1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1943960 · » Till forumet


Sv: Silly Season
modomille: Men, om en målvakt har 89% och en 94% så skulle jag drista mig till att säga att det inte bara är tur...
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag hoppas verkligen att det går att hitta de spelarna. Jonsson har vissa skills, men speluppfattningen räcker inte till. Han kan med all säkerhet prestera bra i rätt miljö för honom, men vi har inte den miljön och han kommer aldrig passa riktigt i Hellkvists system pga lite bristande skridskoåkning som tillsammans med bristande spelförståelse gör att han inte täcker upp de ytor han borde täcka.

Jag tror en del på Öhman som med rutinen säkerligen blir allt bättre, för de två svåraste sakerna att träna upp har han ju hyggligt redan i spelförståelse och skridskoåkning.

Många av de yngre spelarna däremot kommer att kunna utvecklas ordentligt. Ingen som sett Norlinder i A-jun trodde väl på den här utvecklingen, men det är skitroligt att det går så bra. Linus och Wernblom kan ta det sista steget för att bli riktigt framträdande i den här serien.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Skulle vara riktigt intressant att vad LP-Jellvert-Wernblom kan göra i allsvenskan om 1 år. Hoppas vi kan behålla den kedjan intakt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno:
Tänker mig att man faktiskt kan gå efter Meyer i Södertälje. Säkert SHL -Klubbar som är ute efter honom, men hur mkt erbjuder de och vilket roll.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Såg Pantern-Karlskrona ikväll.Tycker Nick Olesen är en spännande spelare. Men Malmö är säkert intresserad där. Kim Tallberg Tingsryd tycker jag alltid är bra mot Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden:
Har också lagt märke till Olsen, han är dock uppknuten av pantern. Däremot är det inte fel att gå till den liga där Olsen kom ifrån. Hellkvist borde dessutom ha kontrakter där.
Kommentera

Sv: Silly Season
Emil Molin nyss på Kvantum här i Övik !!
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen: Våran räddare!
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: 89% - 94% ? Ingen av våra mv har de siffrorna. Enligt swestat så har L.L 91,90 i räddnings% och vunnit 47,06% av matcherna och E.H 90,62 i räddnings% och vunnit 54,17 av matcherna.
Räddnings% är en fingervisning men långt ifrån hela sanningen. Väldigt mycket hänger på försvaret t.ex vilka lägen de släpper till, skymning m.m.
Kommentera

Sv: Silly Season
Eller: Jag referade två gånger till de tio första matcherna för Lundin. Vid det tillfället hade Hanses 89.
Sedan har Hanses spelat upp sig och Lundin tappat formen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen: Hur halt var han?
Kommentera

Sv: Silly Season
hk: Tyckte han gick som vanligt .
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen: han o J Ericsson är väl nära polare, kanske ska värva Johan till Pantern...antagligen kompisbesök
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Här för att signa med Brynäs till nästa år
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Jo han gick med Johan Eriksson inne där.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Han är ju kontrakterad även för nästa år.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: går alltid kringgå, Malmö -Pantern lockar med Shl om han lyckas bra i Pantern, är väl snarare ett kompisbesök
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: ser att Oliver Lexnberg från j20 är med o tränar med a-laget idag, sistaårsjunior 20 år o en riktig stabil kille, 191 o 92 kg spännande se om han får istid
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Försökte vara lite rolig😆
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky:
Hellkvist öser beröm över Linus P:s talang/driv o träningsflit.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Enligt vår forumkollega och tillika flitiga besökare i denna bok, skulle svenska klubbar tydligen rycka i denna man. AGERA SUNDLÖV NU!!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Säker källa? Antar att han menar HA klubbar.

EDIT: Hittade information om det redan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Hellkvist fyndar nog en supercenter i u16 el j18, "har inte funnits en liknande talang sen Sundström, riktigt bra i pp" ?
Kommentera


Sv: Silly Season
Heyerdal: Tror knappast det är pga att Hellkvist vill testa juniorer som man inte värvat en center.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Undra vad för SHL klubbar det kan handla om? Bör vara Timrå & Mora.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Intressant spelare Benik. Nån som har koll på Rasmus Ahlholm som gjort 20p mer än Benik?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden: Hoppas inte man värvar Benik. Poängskörden lockar inte mig, om man jämför Garry Nunn i AIK. Nunn har bättre statistik från Norge och Nordamerika. Han har inte imponerat som tänkt.
Dessutom måste man köpa ut honom från kontraktet. Det känns som en alltför stor risk med rådande omständigheter. Dåliga publiksiffor och ingen panik att satsa mot SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden: Här har en intervju med Rasmus Ahlholm. Han trivs i Norge och stannar där säsongen ut, åtminstone.

