1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481250 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314

« · 856354 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Här skämmer då Timråpuckon ut sig på löpande band.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: "motangrepp för vår flaggkupp"

Jag hoppas verkligen inte att MoDos supportrar faller så lågt att de blir tjuvaktiga som skator, och dessutom stolta över det. Det känns helt enkelt inte Ö-vik och Ångermanland, om du förstår.

Dessutom är det otroligt svagt att era guljackor tillåter att ni får stå och vifta med dem. Otroligt dåligt omdöme. Men man ska väl egentligen inte döma, vi har alla olika preferenser och förutsättningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Ni snackar om att vi är lillasyster och att vi är alkade...haha...ja jag är sketfull...men det är så man firar en seger...önskar att ni fick testa på det nån gång...

Hellre SM-guld och levertransplantation än skoterraggare och evig tvåa....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Har försvaret blivit nedlagt av pacifistiska tränare, eller vad är det frågan om? Hela tiden kunde ju Timrås spelare komma ensamma mot två eller tre Modoiter, och endera bara åka mellan/runt dem, eller ensam vinna närkamperna vid sargen och komma ut med pucken trots att han var ensam mot flera motståndare. Hur går detta egentligen till?

Det känns ju farligare när en ensam Timråspelare kontrar mot ett samlat MoDo-försvar, än ner tre-fyra MoDoiter kommer mot en ensam back, för på något vis lyckas den ensamme backen ändå få ut en klubba eller nåt och reda upp situationen. Någonstans måste det ha blivit fel, för så ska det väl inte kunna gå till??! Nog för att det sägs att "ensam är stark", men det här är ju nästan löjligt...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Dina analyser är fantastiska att läsa. Tycker du ska vara glad och lycklig över vår fina och duktiga trummis.
Koncentrera dig istället på vad ni kan göra bättre. Det finns ju lite att jobba på, både på is och läktare. Vad kan er trummis göra för att låta lika bra, etc etc?

Tack för visat intresse.

Du åker väl ner till oss på fredag?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: kanske, kanske inte. men vi lät mest och ofta...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Eller hur är det att vrida på Musiken MAXIMALT i vart enda byte där inte MoDomartin och Co låter högst?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Ja, jag skriver för lite rakt på sak, jag vet. Jag tar god tid på mig när jag brer mina mackor med. Sån är jag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: Du missuppfattar precis allting hela tiden. Jag tror att det är på flit. Duktig på att skriva långa inlägg är du dock.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Ja, man vinner kanske genom att låta mest, eller har du nåt annat sätt du vill mäta det hela på? Men om "alla medel inte är tillåtna", så blir det förstås ett annat sätt man får se på, saken. För det är ju inom just de premisserna som just allt är tillåtet. Så även detta.

Jag kan nog även tänka mig att man, återigen sett ur klackens perspektiv, skulle kunna se den här typen av argumentation som rätt så löjlig. Båda klackarna har trummor, där är det helt rättvist. Den som lyckas låta mest vinner - fair game även där. 
Sedan så är bortaklacken i alla lägen en försvinnande liten del av den totala publikmängden. Nej, inte alls någon rättvisa där. Frågan som jag fortfarande anser kvarstår är: Varför kan inte 7000 människor, med hjälp av en trumma, överrösta en liten klick på ca. 150 pers, trots att dessa också har en trumma? Detta kunde kanske ske genom ramsor och taktfast trummande?
Att man då som hemmaklack låter sig överröstas av bortaditon borde väl knappast innebära ett bottenbetyg till bortaklacken, för att de låter mer, eller har jag missuppfattat det här från början?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team:var det inte i den Matchen som Tifo drogs ner över hela jävla långsidan av Swedbanken..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team:

Jag tycker att det är oerhört fjantigt att använda trumman på det viset. Jag har aldrig tidigare sett någon göra det heller. Var väl kanske inte förvånande att det skulle vara en Timråit när det väl hände... Jag förstår inte, hur "vinner" man på läktaren genom att bete sig som en fjant med en trumma? Vinner gör man väl ändå när man är bäst på något som räknas?

