1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532495 inlägg · 4126 ämnen

Skitblajtråd.

Sv: Skitblajtråd.
mike66:

En sak är säker, den ståtliga pjäsen som jag tidigare bifogade ingår inte i varken min eller pappas anläggning.

Björn VII: Nää, det där kan jag inte minnas? Dock kul att se en utav de gamla 7:orna på bild.

scim: Det är synd och skam på nåttvis att man alltid tar de enklaste genvägarna till det perfekta ljudet.

mike66:

Michael Thomas.
Vintage kallas det för av anglosaxerna.

Liverpool 0 Arsenal 2.

Mästerskapsstöld i sista sekunden 1989 - Arsenal 1 Liverpool 0.

mike66:

Du menar:

Det är synd och skam på nåttvis att man alltid tar de enklaste genvägarna till ljudet.

Det här är en bild mest till ri-ara, fast hon är ju inte här. Hur gör man då?

scim:

Du har alltid visat gott omdöme, men har du verkligen missat det här: L**erp**l? M*nch****r U**t*d? Personligen tycker jag att MoDoratorer har en viktig uppgift i att rensa bort stötande ord.

knaskamilla:

Man meddelar henne imorgon på match att det finns material att hämta både i bok och brevlåda?

knaskamilla: Det ma nborde göra är att köra den genom ett bildbehandlingsprogram så att båda två ser frisk ut. För det var ni ju.

Nu är det sovdags. Det får räcka med att Paddan sitter och HS:ar på modem nu.

Gonatt, grabbar!

PS. Bilden i mitt förra inlägg är med största sannolikhet tagen av Frisco.

scim: Jamnear bara att om man hade mer pengar så skulle man inte behöva ta genvägar till ljudet - nått sånt tror jag att jag menar? Man tror ju alltid att ljudet är perfekt även fast inte ljudet alltid är det.

När jag var liten grabb så var egentligen inte ljudet så vidare värst bra - men jag tyckte det då i alla fall. Likadant med farfar när han slängde upp en gammal stenkaka på sin grammofon - minns speciellt melodin ur "Bron över floden Kwai" det lät väl hyfsat med den tidens grejor.

NuMountain:

Okej. Det kan du få i uppdrag att göra. Originalbilden är för övrigt mörkare. Ser vi friska ut då, tror du? Äh, jag lägger ut den också.

PS. Vem är han med det korta håret?

knaskamilla:

Nämen vad har du gjort? Din hy ser ju ut som MoDos klubbmärke. Oroväckande.

knaskamilla: Tack. Kolmonoxid borde uteslutas ur bilder.

knaskamilla: Verkar som du gillar att lägga ut bilder på dig själv på nätet.
Lycka till mot VF .

westerlind:

Liberpall?
Münchauser Uritad?

Jag förstår inte.

mike66:

Ljudet är ju alltid perfekt tills man hör något bättre. Det gäller väl föresten allt, och det är därför man håller på Modo.

Portello:

Man kanske kan få det intrycket. Så snart jag blivit profil lovar jag dock att sluta.

knaskamilla: Det verkar vara en timråbild. Då kan det ju vara vem som helst. Det troliga är att det är en galning som förföljer er två.

Portello: Inte då. Fetischistknas vill helst var hemlig.

knaskamilla: Profil?

knaskamilla: När du slutat upp med bilderna så kommer det dröja två veckor innan vi säger: Vi tar beslutet nästa vecka.

scim: Var just därför vi i CSKA Nolby Vets spelade en match mot de dövas landslag i vinter.

Förövrigt lägger jag ut en bild på den störste och bäste tränaren någonsin inom den Engelska fotbollen.

-

mike66:

Var det Herbert Chapman du tänkte på?

scim: Håller med scim. Det börjar bli akut. Vi tar upp frågan till veckan.

scim:

Vad skönt. Jag är less på att höra det nu.

mike66:

Ganska stilig karl, men det saknas en huvudstadstouch på det där istret som du presenterade.

knaskamilla: Hur ska du kunna avsluta ikväll? Ska det ske meeefd aningen stolthet så stannar du. Skyll på mig om kärran klagar.

Björn VII: Vaa faan, jag la in fel bild? ;)

NuMountain:

Kan jag skicka interneträkningen till dig sen?

mike66:

Ister som ister. :-)

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII: Vi snarkar oss vidare mot nya äventyr.Vi ZZzzzzZZzez i möra på HS.

Alla: Gonatt och sussa sådära lagomt ångestbra inför vad morgondagen(läs idag) har att erbjuda på hockeyfronten.

NuMo:

Nu SKA jag i alla fall gå och lägga mig. Jag undrar om jag kommer undan med äran i behåll med bifogad bild?

knaskamilla: Emellanåt förvånar du - intressantast hittills.

westerlind:

Jag förstod att du skulle bli nöjd.

knaskamilla:

Där har du fel som vanligt - jag väntar med iver på en bild från dig som innehåller en puck, klubba eller kanske åtminstone is.

westerlind:

Nej, nu är det bäst jag går och lägger mig så jag kommer iväg till Övik imorrn, nattinatt.

ZzzZzZZZzz

scim: #30

scim & NuMo:

Nämen nu är den här bild-spammaren här igen: Kan ingen prata lite försiktigt med sorken och höra när hon sist hade kontroll över vad som hände med hennes kamera?

westerlind: Äh vad snackar du om? Tala ur skägget.

Frisco:
Vad sjutton gör Lars Jansson på den där bilden iklädd tomteskägg?

Frisco:

Nu har jag dragit i mig en massa vitlök och pepparkorn, alltför att klara mig undan den förkylning och magsjuka som härjar här i Ume. Detta för att man ska kunna ta sig till Kempis imorrn och se #30 leda laget mot en kassaskåpsäker seger!

Väl mött.

Godnatt.

Igen.

zzZzzzZzZZzZZZ

Paddan: Det kan man fråga sig.

Skickar med en bild på en liten lotterispelare i ditt "nya" lag.

Z z zzz Zz z Z z zZ z zz

/ / Frisco

scim: Förkylningen och magsjukan är väl över för de flesta i Umeå, undantaget våra "klienter" som tycks drabbas av både förkylning och magsjuka samma dag som de är kallade till förhandling. Märkligt nog tycks båda åkommorna endast drabba de tilltalade. Målsäganden och vittnen verkar klara sig.

Lulekickan:

Jo, det verkar som det lugnat ner sig en aning men jag hade en del kamrater som insjuknade under veckan så det är väl bäst att vara på den säkra sidan, man vill ju inte missa en kvartsfinal för att man varit oaktsam. Lustigt fenomen föresten, kan det vara så att kriminella har sämre immunförsvar?

scim: Nej du scim, nu ska vi åka ner till busstationen så vi kommer med bussen till Övik så vi kommer med bussen till Kempis så vi kan se matchen.

Matchtips: Modo - Sillstryparna 5-2

Över och ut!

Frisco:
Jäklar vad Ralf Edström blivit olik sig på senaste tiden.

scim:

Är det ett umedialektalt drag att prata med sig själv? Jag minns iaf inte, och så funderar man på att flytta dit.

MoDo AIK - Västra Frölunda IF 0-0
Skott efter tre perioder: 25-42

Björn VII:

Jag testar iaf, och stärker mina aktier på one-linerlistan.

« · 226831 · »