1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530919 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan: Det stod om Weinhandl och sedinarna och Hedin i dagen tidningen Ångermanland

65selander: Hahaha, nepp det är Tidningen Ångermanland som jag menar.

Paddan: Måste ställa en fråga "TÅ" är det Tåsjö Allehanda?

knaskamilla: Är det här en gammal nyhet, det som står i länken alltså, hittar inget om Hedin och Weinhandl på nätupplagan av TÅ.

" - För att lätta upp stämningen har vi några roliga inslag. En tjej leder boxning, där vi övar olika kombinationer för främst bål och stabilitet, säger tränaren Harald Lückner.
För att svetsa samman truppen åker Modo innan midsommar på läger till Junsele, 12 mil utanför Örnsköldsvik. På lägret deltar alla utländska spelare och nyförvärv.
- Då blir det överraskningar, lovar Lückner."

Hoppas de inte ska forsränna...

Hawerchuk: Det är ju så inåt helvete dåligt att man nästan lipar. Det här är ju ändå validitet på att svenska hockeyförbundet är amatörer.

Avstängas för att man utvecklas och förlänga säsongen - djävla nollor.

Icing-Ove:

Honom hade jag glömt bort att det ryktades om...

Såg förresten Warg på stan häromdagen. Gud, så deprimerad jag blev då jag kom ihåg att han skrivit på för Timrå.

Kanske redan har varit uppe här, men Setzinger verkar lira kvar i Finland:

www.huhuareena.com/hpk.php

Martin S:

...och i tävlingen om att få in flest "förresten" i samma inlägg vann...du. =)

Brian Burke är ny GM i Anaheim förresten. Disney har förresten sålt anklaget så en inte altför vild gissning är att laget byter namn inom kort.

Burke var förresten mannen som fick Sedins till Vancouver. Kan Burke möjligen försöka locka till sig Sedins till Anaheim? Båda är väl utan kontrakt?

Själv tror jag att Jocke får ett kontrakt med Columbus med tanke på den succén som han gjorde i farmarligan i slutet av säsongen.

Salle:

Därför att han frågade om det hade stått något intressant i papperstidningen. Jag förutsätter naturligtvis att han klarar av att läsa nättidningen själv.

knaskamilla: Varför länkade du inte den åt Audible dårå? :-)

Salle:

Jovars, den har jag läst. Den låg ju på nätet. =)

knaskamilla: Det stod en artikel idag om NHL-konfliktens lösning, Ryssland lockar spelare, att Timmy vill stanna hemma och att Jocke Lindström vill fara.

[url=allehanda.se/sport/3994]http://allehanda.se/sport/3994[/url]

Den här handlar ju lite mer om silly season, kan man säga.

Jo. Jag har ju ingen vidare koll, men det känns som att de snart är överens angående NHL. Förmodligen lär vi väl få lite fler besked då. Eller?

Oj. Wenis. Haha.

knaskamilla:

Jag är tveksam till att han får något kontraktsförslag från Islanders, jag tror nämligen att många av de mindre namnkunniga Europeérna kommer få stiga åt sidan till förmån för unga transatlanter som kostar mindre.

Poffa:

Visste inte att en av dem ska bli far. Men vad är motiveringen till att Wenis kanske blir kvar?

knaskamilla:

En av dem skall bli pappa, båda håller på med byggen här hemma, båda trivs otroligt bra hemma, Båda har vantrivts i Vancouver och inte fått speltid. Om NHL kommer igång kommer många spelare få gå ner i lön, Sedinarna är spelare som förmodligen ligger illa till, med tanke på att de är spelare som fått en hel del kritik i Canucks.

Dessutom har jag svårt att se att någon annan klubb skulle ta dem båda, vilket nog är en förutsättning för att de skall välja NHL.

Poffa:

Du får gärna vidareutveckla i vad du ser chansen. Själv har jag svårt att se den, de verkar ju definitivt VILJA spela där i alla fall.

Är det bara jag som ser en stor chans i att spelare som Sedin, Sedin, Weinhandl blir kvar i MODO även om NHL kommer igång?

Grattis till en kanooon tränare han gungar på knäna och knäpper med fingrarna så blir allt mycket gott.

Miroslav horava: Är det ett riktigt kontrakt eller lock out?

Mora Modo i final :D

scim:

...eller menar du kansli-irrandet?

scim:

Jag vet. Visst är det skumt? Fast oftast är jag ju inte mer sjuk än att jag kan gå till jobbet ändå...

knaskamilla:

Det verkar vara ett kroniskt tillstånd när det gäller dig.

Salle:

Men hallå...stackars jag ligger ju hemma i sjuksängen. Inte irrar jag omkring på kansliet i det här tillståndet.

knaskamilla: Jo "hoppas" har man ju fått leva på ett bra tag nu. Trodde ev att du snappat upp nåt om ett pressmeddelande el dyl på en av dina irrfärder på kansliet.