Äh. Nu blir det snart SS. Gonatt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Det kom ju ett "uttalande" från en person som jag vet är en av de mer aktiva i både TIK-klacken och i TIFO-gruppen för samma lag. Enligt honom så såg man det lite som "en match i matchen". Det kan jag mycket väl förstå. Att kunna "vinna" på läktaren är väl förmodligen en oerhört stor behållning för de som jobbar arslet av sig för att göra det så bra som möljigt för det lag man nu håller på.

I det perspektivet så kan jag inte alls förstå vad du menar med "Fjantigt, patetiskt, omoget". För en utomstående så kan det hela säkert te sig en smula löjligt att de ens orkar hålla på. "Alla medel var ju tillåtna" för att om möjligt uppnå detta, var det ju någon annan som sa här tidigare. Ja, det tycker jag med. Det roliga blir väl när du inte vet exakt vad du ska kuna förvänta dig. Det är nog själva överraskningsmomentet som klackarna jobbar rätt så hårt med att förbättra.

Tänk första matchen i Swedbank den här säsongen (3-1 till Timrå). Där snackar vi väl överraskningsmoment så det räcker?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Värt att notera: Sämst +/- i MoDo - Mattias Timander -5. Det backparet läcker som bara den. Agera Harald!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
scim: Jag tippar SM-guld MoDo 2009.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: "Kan även tillägga det att om man försöker förstöra trumman, då är det kört. Den personen går inte upprätt från EON på fredag iaf."

Nä du har nog rätt, personens modokompisar kommer nog att bära hjälten i guldstol därfifrån. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
scim: Den som testar får se.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
revanch på fredag
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Puss och godnatt, bryt ihop och kom igen på fredag...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan:

Blir han de branta läktarnas nästa offer eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan:

Inte konstigt. Fjantigt, patetiskt, omoget. Förstår du? Och som sagt...vi snackar inte en bortaklack som överröstar med sina röster, vi snackar en trummis som bankar på trumman bara för att störa. Som sagt. Fjantigt, patetiskt, omoget. Kanske vad man kan förvänta sig, jag vet inte.

Det är nog förresten en snubbe som sägs vara MoDoit men bara skrivit i er bok på HS hittills som du ska snacka med om motangrepp för flaggkuppen, de som hänger i den här boken har knappast intresse av att ägna sig åt sådant. Eller...tja...jag hörde iofs något om hellge...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: Godnatt nu lillponken. Skäm inte ut dig mer.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Kan även tillägga det att om man försöker förstöra trumman, då är det kört. Den personen går inte upprätt från EON på fredag iaf.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: Allt inom lagens ramar, använd ditt förnuft. Stöld, mord, misshandel och mordbrand är inget jag sanktionerar. Om man däremot vill jävlas genom att överrösta den andra klacken så får man väl göra det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Konstigt om han trummar för att störa Er? Speciellt eftersom ni grinat om det här på HS hela dagen. Klart som fan att bortaklacken gör allt som går för att överrösta de andra, varför är man annars där, förutom att se en skön utklassning?

Ni är mer än välkomna att komma med motangrepp för vår flaggkupp, det är sånt vi är ute efter, lite match i matchen liksom.

Huvudsaken är att vi tar Er på fredag och får se era enögda deppiga ansikten efter slutsignalen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Gällande vad? (Jag har väl ett rätt så brett "gissningsregister", menar jag? ;-)  )
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
arf: Mitt lag har redan vänt vet jag.Men hur långt det räcker har jag ingen aning om.Men timrå har en matchboll nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: Det skulle i alla fall gjort slut på dina ständiga funderingar och gissningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai:

Det är över. Jag tänker inte betala ett årskort till om Harald blir kvar vid rodret.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai: Välkommen till ännu bättre stämning i Eon Arena på fredag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
LingaN: Det gäller under Djurgårdens matcher. Som jag förstått är det okej när Hammarby eller AIK spelar hemma.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Det gick förvånansvärt enkelt ikväll. Jag trodde att ställningskriget skulle bli markantare och markantare i och med att vi hade 2-2 i matcher.

Förstår att det känns Tungt nu men "Bryt ihop och kom igen".
Favorit trycket är nu hos Timrå IK så vad passar väl bättre än att vara sådär äckligt revanschsugna och samtidigt få känna att man nu bara har allt att vinna, eller hur.

Ni är alla VARMT välkommna ner till Timrå och E.ON på Fredag där denna FANTASTISKA folkfest fortsätter.

