1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481930 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

« · 799279 Till forumet


Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
35 Pierre Hedin
38 Adam Andersson.

Kedjor:
12 Justin Morrison
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder

15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
19 Mikael Pettersson

59 Robert Döme
20 Oscar Steen
28 Miloslav Horava

11 Pasi Tuominen
4 Mattias Hellström
29 Andreas Molinder

Harald Lückner: - Klart att det känns bra just nu

Sex raka matcher utan förlust, bara två förluster senaste femton matcherna. Humöret hos MODO Hockey är, kort sagt, på topp.

- Klart det känns riktigt bra just nu, säger Harald Lückner, coachen. Nu gäller det bara för oss att fortsätta smida då järnet är varmt. Tids nog kan det komma jobbigare tider.



Luleå borta innebar en ny klar seger.

- Det blev så eftersom vi tog tillvara på chanserna i andra perioden. Utvisningen på Salle blev lyckosam då Skröder gjorde 2-1 under tiden och Salle själv 3-1 då han kom direkt från botgörarbänken. Dessutom klev Krizan i målet fram och var som bäst då laget behövde det som bäst, precis som hemma mot Linköping senast.

Tidigare skadade Peter Öberg (axel) testades lite i box play, men fick direkt känning och spelar inte mot Skellefteå. Sedan såg det ut som om Tobias Enström blev skadad i matchslutet.

- Han fick en smäll mot armbågen, men det var ingen fara,. Han tränade för fullt på fredagen.

Senaste MODO- besöket i Skellefteå innebar 1-1 vid full tid och förlust i förlängningen.

- Blev lite av ping- pong hockey över det hela. Vi föll in i deras kamphockey och fick väl inte matchen dit vi ville. Men vi är förberedda på att det blir en ny tuff match. Skellefteå är ett ödmjukt hårt arbetande lag, som inte många lag besegrar på dess hemmaplan. Vi ska dock göra ett ärligt försök.



MODO har trion Tobias Enström, Tobias Viklund och Oscar Steen med i Tre Kronor i Moskva under nästa veckas elitserieuppehåll. Där finns också Miloslav Horava, representerande Tjeckien. Målvakten Karol Krizan spelar en turnering med Slovakien i Bratislava, men lagets målkung Per-Åge Skröder stannar hemma i Örnsköldsvik då Norge åker till japan på turné.

Noterbart om laget

NOTERBART 1: Tommy Wargh (axel, långtidskadad) och Peter Öberg (axel) ur spel. Tobias Viklund som vilade sist skall spela.

NOTERBART 2: Senast i Skellefteå avgjorde hemmalaget genom Anders Söderberg i förlängningen (2-1). I Swedbank Arena vann dock MODO med 5-2.

NOTERBART 3: Senaste femton matcherna har MODO förlorat två, spelat tre oavgjorda. Senaste åtta bortamatcherna har man tagit fjorton av 24 möjliga poäng. Hemma har man tagit 19 av möjliga 21 poäng senaste tiden. Vi pratar om flyt ? och hårt jobb.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Salle: Skönt att se Tobbe på laguppställningen. Man blev ju lite orolig där på slutet.
Kommentera


Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Frisco:

Fan, jävligt dålig med sömn inatt...och jag har en karta öl i bagaget på bilen...jag kommer bli full.

Stop.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
scim: Nu börjar min resa...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

scim: Stop, stop, stop. Lämna ölen hemma, isf.

Men vad säger jag? Nu måste jag sluta. 

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
AM: Glöggen är kokad och klar. 24%-ig whiskyglögg. Mmmmm....
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Poffa: 1 kopp te har jag druckit idag. Tar nog med mig ett tvåpack Zeunerts Original. Vill ju att det ska känas som hemma.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Frisco:

Jag tar med mig nässpray.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla:

Whatever gets you drunk!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla: Vilken färg?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Frisco:

Förpackningen är vit.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla:

Nu ut hej!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Ha det så bra i Skellhell. Här väntar vi på dagens regn.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Hawerchuk: Poffa blir utkastad och AM somnar om jag känner dessa herrar rätt. De har en trevlig pub på långsidan bredvid hallen. Där kan dom nog sitta och planera påsken ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
verkar inte bli serieledning innan uppehållet ..
faan sparka Luckner!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Gusse: Ja, det är åt helvete! Värva Hedin!

SAIK verkar få matchen dit dom vill.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Och där var Skröder på väg att göra BP-mål igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
wap.hockeysnack.com
1-0 lät ju på webradion som chans chans chanspuck och sedan gräva in pucken i övriga skellefteå pp så verkar skröder haft minst en chans i varje. Men modo verkar va utvisad alldeles för mycket. Kom igen nu, kan inte bli nollad mot skaiken
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Skönt. Salle har väl gjort mål sex-sju matcher i rad nu?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
MICKE P! TACK!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Hawerchuk: Sju matcher i rad för Salle.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Martin S: va i h-vete rönnmark
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Gusse: Helt otroligt. Frågan är om man någonsin sett en spelare få 40 min utvisningar i en och samma match. Eller var det mer om han hade några tvåor också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Dragan 2k: Vilka guldlägen båda lagen fumlar bort, helt otroligt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Hawerchuk: krizan verkar vara hyffsad idag
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
wap.hockeysnack.com
Bra att domaren tog ut Timander för att han bad om ursäkt efter att ha träffat linjekillen med pucken... I övrigt kan jag rapportera att hallen här uppe suger fett.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

knaskamilla: Det intressant är hur vet du vad Timander sa åt domaren?

ang hallen så är den under ombyggnad om du inte visste det. Hängde du med grabbarna till saftbaren mittemot ;-)

Förresten hur många hemmafans ställde dom in på bortastå?
När jag har varit där så har dom alltid ställt in ett gäng hemmafans där och när vi har klagat så har dom dragit ett tunnt plastband som avspärrning.