Salle:

Något på gång? Det får väl vi väl hoppas.

knaskamilla: Är det nåt på gång menar du. Eller är det feberyrsel?!?

Fatta vad överraskade vi kommer att bli när vi får reda på att MoDo värvat igen... Spännande.

Tänkte också passa på att påminna om årsmötet, som är nästa måndag.

Nalle Sjuh: Hmm, skulle väl inte förvåna mig om det är någonting åt det hållet med ligasponsringen.
Dornbirner EC tycker jag borde räcka som lagnamn.

Paddan:

Det där tror jag knappt får plats i den ruta jag satt av för klubbnamn på hemsidan. Sedan har ligan en 2-3 sponsorer i namnet också va?

knaskamilla: På tal om stjärnvärvningar så har den gamle MoDo-bekantingen Tommy Kiviaho beslutat sig för att lämna Stjernen och istället bli proffs i österrikiska andraligan i EC-TRENDamin Dornbirn Bulldogs

Nikki:

När jag var på kansliet senast skulle de skicka något brev med broschyrer om Övik till två amerikaner. Spännande, tänkte jag, men det visade sig vara ang. hockeyskolan i sommar. Fast det kanske är folk i den åldern vi får satsa på om vi ska få ihop ett lag?

Inte ett nyförvärv på flera fredagar i sträck, inte nog med att Hedin bör avgå, arkebusering är nog ett alternativ.

Så har då äntligen Snygg-Janne hittat någon som vill ha honom. Han får även sällskap av Hirsch, fast inte dansken.

Martin S: *Enligt en kontakt i Philadelphia så vill Flyers behålla Timander eftersom en stor del av deras backbesättning blir free agents nu i sommar.*

Hur fungerar det där egentligen ?

Enligt uppgifter i pressen så kommer alla befintliga kontrakt att omförhandlas och alla får en lönesänkning på 24%

Om Timander inte accepterar en löesänkning borde han då inte kunna annulera sitt kontrakt på grund av att Philadelphia inte fullföljer ett skrivet avtal.

Hela historien med lönetak är väldigt oamerikansk. Det är förvånande att lönetak ens diskuteras i ett samhälle som är helt uppbyggt på att marknadskrafterna bestämmer

Emma no15: Framförallt skall det bli intressant att se vem som kommer ersätta. En sak är säker. Nödlösning enligt gammal modell som Brunetta lär vi inte se. Frölundas spel bygger på att man som utespelare inte behöver vara orolig för målvaktsspelet. Den tryggheten måste finnas där för att det offensiva spelet ska fungera fullt ut.

Undrar om det blir Tim Thomas. Han känns mest relevant.

Henke Lundqvist lämnar Frölunda. Ska bli intressant att se hur dom klarar sig utan honom!

Salle:

Rykten på åffisjella har sagt det ett tag också. Rykten i Bäpa säger f.ö. att jag har varit med och skrivit på MoDos verksamhetsberättelse - det du.

knaskamilla: Rykten på stan säger att SnyggJanne är nära att bli rödhök.

knaskamilla: Så gräs? Bara att ösa för fullt....

Paddan:

Skönt att du citerade Tidningen 7, så slapp jag göra det. Fastnade också på just det där stycket om vad de hade sagt till ledningen. Hoppas att det verkligen blir några förändringar, bara...

Undrar hur länge man kan så gräsfrö?

Poffa: Måste förresten säga att den där Svartvadet verkar vara en trevlig prick. Så här ser tydligen aktiviteterna ut för den närmaste tiden, enligt Tidningen 7.

Sommarplaner: Träna och så gräsfrö

Skall också bli intressant att se vad som händer med följande, efter Salles och Svartens dialog med klubben:
"-Modos organisation är för liten, klubben har inte följt med i utvecklingen de senaste tio åren. Vi måste hålla en mer professionell attityd mot sponsorer och fans bland annat."

Poffa: Tja, de där Wildehjärnorna de verkar ju helt talanglösa. Fick jag tag i coachen till det laget så skulle jag nog ge honom en omgång, frågan är bara i vad... Yatzy kanske...

Paddan:

Wilde? Äh, han är ju sämre än Wildehjärnorna. Sånt patrask behöver vi inte i MODO.

Martin S: Jahapp, där ser man. Ja, då hjälps det inte...då måste vi helt enkelt värva stjärnor...hit med Wilde... ;)

Paddan: Enligt en kontakt i Philadelphia så vill Flyers behålla Timander eftersom en stor del av deras backbesättning blir free agents nu i sommar.

Martin S: du kommer ihåg vad jag sade igår va?
och idag var johan hedberg klar för per-olov Ejendals IF

« · 552686 · »