Väl mött då, Mo, Domsjö och allehanda andra trevliga Öviksbor.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Oj vad det dök upp ödmjuka Timråfans som inte njuter nog av utspelningen utan måste komma hit och gnida in det.

Det är inte över. Bänka Svarten. God natt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Jag drar en vild chansning och gissar på att du INTE är ironisk. Ja, de har trumförbud i både Globen och Hovet sedan ett gäng supportrar från ett okänt lag missbrukat det. Att förbjuda trumma i en arena förstör en stor del av stämningen i hallen. Tråkigt...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
fighter: Tack för matchen! Känns deppigt att den här gyllene matchserien går mot sitt slut. Även om ni vänder och vinner kommer jag vara nöjd med detta slutspel; banne mig det mest nervmanglande jag varit med om!

Snudd på att jag hoppas att det blir hemmastryk på fredag så att det blir en match till...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Nej, och det är förstås trist. Jag har ju ett avstånd som känns halvdrygt, speciellt eftersom samtilga tre matcherna har spelats på vardagar. Men jag hade mer än gärna besökt Swedbank. Ett slutspel där Timrå möter MoDo är ju inte sådär jättevanligt förekommande...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: Tyvärr så har jag inte varit i england ännu.Men till sommaren funderar jag på att åka över.Det är säkert en upplevelse.Men jag tycker ändå att det är mycket bråk på fotboll överlag.Och tyvärr så är det ofta en liten klick av huliganer som förstör.Än så länge så är det inte så mycket bråk i hockey.Tyskarna har lite problem har jag förstått.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: På tal om att sitta på "dubbla stolar" så är det precis på det sättet jag tolkar det du skriver:

Du skrev: "På läktaren är det däremot krig och där är alla medel tillåtna, jag har svårt att se upprördheten hos vissa modoiter här över timråklackens agerande." 

"... det verkar ju vara ok att stjäla från andra klackar enligt timrågänget här..."

Är "alla medel tillåtna på läktaren", eller inte?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Bergius:

Är det sant, har de trumförbud i Globen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: Har inte sett dig alls i Arenan.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
73Sjöbba:

Hm. Jag tror att du skriver om något annat än det jag skrev om. Finns det farliga Timråsupportrar?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Äh, det är väl inte så mycket att diskutera, Tikarna vann klackmatchen och dom hade en bautatrumma. Sett och hört från tv'n så hördes även deras röster. Dom enda som nervärderades var MoDos hemmapublik som fick se sitt lag underprestera. Ramsor som "Ställ er upp" och "Ska ni gå hem nu?" och "Kämpa MoDo" är bara roliga.

BTW Var det några farliga Timråsupportrar som sprang runt på sittplats idag?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla: Ja, har både vi, och ni, tur så slipper vi ju komma tillbaka nån fler gång den här säsongen. Det är ju vad vi båda önskar, eller hur? ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Bergius: Det gäller väl sedan dess också ett trumförbud i globen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team:

Jag har en bättre idé - man borde förbjuda Timråfans i Swedbank. ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Chief: Det är mäktigt! Bra låt också.

Men som sagt var, ur ett svenskt hockeyperspektiv så håller timråklacken bra klass. Men jag är inte särskilt imponerad av den.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: Det var HVs trumma. I globen var det också. Årtalet minns jag inte.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Chief: Skulle iofs hellre uppleva det live, men väntan på det får inspelning duga...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: Ja, sist som valda delar av "hemmaklacken" skulle göra upp så belönades väl det agerandet med handfängsel. Den idén får nog tas tillbaka och omprövas en del på nästa möte känns det som.

Var det inte för några säsonger sedan, i slutspelet, som det skedde nån sån händelse där en bortaklack (var det HVs?), inte fick ta med sig trumman in i Globen? Nej, jag vet inte om det är någon mänsklig rättighet att ha med trumma, men vi skulle ju kunna glömma all form av rättvisa om lagen skulle kunna göra precis som de önskade.

Slutligen; Sitter det ca. 7 000 hemafans och tittar på matchen så borde dessa kunna överrösta en liten sketen klick människor på 150 pers. relativt obehindrat, trots att de får trumma.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: Har en fantastisk inspelning av "You'll never walk alone" från en Liverpoolmatch. Är böjd att hålla med dig, gåshud direkt! :)
Kommentera

« · 856354 · »