1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481494 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1926485 · » Till forumet


Sv: Silly Season
J F K:
Sådana listor är roliga men det vore roligare om journalisten kollat upp lite extra. Tror exv inte att spelare som faktiskt vill bort skulle ha nåt emot att komma med.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Intressant intervju med Hellkvist på Allehanda!
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky:
Om man lyssnar på Sundlöv på Modo kanal låter det som att det kan komma in nyförvärv. Tror att det är backsidan som kan komma att breddas, särskilt om Tim W fortsätter på den inslagna vägen. Då finns det två backar som har relativt lite speltid i SHL dels Karl Johansson i Växjö och dels David Bernhardt i DIF.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Vill ändå se en topp center in om nu inte Walhgren går och gör poäng per match. Men gärna en back med.
Kommentera

Sv: Silly Season
modomille:
Skulle vara kul om man leta den där centern i div 1....
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: "socker Conny"
Kommentera

Sv: Silly Season
locken:
Ett sockrat erbjudande till Måns kanske?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: En topp center för mig är en spelare som skulle göra det helt okej i SHL med. Om man eventuellt spelar en serie mot ett SHL lag så är det viktigt att ens topp spelare faktiskt kan hota deras lag.
Kommentera

Sv: Silly Season
modomille:
Därför är det bättre att värva spelare på uppgång snarare än nedgång. De spelare som redan gör det okej mot SHL motstånd fortsätter i regel spela i SHL. I vårt eget lag så är många av de ledande eller rentav bästa spelarna som gått via div 1, Lundin/Karlqvist/JJ/Johan E så om man orkar lyfta på arslet för att ta sig till någon kall hall i div 1 för att kolla in en spelare är jag övertygad om att man kan hitta nåt som kan förstärka laget till en försumbar kostnad.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Fast jag hade inte klagat om Mårtensson kommit...
Jag tycker att det är svårt att generalisera för mycket. Det finns med all säkerhet spelare från SHL som skulle vara riktigt bra hos oss, exempelvis spelskickliga killar som fastnar i någon roll i fjärdekedjan i SHL som Axel Ottosson.

Det finns säkert också spelare längre ned, men personligen tycker jag att det är väldigt svårt att förutse hur en spelare kommer att prestera i en högre liga. Bara för att man är bra i division ett så är det inte automatiskt att man presterar i allsvenskan. Att då relativt sent värva in en sådan spelare blir lite vanskligt, utan det är lättare om spelaren fått hela försäsongen på sig att komma in i högre tempo och i regel tuffare träningar som det blir högre upp i seriesystemet.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Självklart skall man inte fastna i ett spår ditt resonemang gäller även omvänt, själv hade jag inte tackat nej till Hertzberg i Almtuna förra säsongen. Känslan är att Modo negligerat div 1 spåret och fastnat i SHL spåret.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Men, vad anser du om att värva en kille från division ett såhär långt in på säsongen? Inför säsong ser jag väldigt gärna division ett-talanger, men jag tror som sagt att det är mycket svårare att ta in någon som inte fått försäsong och en halv säsong med matcher i högre tempo.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Jag tycker inte det behöver vara fel, under förutsättning att man tar sig tid att kolla upp spelaren. Men visst vill Axel Ottosson svänga förbi så går det bra.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: vi är det näst mest "klickade" laget.. fortfarande stora i sverige, eller väcker iallafall intresse. kanske många som vill gotta sig i vår misär i allsvenskan ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa: kul ! o Conny Strömberg 1a bland spelare....
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa: MoDo berör, det är sen gammalt. Även om få skulle erkänna ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Svenska mästarna växjö hittade ju en ledande back i div 1 va?
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Känns som att han var en på tusen, var ledande i laget som vann sm-guld och spelade till sig ett nhl kontrakt. Tror det är svårt att hitta fler såna guldkorn i div ett.
Kommentera

Sv: Silly Season
hockey_21:

Poängen är att om en spelare kan förstärka en sm vinnare så borde det finnas fler som kan gå in i ett ha lag och bidra.
Kommentera

Sv: Silly Season
Trilske: Verkar bli bra med folk i morgon
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Absolut, men han värvades väl inte mitt under säsongen heller...
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:

Nej det har jag inte påstått heller. Konstaterade bara att fynd finns och för en ha klubb borde man kunna chansa med 2-3 per säsong. Faller det inte väl ut går det nog att släppa dessa, varför inte till Örnsköldsvik? Kanske man kan ha nått samarbete kring detta, locka spelare med tryout i modo och faller det inte ut har man plats i Örnsköldsvik.

Låg risk och kostnad men hög vinst om det slår väl ut.

Just nu i ha har vi t.ex

Marcus Bergman med 20p på 25 matcher
Josef Ingman med 14p på 25 matcher och +9
Jonathan HArju och Jesper Kokkonen är ju spelare som inte heller har gjort bort sig.

