Poffa: Jag är inte rädd att vi förlorar, mer säker på att min frustration gör att jag spenderar mer tid ute i gången för att se på tv i stället för att plågas på läktaren. Det kändes om onödig tid. Nu är jag ju lika glad hemma som om jag hade varit tvungen att sitta i bil i tio mil med ett monalisaleende på läpparna.
Jag håller med dig. Förresten tycker jag att vi kan fastställa här och nu att Salle hädanefter ska låta sin mor gå på hockey varje gång vi spelar viktig match.
Vad fan NuMo, jag ser isen alldeles för bra när du inte är på match. Fegis! Härligt att se att MoDo fortfarande kan spela hockey i alla fall. Skönt att vi ledde stora delar av matchen, så man slapp höra TIK-trumman. Och kul att se Timander tillbaka igen, vilken kille! Kunde de inte ha fixat det där skyddet lite snabbare?
Lustigast var för övrigt bruden som stod i Timråklacken och grät vid 4-2. Hon såg ut ungefär som jag gjorde nere i Gävle -99 när Brynäs vände matchen för andra gången. Ja, ifall nu -99 skulle ha hänt, alltså.
Hälge: Det känns som ni har 3 st 50-50 chanser på er att vinna. De rätta studsarna blir avgörande. Det innebär att oddset att vi vinner är 0,5*0,5*0,5=0,125. 87,5 % sannolikhet att Timrå tar det. Och då känns det som jag varit överdrivet optimistisk å våra vägnar...
Hälge: Nu får du inte komma här och försöka ingjuta hopp i en. Var den här matchen en dagslända från modos sida eller har man fått ihop lite spel frågar man sig. Men jag vet faktiskt inte om det är värre om man förlorar i morgon eller om man vinner och sedan förlorar borta eller ännu värre i en sjunde match.
Wayne Gresky: "Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon."
Min tanke också. Nån som sett istid på 35 och 7? Timander är majestätisk!
MorganaLefaey: Oj vilka psykologiska mål vi får i tredje. Först två billiga efter kvitteringen och sedan gör Timrå en "Tribuncovs" i sista minuten och spikar matchen.
Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon.
nectis: Då kanske du ska skriva det du menar istället för att mena saker om vad du skrivit.
"spud: Och era småbarn i klacken kan bete sig och inte det första dom gör efter ett mål stå och peka fingret och hata Timråklacken istället för att vara glad för modos skull. Pinsamt."
Hälge: Jepp, Molinder var riktigt bra idag. Tolsa tog också för sig på ett helt annat sätt. Fast Oscar Steen borde fått hängt minst ett mål till.
Jag tycker det var en ovanligt underhållande match, med ett för mig oväntat slutresultat. Fan, i den här takten så hinner jag ju nästan se slutspelshockey live även denna säsong.
Paddan: Vill absolut inte säga att någon heder är räddad. Men ack va skönt att i alla fall få vinna en match. Lyckas man vinna igen i morgon så vill jag inte påstå att man har riktig chans, men i alla fall sätter det lite pirr i kvarten som inte alls varit spännande då modo varit allt för bleka i de två senaste matcherna. Grämer mig oerhört att man förlorade den första matchen. Hade man plockat den hade det nog varit pirr hela tiden.
källan: Inte ett dugg. Med tanke på dom lägen vi hade. Och hur många inviduella misstag vi gjorde så känns det lungt. Tror knappast vi spelar så här dåligt imorgon. Och framför allt inte på hemmaplan.
spud: Och era småbarn i klacken kan bete sig och inte det första dom gör efter ett mål stå och peka fingret och hata Timråklacken istället för att vara glad för modos skull. Pinsamt.
Jag vill bara säga grattis till en rättvis seger,men att vissa av er här är så jävla spydiga är ju bara patetiskt,dom jag menar har absolut inget att vara spydiga för.
väl mött imorn,då kanske ni kan få lufta golfklubborna.