1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479767 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314

856911 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Knylan: Av erfarenhet är ju känslan som du beskriver i allra högsta grad mäktig ;) www.rysning.se, alternativt www.adrenalin.nu eller www.kanslor.com.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: Det tror jag med. Är det något modolider gjort sig kända för, så är det att bry sig nada om Timrå. D e t om något är provocerande. Det måste ju betyda att vi är ett helt meningslöst lag med lika meningslösa supportrar. Damn!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
NuMo: Det är som du sagt tidigare NuMo, klackar verkar vara för självupptagna för att bry sig om spelet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: Nä, det gjorde ju Modo på planen som inte kom upp i förväntad standard. Att ni är självgoda det vet jag ju, men ni överskattar er betydelse för gemene modoit.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
NuMo: Han menade nog att de förstörde Er stämning.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Knylan: "Sen så är det svårt att beskriva den makt man känner när man i stort sett förstör stämningen i en hall med +7000 åskådare."


Hur kan du se det så negativt. Ni höjde ju stämningen i hallen eftersom det endast var ni som var glada. OM ni också hade varit deppade hade det ju blivit heldeppigt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Knylan: Kan säga att efter att modoliderna tystnat efter målkavalkaden, så hörde bara timråklackane sång och trumma på canal+. Jag hörde varenda ramsa som kördes från bortastå igår.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Vilket vackert fyrverkeri som lyste upp Ö-viksnatten.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Sen så kan man ju undra vad "överrösta" egentligen är? Jag hade gjort mig hörd på San Siro igår. Sången hördes rätt bra ändå, enligt initierade källor.

Sen så är det svårt att beskriva den makt man känner när man i stort sett förstör stämningen i en hall med +7000 åskådare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Tragiskt och tragiskt, jag är bara så bedrövad över att ha berört knaskamilla på ett så dåligt sätt som hon beskriver. Är det någon person man inte vill stöta sig med så är det ju knaskamilla.

knaskamilla: Ett blommogram är påväg.

(Och ja, jag har fantastiskt roligt just nu)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Du vill ha...panka sinne?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Bragd-Birger: Sång. Jag vill ha sång. SÅNG!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Frisco: Det är riktigt, riktigt tragiskt. Inte lika tragiskt som att få hemmaklacken helt ur fattningen, men nästan.
Undrar om inte en helt tyst publik vore att föredra ändå.
Vinner vi i morgon kommer jag skämmas.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Knylan: Jag har inga problem med trumljud. Men visst är det tragiskt när trummor överröstar eventuell läktarsång istället för att vara en hjälp till denna?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Jag ville bara kika in och be om ursäkt till knaskamilla för mitt beteende igår. Det var dumt och omoget, skall inte upprepas. Visste inte om att hon hade feber. Ska inte slå så hårt på trumman i fortsättningen.

Återigen, förlåt knaskamilla.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Du är ursäktad. Men som redan nämnt så saknar Timrå också Riku Hahl och Kimmo Lotvonen som båda hört hemma i första formationen.

Timrå IK har ett bättre och bredare lag. Det visade vi i seriinledningen då vi ledde serien under lång tid. Det visar vi nu också och det kan mycket väl räcka till avancemang till semifinal.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Du kan mycket väl ha rätt. Men ha då i åtanke att Timrås förstalina producerade grymt med poäng i höstas. Däremot har Timrå haft sådana skadeproblem att man tvingats hitta nya vägar INNAN slutspelet. Modo måste göra det nu.

Sedan gör det ju inte ont att få tillbaks en episkt matchsugen Pärssinen 10 matcher innan slutspelet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Vad man såg å märkte direkt var ju att 12 Justin Morrison var oehört viktig för er!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Kanske t o m...tre gånger mer?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Bergius: Ursäkta fel formuleringen då, man kan ju inte ändra...

Ni har rätt i att Timrå har ju en försvagning i att Hahl inte är med men tror att MODOs förstalina betyder mer för hela laget än Hahl för Timrås (bara en tanke)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Poffa: mycket bra
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Jag har just varit på HTF-lunch, där två stycken från kontoret i Sundsvall informerade. Den ena hade den dåliga smaken att stå och vifta med en Timråflagga. Den andra var Tony Skopac, han vet vi ju sedan tidigare att han har god smak.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Alfred Awful: oj då... en massa kloka ord från en till synes klok man =) jo faktiskt så e jag böjd att hålla med... tycker harald borde gambla lite nu... de är inte över än..men om harald inte tänker om lite i sin spelide är de över inom kort tyvärr
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Berka: Öj, vad det kliade i mina fingrar att skriva något nu. Tyvärr (för eftervärlden) behärskade jag mig och la mina 2 mest svavelosande inlägg i släta textfiler på hårddisken istället.

Jag nöjer mig med att konstatera att en natts sömn inte alls gjort mig något gott när det gäller mitt humör, bara min förmåga till självmoderering.

Entlediga Harald Lealös. Insatsen är skamlig sett till 5 matcher och spelarmaterial. Även om de skulle vinna de 2 sista matcherna i serien så är fakta att Timrå med lite mer flyt lätt kunde ha vunnit serien med 4-0 i matcher.

Det är inte godkänt och det är sättet laget agerar på som jag blir så less på - trots individuella topprestationer av spelare som Döme, Enström och Karol i enskilda matcher finns inga tendenser till att det sprider sig som ringar på vattnet i MoDo som liknande prestationer gör i Timrå. Allting dör i båset.

Överutnyttjandet av Susse i BP är Ulf Eklund också inne på i ÖA idag. Det kan ses som en petitess, men det är bara en del i hans krampaktiga agerande. Alltid lita på de mest etablerade spelarna, aldrig ge någon annan förtroende och sedan grimasera lite avmätt när toppspelarna får soppatorsk.