Men håller med värvningar för att stärka ska se inför säsong så spelarna får en ärlig chans att komma in i det, nu under säsong känns det som fel läge att ta chansningar ifall man inte behöver. Å andra sidan är det ju ett par HA värvningar som gått till SHL under säsong och direkt bidragit, tänker på t.ex Liss.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Då är vi helt enkelt rätt så överens.
Kommentera


Sv: Silly Season
Aldrig kan vi ha en lugn stund...
Ersättare, Kenttää?
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras:
Vill minnas att han skrev 2+1 med Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Vill ha Anders Eriksen om nu inte Ivandrago är huvudspåret...
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras: Han nämner som sagt att han har 1,5 år kvar på kontraktet med oss, vi tappar han iallafall inte den här säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season
modomille: Men det är nog ganska troligt han gärna vill till Gävle om han har sin familj där. Vill Brynäs ha honom så kommer det ju ta emot för honom att tacka nej. Ordna de med liten ekonomisk kompensation.. vill inte ha nån SC som bara ska sitta av sina 1,5 år eller göra det och grämas att han inte hade möjlighet att flytta hem.
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar:
Sundlöv har gjort bra grejor men skulle inte ha nåt emot att byta. Sen är det iofs inte säkert att man får nåt bättre men Hellkvist borgar ändå för en viss prestation på isen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras: Kan nog isåfall räkna med att många av våra talanger så småningom hamnar i Brynäs..
(Om vi inte tar oss upp såklart)
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras: Jag hoppas och tror att han fullfljer sitt kontrakt, dessutom ryktades ju Fredrik Glader Luleå som sportchef.
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras: läste nyss det jag med. Tyckte han verkade lite annorlunda senaste intervjun jag såg på modochannel. (nu förstår man varför) Undra om han är på g och lämna? Ja lämna han nu har han ju då gjort ett halvdant jobb. Förstår hur han känner men han har då inte gjort ett riktigt försök. Hoppas vi kan lyckas locka någon bra om han sticker! Om han blir kvar hoppas man att han ger 100%
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: Kaffekokarna ska ge fan i Sundlöv!
Kommentera

Sv: Silly Season
Confusius: haha låter bra det! Vill ha kvar honom jag. Ge honom en riktig chans över tid och så vi skapa kontinutet. Men då måste han vilja det själv. Fan han har en trygg roll i modo nu och det lär ju inte vara lätt att komma in i "kris" brynäs nu så hoppas han väljer rätt :)
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: såg videon på huvudtacklingarna nu på aftonbladet. De är inte snygga! och det är u16!
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: Jag har inte den minsta tvivel att han kommer förfölja sitt kontrakt med Modo och heller inte den minsta tvivel att han kommer att jobba 100% efter sin lagda strategi att ta Modo upp i shl, en man eller kvinna i en sådan position lämnar inget åt slumpen eller sitter av ett kontrakt, har man arbetat sig hela vägen upp till att vara chef så är det för att man har ett driv och engagemang att vara bäst och leverera i alla lägen, man har mentaliteten och kunskapen som det flesta människor inte har och man är chef just för att man inte är en sådan som skulle resonera ”Att jag kan sitta av detta kontraktet nu när jag fått ett bättre erbjudande”.

Enögdheten frodas på hockeygymet, återväxten växer som ogräs i rabatten, Heart Of hockey slår som regnet i backen på midsommarafton, Modo mot Shl, sundlöv for pres.
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: Ja, den där föreningen har mycket att jobba med tydligen.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Äckligt att se.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nieminen:
Förnekar Widebro ryktet i allehanda?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Han svarar som en politiker. Sundlöv är under kontrakt och vi hoppas att han slutför det han påbörjat. Widebro hävdar att Brynäs eller Sundlöv inte kontaktat honom, men det är ingen kraftfull dementi.

Sedan har man varit med så länge så man vet att det ändå inte betyder särskilt mycket vad än widebro sagt...
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Han kan ju alltid ta med sig Hagelin.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Det blev Dackell
Kommentera

Sv: Silly Season
locken: Sundlöv kan ju bli Sportchef i Brynäs, Dacke blev nåt annat vad det nu heter.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Har inte GM en sportchefs arbetsuppgifter? Eller tänker du att GM har övergripande och Sundlöv isåfall bara har herrlaget på sitt bord?
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: ja Dackell blir direktör o tanken är att det blir en sportchef för a-laget, låter som det ska vara klart till våren så antar det lutar starkt åt Sundlöw
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: Vad som är GM, klubbdirektör, sportchefs och whatevers ansvarsroller är rätt mycket upp till varje klubb. I praktiken har det blivit så mycket business och så mycket att hålla reda på att man utvecklat fler roller för att hinna med. I det här fallet verkar det alltså som att Dackell blir GM och att man ska ha en sportchef för A-laget under honom.
Ska Sundlöv lämna är detta ett bra tillfälle kan jag tycka. Att tappa honom mycket senare skulle förstöra en hel del inför nästa säsong...
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Jo, så är det väl.

Om man har en bra ersättare redo, ja. Sundlöv's och Kenttää's osv lär ju inte växa på träd. Hoppas han har 3år och inte 2+1 bara. Ser helst att vi har honom kvar så länge som möjligt!
Kommentera

Sv: Silly Season
pean:
Just ”Sundlöv” tror jag växer på träd, men de väldigt bra är liksom de väldigt dåliga, ovanliga. Synd att Tomas J drog till Leksand, tror han o Hellkvist varit en perfekt kombo.
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: Jag skulle nog inte direkt sätta Kenttää och Sundlöv i samma liga. Kenttää känns som han har ett otroligt bra hockeykunnande.
Kommentera

« · 1926485 · »