NuMo:
Jag har fått det från ett flertal intevjuer där han säger att han kanske flyttat hem för gott. Plus att barnen snart skall börja skolan och att det tydligen har varit viktigt för honom att barnen skall gå i en svensk skola. Dessutom är hans kontrakt med Canucks nu avslutat, något som mycket väl kan tala för att det inte blir mer spel för Macke i NHL.
NuMo:
Visst var han besviken över NHL-konflikten, han sa ju något i stil med "Om jag spelat min sista match i NHL? Jag vet inte, men det hade ju varit roligt att bestämma själv."
Vi får väl helt enkelt se vad som händer när det kommer ny information om vad som gäller för NHL och nästa säsong.
Jajuuust...Wargs kusin blev ju kvar i Timrå iom att Skellefte inte gick upp. Kan ju vara ett annat alternativ till att han väljer den klubben.
Poffa: Usch vad hemskt det kommer bli att se Warg blomma ut hos lillebror. Han visade ju potential till och från men fick aldrig ansvaret med en egen femma under längre tid i år. Hade han bara fått chansen så...
Wennerberg kommer nog att passa in i lillebrors fartfläktiga hockey.
Synd på två st lojala hockeyarbetare (3 med Janne Ö). Nu gäller det för Hedin att visa upp lite namn igen. Annars dröjer det nog innan man skickar in Årskorts-ansökningen som kom postledes idag.
Poffa: Nu tar du i.
Frågan är ju om man skall ha VIP- eller seriekort. VIP (3500:-) gäller slutspel, inkluderar en #21-replica (wow) och innebär förtur till ståplatskort i nya arenan. Serie (2500:-) gäller bara grundserien och ger inte ens förtur till slutspel.
Så det lutar ju åt VIP, för replican skull förstås :-), men nog vill man se lite fler kontrakt innan jag skickar iväg papperet.
Salle:
Hmmm, tänker man lösa det så att man måste ta VIP-kort för att få förtur på sittplatserna i nya arenan också? I så fall tycker jag det är jäkligt märkligt och ett fult sätt för att få in extra pengar.
Hälge:
Äh, så klart han blir kvar. Hans kusse ska ju spela i Timrå till hösten.
Angående Warg och Wennerberg. Nu när jag tänkt lite på saken - har verkligen inte TIK några utfyllnadsspelare redan? Eller räknar de kallt med att både Warg och Wennerberg äntligen blommar ut och blir riktigt bra, bara de får byta lag? Nä, lite skumt känns det allt.
(Själv har jag iofs trott ganska länge nu att Warg skulle bli riktigt bra, men jag är ju inte heller ansvarig för att värva spelare och bygga lag av dem...)
Jaha, en före detta MODOit till Luleå. De har värvat Ragnar "Ragge" Karlsson, som senaste säsongen spelade i Hammarby.
Är det bara jag som tycker att många lag värvar märkligt i år?
Poffa:
Jag håller med dig, Timrå ser ut att värva en "billig" trupp tycker jag, kan det vara så att många lag befarar att NHL lockouten kommer att fortsätta så man spar "degen" till att kunna spetsa till med några NHL lirare om konflikten fortsätter?
Poffa:
Till skillnad från vårt lag, som inte värvar alls... ;) Men ärligt talat - har inte Ragge haft sina bättre stunder? Det var ju väldigt länge sedan han spelade i MoDo, känns det som. Nog måste det väl finnas folk som är lite mer "upcoming" men ändå billiga, som Lule kunde ha värvat?
berghult:
Men nu har ju Gästrin förlängt kontraktet i alla fall. Den match jag kollade tekningsstatistiken för var han den bästa tekaren...
knaskamilla:
Svartvadet kan också teka och gör det bra. Foppa om han nu fortsätter i MODO, är en av ligans bästa tekare. Så nog tror jag vi kommer klara detta. Förresten, hur är Jimmie Ericsson som tekare?
Frisco:
Äsch då, inte kan man betala ett seriekort med rikskuponger. Eller...?
Mail skickat till Fredrik Östman:
Ett öppet och ganska irriterat inlägg till MODO Hockey, där jag gärna ser svar från styrelse/kanslipersonal på frågorna som jag ställer...
Efter att ha sett de papper som finns angående seriekort/VIPkort till nästa säsong så höjer jag på ögonbrynen. För det första så är det en rätt så saltad ökning av priset. Man lägger på 500:- på seriekortet på sittplats. Bara det kännbart. Sedan har man mage att begära 1000:- för att man skall vara garanterad likvärdig eller bättre plats i nya arenan. Så därför uppstår ju ett par självklara frågor:
1. Varför så hög höjning? Inför förra säsongen så sa man att man höjde priset då för att komma närmare vad det skulle kosta i nya arenan. Så det kan väl inte vara därför de höjer nu?
2. Hur resonerar man då man kräver 1000:- extra för att bli garanterad sittplats? Att man som jag haft sittplats i fem år och varje år betalat dyra slantar för att se mitt MODO skall inte ge mig någonting i flytten till nya arenan? Sanslöst i så fall!
3. Vad menas med likvärdig plats eller bättre?
4. Vad kommer platserna kosta i nya arenan? Jag betalar inte 1000:- extra i år för att få reda på att jag nästa år inte kommer ha råd att sitta pga de dyra priserna.
5. Kommer man ta ställning till att folk som redan nu sitter i grupper vill sitta tillsammans i nya arenan, eller kommer det kosta ytterligare nån tusenlapp per person?
6. De platser som inte täcks av alla som nu betalar den där tusenlappen, hur kommer de att fördelas? Vi får betala en tusenlapp extra för att vara säkra på plats, kommer de övriga platserna auktioneras ut till de intresserade, då naturligtvis med ett minimibud på 1500:- + ordinarie kostnad?
Innan man fått svar på dessa frågor så får jag direkt en känsla av ocker och lurendrejeri. Som att man i frånvaro av en huvudsponsor till Arena och förening försöker mjölka sina trognaste fans på pengar.
Nu hoppas jag innerligt att någon eller några på MODO Hockeys kansli eller i styrelsen bemödar sig med att svara på dessa frågor. Gärna mer officiellt än här på forumet. Jag vet att många, många känner likadant. Dessa frågor är nämligen en sammanställning av de tankegångar och frågor jag hört från de som är i samma sits som mig.