1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531058 inlägg · 4122 ämnen

Skojtråd

Sv: Skojtråd
westerlind: [bild]

scim: Nu: Jag också Förhandlaren. Men pga. barnaläggning har jag missat lite. Kan någon berätta första tjugo minuterna?

NuMountain: Det har mest varit spel i mittzon. Nåt ströanfall bara.

Frisco: Då inväntar jag andra när vi anfaller i ett.

Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma bemärkelsedagar. Därför vill jag säga något till alla som heter Rickard: Grattis.

westerlind: Varför ska vi fira alla Rickard?

Frisco:

Det behöver du inte göra om du inte vill. Men jag gör det, jag älskar att sitta med partyhatt, girlanger och tutor och fira.

Party. party.

westerlind: Undrar varför ni Brynäsare bara partar när elitserien har uppehåll?

westerlind: Har denna match spelats?

Frisco: Så Bynäsarna har party nu. Det förklarar varför Westerlind inte partar nu. Han sitter hellre här, där han kan prata med modoiter, och h det bra...

NuMountain:

Jag partar visst - på mitt eget lilla stillsamma vis. Skillnaden är att jag sitter här och avnjuter statskontrollerade varor medan ni från de djupa skogarna jämt och ständigt går bärsärkagång efter ett för stort intag av bygdens tvivelaktiga hemslöjd.

Frisco:

Den senaste bilden tycker jag speglar hockeykunnandet bäst - en seger för artisterna.

westerlind: Tjoo ho...

westerlind: Det skulle man kunna tro. Jag önskar att du var här nu och inspekterade vad som finns i mina Guinessflaskor. Ikväll har jag försökt genomföra ett amerikanskt stunt. Eftersom jag är gräsänkling skulle en av mina drömmar bli sanna. Jag har goda drycker i rimlig mängd, som måltidsdryck naturligtvis.

Jag köpte en stek på 723 gram. Stekte den på båda sidor så att den fortfarande var röd inne i mitten. En god liten sås på grönmögelost att smaksätta med. Inga potatisar, ris eller annat tjafs i form av grönsaker.

Jag lovar, jag har gjort ett bra försök, men jag har inte ens kommit halvvägs. Jäkligt gott och riktigt macho. Det är fortfarande gott men jag får inte i mig en bit till.

Nu: Förhandlaren.

Frisco: För mig en helt vanlig vy av en hockeymatch - vad menar du?

NuMountain: Det önskar jag också. Ett ögonblick, jag kommer.

PS. Jag lyssnar på Förhandlaren, de säger: "Shit!", "Fuck!", "Hell!" och andra otäcka saker. Tycker du man ska visa sånt på svensk tv?

westerlind:

Av det kan du dra slutsatsen att man säger så när man förhandlar.

Nyss: Förhandlaren, på en av få kvarvarande kvalitétskanaler.

Nu: Något annat.

westerlind: Just nu på Canal+: Angel's Contract 1. Ingår i genren gymnastikfilmer. Vilket språk tror du dom använder där?

Sånt tycker jag SKA visas i svensk TV...

Dream Team:

Nu får du väl skärpa dig: Jag har 1, 2 och 4 som jag väljer emellan. Ska vi diskutera tv så ska det väl vara sånt som de kan se i t ex Nolby, Fiskja och Sollefteå..

scim:
Nyss: Förhandlaren.

Snart: Något annat filmförslag?

westerlind:

Du kan väl inte kalla fyran för ett "val"? Slöseri med utrymme i etern snarare!
På södra sidan av andra Fiskjabäcksbron, österifrån sett, har vi ett väldigt generöst kanalutbud, likaså här på Flintvägen.

westerlind och alla andra: Nu ska Frisco sova så han orkar med helgen. 07.00 står bilen utanför Apoteksentrén och hämtar mig. Hemma igen söndag kväll. Hoppas ni saknar mig mycket.
[Bilden föreställer ett vattenhål där jag på få timmar druckit många lager]

z zZZZZ z z z z z z_ zZ Z

/ /Frisco

westerlind: Du måste ha visioner min vän, visioner. Du måste se möjligheterna! =)

------
OK! Lovar att INTE avvika från ämnet. Straffet för denna förseelse i fortsättningen.... Fastspänd i TV-soffan framför Kvinnofängelset...

NuMountain: Tja vad har du att välja mellan? Du har ju missat en halvtimme av "French connection" som sänds i portionsbitar på låtsaskanalen.

