1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506571 inlägg · 4189 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
Tarasov: Å ena sidan om man ska titta på statsen så har han fina stats från J16/18/20. Ser ut att ha varit lika talangfull som Milan. (Nu vet jag inte ifall han också lirade J20 som 17 åring som Milan gjort).

Å andra sidan har man ju varit med om "tränarens pojk" förr, (Samuelsson grabb) och man måste räkna med förra säsongens prestation också. Går inte att bara titta på en säsong för flera år sedan. (Rundblad tex).

Som en av 3 spelare som ska vara vår yttersta spets? Jag är skeptisk. Men, säkert inte så dyr. Om han och Fitz kommer. Då kan vi lägga alla pengar vi har kvar i budgeten och värva MacKinnon.

Bad_Brett: Klarvaken i natt. Hatar fullmåne. Fick en idé om att ändra intro och korta ner "Viljans vackra namn" och börja med den de första 15 sekunderna, sen köra Enter Sandman typ Moskva Live 1991 och avsluta med TNT då de smäller av pyrotekniken på scen. Med jumbotron borde vi kunna klippa in episka MoDo-klipp till varje riff och basleverans som synkar. Typ Velas dubbla överkörningar mot DIF, Svartens slägga under ribban mot TIK, Tollefsens nävar mot Brodin eller Enströms Open-Ice mot FBK. Energin kommer lyfta Hägglunds och vi kommer sälja mer öl och korv.

Costanza: Helt rätt, måste till en förnyelse som väcker publiken

hanzon: Tål att tittas på i alla fall, när MoDo är en kult-klubb med historia av duktiga tunga galningar. Tänker på hur mycket stryk en som Toby Orr fick vid sargerna i NHL. Aldrig hört honom klaga. Var ju backpartner med en annan 120 kg tung galning där på slutet i NHL.

Nu ska jag inte börja prata med mig själv, mer än att MoDo missar verkligen att mjölka ur varumärket utan att det behöver bli pinsamt. Kan störa mig då miljoner in skulle kunna läggas på spelare. Kan det kosta 20000 kr att bjuda upp typ Döme, Krizan och Blatny. Kalla det tjeckoslovakisk guldkväll, låt dem mingla i Arenan, barer och loger. Jag skulle tycka det var coolt i alla fall. Kanske några hundra extra besökare så det går jämnt upp.

Costanza: Leif kan spela banjo med eld som sprutar i bakgrunden, hade inte det varit coolt?

BurkLeffe: Kunde ha varit värre. TIK kan varken vinna SM-guld eller lira banjo. Nu blir jag nog avstängd där några år igen, hahaha!

BurkLeffe: Leif kan göra korvdansen.

Costanza:

Många här inne tyckte under säsongen att vissa spelare var riktiga hängskallar och energitjyvar?

Har varit runt på alla lagss forum som finns här inne.på hockeysnack och tittat runt lite och kollt upo temperaturen på deras fans.

Och inte ett enda annat fiorum.är det så mycket gnäll på som här inne..
Det sågas ständigt på klubben och Hinken och verksamheten i helhet.

Tur att man bara är inne gär ibland för att kolla om något har hänt.
Annars så är allt sig likt,här
Det upprepas ständigt samma meningar om Hinken m.m.

Nä.. dax att logga ut och ta en drink till vid poolen!
Ha de gött alla glada Modoiter!😎🍸

Willow:

Marcus Karlbergs vara eller icke vara diskuteras flitigt i Leksands Svenska fans forum.

Med tanke på att hans far är tränare hos er så är ju frågan relevant om ni skulle kunna tänka er att ha honom i MoDo?

Blake: Han var inte ens i närheten av lika talangfull som Milan då han mestadels rankades i sjätte-och sjunderundan inför draften men landade ändå skrällartat i tredjerundan som nr 80 totalt. Han var alltså inte ens lika talangfull som Milton Gästrin, Lucas Pettersson, m.fl av de talanger som kommit från oss.

Zource: Leif kan hänga ut chorizon i eldsprutet, då lär Övikspubliken bli som tokiga

Vargen: Jämförde bara statsen, spelar Leksands juniorlag mot sämre motstånd än vad MoDo gör?

Blake: Jämförde du den underliggande statistiken eller jämförde du poängen som står på EP?

Vargen: Klart !

1 år med Måns Carlsson

Smurfen: Det är väl kul att Måns Carlsson vill stanna men vad är det han bidrar med egentligen? Och varför vill han stanna? Jag är tveksam till det mesta runt honom men nu är det lite do or die för han

Smurfen: buuu... inte nöjd med detta alls... bättre vill vi ha!

HalvHund: Kommer garanterat

Vikingmodo : Det är inte kul det är förjävligt och på din fråga vad han bidrar med, han bidrar med noll. Absolut noll. Hinken kan ha förstört hela den här "nysatsningen" med den här förlängningen.

Smurfen: Har inget emot att man signar honom och släpper den dyrare LA till Österrike. Det här betyder att vi får in en spelare med erfarenhet av sex säsonger i HA, plus att vi kan säkra en bättre förstakedja med lite större löneutrymme.

Hade inte vi tagit MC hade han garanterat spelat i någon av toppklubbarna mot oss. Han känner själv att han ska kunna producera bättre, men skillnaden mot senast blir även att vi inte ser honom som given topp-6 nu. En helt annan pusselbit även om Måns själv vill bevisa att han är en poängspelare.

Framnäs: Enda anledningen varför han får förlängt är för att han redan bor i staden och är polare med grabbarna. I en annan klubb hade man bara accepterat att det inte blev bra och gått skilda vägar.

Smurfen: vilken spetsvärvning!! Hinken måste ha slitit arslet av sig för att hinna med ett forwardskontrakt innan midsommar.

Gissar att måns landar på -16 och 5+7 innan palmsöndagen

Läget har inte förändrats gällande Henrik Gradins tidigare uttalanden om att Modo söker efter ytterligare tre forwards.

– Arbetet går ganska bra där, säger han.

Har du något på gång?

– Så länge vi inte har något påskrivet så ligger vi lågt med att säga något.

Söker du spelare i Sverige, eller främst Nordamerika?

– Överallt, det finns inga gränser på så sätt.

Ifjol var Linus Andersson den sista pusselbiten till Gradins truppbygge. Han presenterades i samband med årsmötet några dagar efter midsommarafton.

Om allt är klart innan dess även i år återstår att se, men ”Hinken” känner ingen stress.

– Jag har ingen deadline till att bli klar innan midsommar. Sen underlättar det ju om vi är klara tidigare. Men det viktigaste är att vi har ett lag som står på benen när vi drar igång igen i augusti.

modomille: Är väl inget nytt men tre Forwards skall in innan augusti enligt Hinken i dagens intervju med han i ÖA

« · 3035171

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB