Paddan:
MODO har ju bearbetat detta hårt på slutet. Nu är ju allting öppet för att få honom på ett längre kontrakt, för mig är det väl bara att snacka ihop sig om ett treårskontrakt och signa honom.
MODO har ju alltid börjat med låga bud, något som kan straffa sig i längden. Kanske läge att använda sig av en annan strategi framöver. Helt klart är i alla fall att med Timmy i laget så får vi en stabil back som använder kroppen. Kan han dessutom utvecklas lika bra som Hasse gjorde, ja då har vi dragit en vinstlott.
Frisco:
Ja, exakt så menade jag. Fast 10 miljoner var lite lågt utgångsbud. Säg 20 millar.
Nalle Sjuh:
Vad jag menade med snacket om låga bud verkar tydligen inte gått fram. Vad jag menade var inte att man skulle souka till rejält och erbjuda överlöner till spelarna. Vad jag försökte få fram var att MODO hela tiden kör med taktiken att ge skambud och sedan höja allt eftersom förhandlingarna pågår.
Detta kan i vissa fall och med vissa typer av agenter och spelare leda till att man i slutändan får erbjuda en högre lön till spelaren än om man sagt en summa som inte är ett skambud men som är mer normal.
Skambud kan mycket väl leda till att agenten och spelaren sätter sig på tvären mot klubben och att det därmed blir dyrare i slutändan.
Salle:
Då kan han ju lika gärna dumpa lönen och spela kvar i Colorado. De kommer säkert fortsätta ha ett slagkraftigt lag även i fortsättningen.
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ![]() | |
![]() |