Nu är det läggdags! Tänkte vara alert i morgon bitti och åka lite rillor. Dt blir vid åttasnåret det. Gääääääässssp!!

Dream Team: Se till att vara hemma till Tintin 8:30 bara!

scim: Vilken Tintin är det?

Dream Team:

Rackham den rödes skatt.

Ska jag se? Självklart!

scim: Den är skön. Uppföljaren till Enhörningens hemlighet. Kapten Haddock RULES! "Tvättbjörnar och svartfötter, anfäkta anamma"...

Har faktiskt tankat hem de flesta filmerna och sett dom igen, enbart högtidsstunder...

Tyvärr får jag vara utan Tintin i morrn. Just då slår jag förmodligen nån rova i ladan...

scim: Äh.

westerlind: Va Äh?

scim:

Tintin är tveklöst en stor hjälte. När kapten Haddock utbrister i "Bomber och granater" tror jag både du och jag känner glädje och gamman i kroppen. Ändå måste jag återkomma till den okuvlige gallern Asterix: En mästare och ett föredöme i management.

Äh, jag dricker vin, mums filibabba.

westerlind: Kapten Haddock har minsann större ordförråd än så. Läs och lär...

westerlind:
Kapten Haddock är visst en nykter alkoholist idag. Tänk på det innan du pimplar i dig utav rö´tjutet. Själv så gillade jag Tintin i hajsjön bäst - har faktisktt kvar en gammal vinylare av den.

Dupontarna är oslagbara.

Björn VII:

Frisco och knas är ju ute och har trevligt på annat håll i helgen - ska bli spännande att se bilderna från evenemanget. Undrar om de har de bortatröjorna på sig?

westerlind:

Vet det, så någon måste ju fylla kvoten med dansk ölreklam, vi höjer plastmuggarna och jublar för:

1-0 til det MoDoitiske hold
Henrik Børner utan assitans.

Bortatröjor?

1-1 Kharchenko, snygg Sedinsk pass från egen zon till Sergej på blålinjen som bara promenarar in och dunkar in ett slagskott, lågt vid Hirschs högra stolpe.

Björn VII: Det var snyggt mål men vad höll Svenska backarna med, kunde nästan tro att det var Djoos som var Rhodin. ;)

Medelåldern är nog ganska låg hos publiken också eftersom man hörde ett sånt kraftigt buande när Ryssarna gjorde mål.

65 Selander: Dom är för dåliga... ingen stil på sverige längre, var anat förr...

65 Selander:

Svenska backarna? Det var ju en stor lucka mellan de två danska backarna som möjliggjorde Sergejs smärtfria avancemang, Hirsch kan absolut inte lastas för målet. :-)

Nåja, sen kvittering till 2-2 och Lasse Mölgaard avgör i sudden, klackarna i taket och TV 2 rankar det som "en af sine (läs: Danmarks) största triumfer til dato".

Detta med Staalmanden på läktaren, som f.ö. hälsar att han börjar träna för fullt till veckan igen.

Björn VII:

Hockey, speedway, fotboll, bangolf, isracing och nu borta under Dansmaran - hur hinner Frisco med alla fritidsnöjen egentligen?

Fina bilder Björn - jag tycker du har hittat rätt sorts danskkamrater.

westerlind:

Bortatröjor? På hemmaplan?

Alla:

Så här roligt har man när man har dansat. Nu är det snart dags igen. Ha en trevlig afton!

knaskamilla:

Mja, när man går ut tycker jag att man ska ta på sig något extra fint. Här är ett exempel på en man som är ett härligt föredöme i sitt val av klädsel.

westerlind: Klädsel för en förlorare.:)

ModoAnte:

Kläder som kommer att synas i städer som Skellefteå, Ägelholm, Umeå och på Söder nu i vår, däremot inte i Ö-vik, Karlstad, Göteborg, Luleå m.fl.

knaskamilla:

Men är det inte Åsa som skådar mitt norra öga? Där ser man. Hoppas du hade det trevligt (jag skrover så då jag antar att du inte läser detta innan du skall dit) på maran.

För övrigt anser jag att vin är godis och borde säljas som det på ICA.

poffa:

Det är till att ha smuttat på Lorden i afton...

poffa:

Vilken fin idé: Tänk vad härligt att kunna slinka in på affärn och välja på "4 st för 10kr" eller en vuxenpåse med "Gott & Blandat".

Lumber Jack: Brynäs kan ju ändå få nöjet att besöka den fina staden övik när dom spelar mot Ösk.

« · 210351 · »