Danmark. Han var ju ingen poängkung i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly Season
S-vikaren:
Nunns poängskörd 5vs5 är helt ok, 14p på 28 matcher, dessutom spelar han i snitt 14 min per match. Vilket är rätt ok i AIK även andra spelare ligger däriomkring men har lire mer minuter. Man kan konstatera att de har en rätt bred trupp i AIK på anfallssidan. I övrigt vet jag inte så mkt om Nunn det har varit så mkt annat att hålla reda på mot AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden: Här har en intervju med Rasmus Ahlholm. Han trivs i Norge och stannar där säsongen ut, åtminstone.

www.hockeysverige.se/2019/02/03/rasmus-ahlholm-succe-norge/
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden: Hoppas inte man värvar Benik. Poängskörden lockar inte mig, om man jämför Garry Nunn i AIK. Nunn har bättre statistik från Norge och Nordamerika. Han har inte imponerat som tänkt.
Dessutom måste man köpa ut honom från kontraktet. Det känns som en alltför stor risk med rådande omständigheter. Dåliga publiksiffor och ingen panik att satsa mot SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Intressant spelare Benik. Nån som har koll på Rasmus Ahlholm som gjort 20p mer än Benik?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Undra vad för SHL klubbar det kan handla om? Bör vara Timrå & Mora.
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Tror knappast det är pga att Hellkvist vill testa juniorer som man inte värvat en center.
Kommentera


Sv: Silly Season
Tarasov: Hellkvist fyndar nog en supercenter i u16 el j18, "har inte funnits en liknande talang sen Sundström, riktigt bra i pp" ?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Säker källa? Antar att han menar HA klubbar.

EDIT: Hittade information om det redan.
Kommentera

« · 1952429 · »