www.hockeysverige.se/2019/02/03/rasmus-ahlholm-succe-norge/
Kommentera

Sv: Silly Season
S-vikaren:
Nunns poängskörd 5vs5 är helt ok, 14p på 28 matcher, dessutom spelar han i snitt 14 min per match. Vilket är rätt ok i AIK även andra spelare ligger däriomkring men har lire mer minuter. Man kan konstatera att de har en rätt bred trupp i AIK på anfallssidan. I övrigt vet jag inte så mkt om Nunn det har varit så mkt annat att hålla reda på mot AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season
S-vikaren: Det är ju lite lurigt och värva från Danmark/Norge. Ser att Jesper Thörnberg är poängkung i Danmark. Han var ju ingen poängkung i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tyler Durden:
Noterar att denna man haft 11 minuter istid i AIK, kan vara något att kolla på inf nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Såg att Axel Ottosson knappt fick speltid idag, kanske löven har förstatjing men vårt läge i tabellen är bra och det är rött rimligt att han skulle kunna bli 1:a C
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Kan väl ha att göra med att han fick matchstraff efter knappt tio minuter också.?
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Säkerligen påverkade det en del 😉, rullade bara istider på jakt. Man får steppa upp lite framöver mao😂
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Själv tror jag inte att något SHL-lag som dras in i ett vidarespel gör sig av med en spelare som är på gränsen. Det finns alltid risk för skador så den lilla peng man sparar är nog sällan vårt det.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ett intressant namn kanske inför nästa säsong, utan att ha sett honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras:
Låter på Norlinder som att han vill stanna i Modo en säsong till. Riktigt roligt då jag tror att han kan bli tungan på vågen i många marchhet nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Vart skulle han gå? Att efter ett par matcher i ha tro att man kan ta en tröja i shl är ju tecken på hybris.

Klart han ska få en hel säsong på seniornivå med mycket istid och spela i viktiga lägen. Gå till shl tidigt och hamna i j20 har ju knäckt många.

Han kan få grym utveckling av en hel säsong i ha.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter:
Så som han har spelar skulle han nog klara SHL-spel, men tror inte hans utveckling försämras av att spela i allsvenskan.

Däremot är jag mer tveksam på Hedberg/Berglund de skulle nog må bra av en säsong till i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Rätt orättvist att säga vilken nivå han håller efter några matcher. Han har dessutom en grym spelare vid sin sida som säkrar upp. I shl måste han stå på egna ben och tror inte han är redo för en hel säsong där än.

Ja Hedberg och Berglund är inte heller riktigt där än.
Kommentera

Sv: Silly Season
Olle liss verkar hamnat rejält i frysboxen hos Rögle.
Någon kommer nog plocka honom. Hoppas på modo. Kan vara grym i pp
Kommentera

Sv: Silly Season
Intressant långsiktigt tänkande från AIK vi går all in på värva spelare och går vi upp så tar vi ett lån för att klara elitlicensen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Varför inte prova med Lindsey sparks från ssk?


www.eliteprospects.com/player/39591/lindsay-sparks
Kommentera

Sv: Silly Season
Steken84:
Tydligen skulle man blivit erbjudna en center häromdan, kanske var det honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Klar för Herning i Danmark tydligen
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Jag har absolut ingen koll på AIK:s ekonomi, men jag tror inte de skulle ha stora problem att få finansierat de 3 extra miljoner en uppflyttning skulle 'kosta'.

Tycker i stället att det är kul att nåt allsvenskt lag visar allvar med att utmana om SHL-plats.

Hade varit kul om MoDo också visat utåt att 'nu jävlar gäller det'.

Däremot hoppas jag inte att AIK går upp såklart, men det är en annan femma.
Kommentera

Sv: Silly Season
puffe:
Kan se nyttan med honom, både för denna och nästa. Han exv gå med Hägga/björka. Nu tror jag inte man går efter honom men men.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Skulle absolut inte göra bort sig i våran uppställning. Han har väl dock lite dålig fart på rören som kanske inte rimmar så bra med hur vi egentligen vill spela. Tycker inte man ska satsa långsiktigt på liss. Men ett lån till detta slutspel hade jag jublat över!
Kommentera

Sv: Silly Season
pean:
Apropå GM så kan vi nog utesluta Grundberg, då han inte vill bryta sitt kontrakt med Philadelphia. Spännande det här, tror ni man tar någon internt?
Kommentera

« · 1943960 · »