1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530933 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Nalle Sjuh: En bild-byline vet jag inte vad det är. Däremot så vill vi fans i Sollefteå ha en fans-pipeline mellan Slå och Ö-Vik.

Paddan:

Det vet jag inte.

knaskamilla: Hmm, ska Fredrik flytta till Norge?

NuMo:

Nej, den första åtgärden vore faktiskt att jag skulle ge skribenten "NuMo" en bild-byline till alla hanses inlägg.

Du är allmängods, slit det med hälsan. :-)

Nalle Sjuh: Jag antar att din första åtgärd som "maktmedlem" slulle vara att plocka bort svenssons möjligheter att uttrycker sitt missnöje/nöje mot/med klubben - anonymt - på Åffisijälla.

Paddan:

Annars ryktas det om att en på kansliet ska flytta till Norge och typ bli klubbdirektör eller något också. Fast jag tänkte att jag skulle få den tjänsten.

Nalle Sjuh: Tja, de sökte ju personal såg jag, så det är väl bara för dig att söka platsen som förste säsongskortsavprickare...

Martin S: Jepp, det lär väl luta väldigt mycket åt de alternativen. Inte de sämsta förvärven direkt, men med NHL-konflikten allt mer på väg mot en lösning så verkar det som väldigt osäkra förvärv i varje fall i de tre första fallen.

Paddan:

Jag tycker Bengt _får_ införskaffa en center till, vill han ha något mer får han nog fixa sponsorn för det själv. Borde man inte dessutom kunna få Alexander Steen att göra en snyggjanne-cut i lönen, nu när han har sådan klubbkänsla för oss?

Jag brinner för en plats i MoDo HKs nya organisation, ba'satt ni vet.

Paddan: Sedin, Sedin, Weinhandl och Timander alltså.

Frisco: Nu dementerar tydligen Hedin uppgifterna om att Aarnio skulle vara aktuell för MoDo.
En back (eller fler), en riktigt bra center och ett par ytterforwards finns tydligen på önskelistan i varje fall.

Paddan: Kansas City Scouts, Colorado Rockies, New Jersey Devils. Ja det är väl dags för ett nytt namn kanske? En del lag byter namn, andra klubbmärken.

modo_foppa: Att allting ska vara så jäkla PC i USA, nu vill man tydligen döpa om NJ Devils.

Martin S: Du han kan säckert komma det var inte leksand som betalade alla spelare den gångana säsongen...
det var en man vid namn per-olov Ejendal
pengarna från arenanblir kapital det är sjukt men sant
Gissa vad simons (i mora) tycker...
Men det är bra för svensk hockey

modo_foppa: Vart hittar Leksand alla pengar? Det senaste ryktet om Leksand jag hörde var att lillebror Kariya(Steve) skulle vara aktuell. Bränner Leksand alla nya miljoner det första året?

Anngående andra lags värvningar så har jag hört rycktas om att leksand kommer att ha presskonferans i morgon och att dom ska presentera fem spelare som dom hittde på VM (men ryckten är ryckten men det av den jag hörde det sa i somras/höstas att jahan hedberg var klar och skule presenteras om en vecka och det gjorde han) Vi får se...

Martin S: Verkligen. Tänk om Edler skulle få det också, då blir det fem backar födda 86. Gary Lundsten är också en väldigt bra back, och kommer bli väldigt bra också. Bästa årsgruppen någonsin för MODO när det gäller backar.

Emil Hansson fick ju kontrakt med Djurgården och därmed har fyra 86or från Ångermanland en plats i Elitserien till hösten. Imponerande var ordet.

audiblegiraffe: Om Edler spelar i WHL så sätter jag 100:- på att han spelar för Vancouver Giants. Detta skulle innebära att Canucks har koll på han under samtliga hemmamatcher som Giants spelar.

Mycket bra att flytta upp Tommy Wargh (Nej, han är inte släkt med Fredrik). Han är riktigt talangfull och är inte alls långt ifrån Hedman och Viklund. Helt klart chansen att spela JVM har han. Det här måste ju dock innebära att Alexander Edler inte verkar få a-lagskontrakt, eller så nobbar Edler MODO och kommer spela i annat lag(det jag hört rykten om är WHL dvs Kanadensisk juniorhockey).

NuMo: Det fanns iofs en bild men...

[bild]www.modohockey.se/juniorer/bilder/spelareSaknas.jpg[/bild]

NuMo: Äh, var det bara en bild på några oidentifierbara i något som liknar den nya matchtröjan, så visst kan du få det.

NuMo: Fanns ingen på hanses sida. Annars skulle den självklart varit med.

Salle: Så mycket fint arbete presenterat - Men ingen bild...:(

Paddan:

Själv hoppas jag på mer intressanta fakta än så den här gången. Någon ny historia att berätta måste han väl ha?

Paddan: Lite om Tommy från J20-sidorna på åffisiella.