Oavsett hur deras funktioärer är så har SAIK överraskat mig som lag iaf.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Nämen fick världsmästarna bara 2-2 mot nykommlingen,måste ha varit dommarens fel.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

uhahl: Äh. Du har säkert inte ens druckit glögg idag.

JAG HAR INGEN KLACK PÅ MINA SKOR STOP.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Skit-uterink-med-tak. Skitspel. Skitmatch. Skitpublik. Skitstad. Skitdomare.

Skitkul med så många bortafans dock. :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
uhahl: Du anar inte hur rätt du har. Värre ryggsäckshockey än Luleå och Brynäs skulle spela motvarandra, vars fan är nolltoleransen!?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

shinzawai: Det luktar piss i Skellefte Kraft Arena, helt klart härligt som omväxling. Jag vet dock fortfarande inte hur du ser ut.

Picceripics på länken (ingen censurerad, ingen favoriserad)!

Apropå vädret: när börjar vi prata med skorrande "r" häruppe? Jag ärr på i alla fall. 

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Alfred Awful: Se på fan, du har iaf lyckas få med mig på en bild, ryggen i alla fall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

shinzawai: Spännande, spännande :-)

Jag tror att jag får kontemplera det hela över fyra proppfulla enchiladas och någon osedd DVD. God afton! 

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
65selander:

Jag vet vad Timmy sa till domaren eftersom vår busschaufför pratade med honom när de möttes ute vid bussarna efter match, och han då berättade att det enda han hade sagt var "sorry". Vilket gör det hela väldigt obegripligt. Hur fel får man höra?

Det märktes inte att den är under ombyggnad. Iaf inte på insidan. Man fick ett väldigt intressant perspektiv på spelet ifrån bortastå...rinken kändes mindre och det var väldigt svårt att hänga med i spelet. Tacka vet jag Swedbank!

Några hemmafans såg jag inte i närheten av där jag stod i alla fall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Alfred Awful:

Du tänker inte satsa på en karriär som fotograf, va? ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla: Harald är en duktig ledare..han lärde sig i Mora..*L*
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Det här var förresten bland de bästa hockeyresor jag varit på. Kliva på bussen hemma, sen kliva av bussen hemma. Ah.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Alfred Awful: Härliga bilder.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla: Få se, vad ville jag säga? Jo... "Jag har ingen klack på mina skoooor, jag har ingen klack på mina skooooor, jag har ingen kllack, jag har ingen klack, jag har ingen klack på mina skoooooor!";) Jäkligt trevlig resa och hoppas det blir fler framöver...fast jag kanske är bannlyst från dessa...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

Paddan och alla andra HS:are som var med på resan:

Nej Paddan, du är inte bannlyst. Alla skötte sig jättebra, vi fick beröm av SkAIK:s supportervärdar och polisen sa samma sak. Jag som nu ordnade resan tycker att det varit härligt att ha er med och att folk är så nöjda gör att jag verkligen hoppas att vi kan anordna fler resor.

Tack ska ni ha som följde med.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Poffa: Tackar, tackar. Åker gärna med på någon resa framöver. Pratade med någon av de som jobbade i hallen idag, och han undrade mest vad det var för "gröna små flaskor" som vissa modosupportrar hade med sig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Paddan:

Du kanske kan försöka komma på en ny ramsa till nästa resa...?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla: Äh, vad faan, jag kom ju på två ramsor under denna resa, och en av dessa kom det ju requests på hela vägen till Övik. Räcker inte det? ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

knaskamilla: Det behövs väl bara om han har köpt nya skor.

Dock så borde Scim förbjudas att sjunga sina låtar. Man blir så blå av dom.

Man blev halvfull, halvhes och halvlycklig, men heltrött.
Men resan var
[bild]josefov.1866.cz/img/kanon.jpg[/bild]

Mer sånt här.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09

Verkligen uttömmande artikel om dagens match. Heja SvD...

Delad poäng för Skellefteå och Modo

Modo kom till Skellefteå med bara en förlust på de sju senaste matcherna.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Alfred Awful: Men vad faan, så hinner man knappt klicka på länken förrän ens fula nuna visar sig. Usch.... Men...Jag har ingen klack på mina skoooor, jag har ingen klack på mina skoooor, jag har ingen klack, jag har ingen klack, jag har ingen klack på mina skoooooor....
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Paddan:

Jag vet inte om dina röster i huvudet kan räknas som requests.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
knaskamilla: Äh, vad faan, jag hörde ju i varje fall folk som önskade att höra den ramsan, om det sedan var inbillning eller ej återstår att se. Hur många fingrar ser du? Jag ser fler än fem på ena handen, är det sjukligt?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2006-12-09
Paddan:

Nej, det är inte sjukligt. I alla fall inte i det tillstånd du var sist jag såg dig.
Kommentera

« · 799279