Varsågod och tugga loss, den som känner för det. Det är då inte alldeles opportunistiskt att skriva det här när det fortfarande finns chans till vändning.

Adderar man däremot Haralds slutspelsfacit i Sverige från 1990 är jag däremot en präktig cyniker.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Fast ska man vara ärlig, och det ska man ju, så är ju inte heller Timrås förstalina intakt. Hahl är ju skadad.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: jo sant ..han har inte rosat slutspelet... nä hade jag varit harald så hade jag chansat rejält inför morgondagens drabbning.. utgår från att morrisson spelar oxå...men våga chansa.. lira typ steen med skröder å susse osv.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Berka: Förhoppningsvis får Viklund det tunga ansvaret att fylla på vattenflaskorna och får koncentrera sig på det hela kvällen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
spännande å se vad harald gör för förändringar till morgondagens match!? för de bör han göra...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
viktor2112: Intressant att du tycker det är en försvagning att 1:a kedjan är intakt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Gidde:

Vi kanske inte nådde upp till timrås nivå igår men hockey svänger ruskigt snabbt, hade MODO fått in en 2-3 måls ledning i början tror jag vi lika gärna kunde gått ifrån....

Sedan har MODO försvagning i att 1:a kedjan är intakt...

jaja, det är bara hoppas att vi göra en lika fin insats som senast nere i timrå
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
knaskamilla:

Japp, det såg ut som det igår.

Eller så hade alla hög feber, eller så kanske det var så illa att dom bara var mycket sämre än Timråspelarna i allt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Gidde:

Jag tror att hela laget var magsjuka igår.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky:

Håller med. Krizan kunde tagit någon puck, men det är ju resten av laget som ger Timrå för klara lägen.

Svarten har ju helt varit under isen i hela slutspelet, vete tusan vad det är med karln, eftersom han ju varit mycket bättre i grundserien.

Däremot tycker jag återigen att man ska kolla lite fakta INNAN man skriver det han skrev i sina spelarbetyg.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Skarin:

Men du. Det hade räckt med en likadan trumma som er för att vår trummis skulle kunna låta lika högt. Däremot skulle han aldrig göra så fjantiga saker som er trummis gjorde igår, och det är jag tacksam för.

Vad är det förresten som motiverar att jag ska vara "glad och lycklig" över er trummis? Hur tänker du då? (Förmodligen inte alls, va?) Jag hade huvudvärk igår eftersom jag gick på hockeyn sjuk, det blev inte bättre av att ha den där trumman nedanför sig. (Däremot var jag glad de gånger det blev tyst.)

Min analys om vad vi ska göra på isen är redan klar: skaffa oss ett fungerande försvar. På läktaren behövs det fler med basröst som skriker, det har jag vetat i flera år. Sådär, nu har jag koncentrerat mig klart på den saken. Nöjd?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Vilken hög nivå det är på inläggen här inne. Sandlådestatus, minst sagt. Och båda sidor är lika patetiska.

Skärpning!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Gidde: Tycker nog att Karol kunde fått en tvåa. I övrigt saknar jag några nollor i betygsättningen, på Svarten t ex.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Är denna Torbjörn Hägglund någon som brukar finnas på HS?

Han sågar friskt i spelarbetygen i alla fall, och är väl inte helt fel ute.

Men på två punkter (spelare) så cyklar han rejält!

Skröder: Vilken 10-minutare????
Hellström: Han spelade ju inte alls, det borde han väl sett???

Kritisera är OK, men ha åtminstone fakta rätt innan du börjar är mitt råd.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: Jo -Timrå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: hihi nu var du rolig... Du kan inget mer roligt skämt?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dalan: Du har glömt ett v i ditt namn.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
gud: Det får du nog aldrig veta... Orden "frisk" och "modolid" går inte riktigt hand i hand om man säger så.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Lumber Jack: lite svinn får man väl räkna med:) ta det lungt ta en toy, eller hur var det?

Säga vad man vill om den här matchserien så är den åt helvete för tidig, detta skulle vart semmi eller kanske final...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai:

Ödmjukheten och du går precis inte hand i hand..

Med tanke på din feber är du allafall jävligt stark..

Ca 70 inlägg sedan i Måndags..Hur faan skulle det ha sett ut om du hade varit frisk??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
El Maco: Jag har mer ödmjukhet i mig än alla HS-Timråfans tillsammans, det har vi då märkt den här veckan. Jag har inte skrivit så många inlägg här heller då jag legat nerbäddad i 40 graders feber sen i måndags kväll.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai: Alla kan ju inte vara lika samlade och genomödmjuka som du min vän. Märker även att din inläggstakt på Timråboken sjunkit de senaste dagarna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky: Använd inte så svåra ord, du lurar ingen ändå. Jag förstår att det tog dig 15 minuter att knåpa ihop något smart, så jag blir inte imponerad. Och bara så du vet... Mitt hem är helt och fint...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Bad_Brett: Med tanke på dina utbrott på officiella så ska du inte diskutera hockey alls på några dagar. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Wayne Gresky:

Ojojoj, jag har fått höra att det är här man ska hänga om man är ute efter mogna diskussioner och genomtänkta analyser.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai:

Har vi föresten fått tillbaks vårt "Vi älskar timrå- TIFO" som ni "lånade" till första matchen i Swdbank i höstas?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
shinzawai: Vad hade du väntat dig av ett gäng prepubertela alkoholister från trasiga hem?
Kommentera

856911 · »