34 Tommy Wargh (Modo J20)

Födelsedatum: 1986-12-19
Vikt: 78kg
Längd: 179cm
Moderklubb: MODO Hockey
Skytt: Vänster
Styrka: Sniperskytt och blicken
Svaghet:
Bästa spelaren någonsin: Gurkan och Zlatan
Förebild: Arnold och P Diddy
Intressen utanför hockeyn: Skolan och trav
Ser helst på: Kalle Anka
Lyssnar helst på: Garys sångröst
Gör helst: Filosofilektioner och chilla med Gary

knaskamilla: Aha, där ser man. Hade för mig det var lite drygt en vecka senare än det där datumet.
Hmm, man kanske skulle försöka ta sig till årsmötet även i år. Alltid intressant att höra Nicke berätta om antalet meter pissrännor i arenan ;)

Paddan:

Testa med "om en knapp månad"... ;)

MODO Hockeys årsmöte:
Måndag den 20:e juni, 18.30.

Deas: Innan årsmötet, som väl var om en dryg månad, hoppas jag att de lyckats skriva kontrakt med någon eller några intressanta spelare eller väntar man bara tålmodigt tills dess att NHL-konflikten eventuellt avblåses och först då eventuellt agerar. Just nu känns det väl som att det senare är mer aktuellt, alltså att man försöker vänta ut konflikten.

Salle: Ja ärligt talat känns det ju sådär med en till ungtupp på backsidan :/

Paddan: Hmmm i brist på bröd så brer man smulor.

knaskamilla: Så var det dags för nästa junior att försöka slå sig in i truppen:

"MODO Hockey och vår juniorback, Tommy Warg har kommit överens om ett kontrakt över säsongen 05/06.

- Tommy skall få en ärlig chans att slå sig in i A-truppen, vilket han är väl värd efter att ha visat en positiv utveckling under den gågna säsongen i juniorlaget, säger Bengt Hedin, MODO Hockeys sportchef.

- Därmed har MODO inte mindre än FEM spelare födda 1986 i träningstruppen! Oscar Hedman, Tobias Viklund, Tommy Warg, Mattias Hellström och Tommy Enström."

Frisco: Nu så.

knaskamilla, Poffa: Dags.

Poffa:

Med tanke på att jag insåg mina ekonomiska begränsningar den här månaden antar jag att min bror kan bygga ihop min nya, snabba dator åt mig när han kommer hem över sommaren.

knaskamilla:

Säkert. Frågan är ju bara hur du skall få ihop din nya, snabba dator.

Poffa:

Det kan mycket väl vara en kombination av HS och min enormt snabba dator. Jag antar att jag kommer att märka skillnad när jag köpt en ny, ännu snabbare dator.

knaskamilla:

Hmm, så är det inte för mig. Men det går inte så långsamt i IE för mig heller. Kanske beror på din enormt snabba dator, som du har.

Poffa:

Tror faktiskt att jag fick samma resultat i FF när jag testade det. Eller? Hmm. Nu blir jag lite osäker...

knaskamilla:

Det är ju bara om man använder sig av IE som det är så. I FF så går det tokfort.

Frisco:

Otroligt. Måste ha varit du som smittat. Det skulle också kunna förklaras med den enorma tid det tar när man försöker radera lite bokstäver i ett ord (för att man stavat fel) här på HS.

knaskamilla: Ser att du också har problem med a.

Paddan:

Tack för länken. Det var den där artikeln jag trodde jag skulle få läsa när jag klickde på din förra länk.

Paddan: Äh, vad tycker jag, ska jag lägga in en länk till i denna tråd?
Ja, det tycker jag att jag ska göra.
Ok, då gör jag väl det då, tack ska jag ha för rådet.

Paddan: Lite mer information om det senaste ryktet på hockeyhimlen finns att hitta på länken.

Annars måste jag säga att den här säsongen är ovanligt lite löjlig, än så länge.

ESPN har tydligen i varje fall tröttnat på lockouten och beslutat sig för att inte förnya kontraktet med NHL om sändningsrättigheter till NHL-matcherna. Om det bara är ett sätt att eventuellt försöka förhandla sig till ett bättre avtal återstår att se, när/om NHL återupptar sin verksamhet.

NuMo: Senaste ryktet enligt Hockeycentralen:

Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, som tidigare var aktuell för Luleå, har ännu inte gjort klart med någon ny klubb. Sverige ska dock fortfarande vara ett hett alternativ för den dubble finske mästaren och eventuellt ska Modo ha visat intresse för forwarden som gjort 24 poäng på 136 med Kärpät i SM-liiga. Aarnio som även har gjort 19 juniorlandskamper för Finland.

04/05:

Matcher: 47
Mål: 4
Ass: 1
Utv: 16

Poffa: Det bestämmer klubben och tränarna.

NuMo:

Störst i att vara mest kan också vara ett bevis på att man inte vet när man skall sluta.

Salle: Antalet strandtomter här är begränsat. Annat var det för 3000 år sedan. Attans att knäna skulle gå sönder...

Poffa: Största knät då???

« · 549160 · »