1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532171 inlägg · 4126 ämnen

Slut på förnedringen del IV

Sv: Slut på förnedringen del IV
Wayne Gresky: I april 2000 gick vågen runt i gamla Timrå Isstadion senast. Sista matchen i kvalserien mot Nyköping.

Wayne Gresky: Speciellt med tanke på att han är född 1990...

Dream Team: Jag tror varken att jag eller Victor närvarade vid detta historiska tillfälle.

Wayne Gresky: Jag tyckte bara det såg ut så... Men vad vet jag som stod 3 meter från och såg hans ansiktsuttryck... Han såg ut som Kokko ifjol när han skulle ta en sargpuck... Rädd!

Tycho:

Den här matchen skulle du ha sett, där var det en spelare på isen som såg very rädd ut. Om du nu vill diskutera publikens inverkan på spelare.

Tycho: Du tycker han ser rädd ut och drar slutsatsen att det måste bero på publikens reaktioner vid en tidigare utvisning? Känns som väldigt mycket gissningar och väldigt lite fakta.

Sådärja, nu fick jag lite feeling, vi vinner tight ikväll nagelbitare delux. Sen i farten kör vi över dem på imorn för att sno lite godis på torsdag.. Är man lagomt mör då? Hursom tror jag det spelas viktig match på lördag. Får hoppas modo spelar då också :)

Jag tror nog vi har en liten chans ändå. Känns som att det är nog lallat nu.

Wayne Gresky: Det var min spontana tanke eftersom det var en så tydlig skillnad på hans spel... Den tanken hade jag redan då på plats. Men visst kan jag ha fel, vilket jag också skrev i mitt första inlägg...

knaskamilla:

För mig som är väldigt förkyld och därför lite seg i tanken, kan det vara Johan du avser då?

Gidde:

Skyll på förkylning när problemet egentligen är din ålder... Ja. Man skulle ha haft den matchen i digitalt format, videobandet hemma hos modern är nog utslitet vid det här laget.

Satt nyss och kolla på inslaget från dagens värmning, helt otroligt vilket jävla bra humör spelarna var på. Var nästan som man räknat med en tidig semester i år :).

knaskamilla:

Min ålder?
Nä, jag minns ju fortfarande matcherna både före och efter vårt första guld :)

Gör du det? ;-)

Men jag håller med, skulle varit kul att ha en massa olika matcher digitalt, även en trevlig match mot Brynäs skulle varit kul att ha i skafferiet...

Så ser det ut att bli fullt hus i banken i kväll, men då kan man ju fråga sig hur många biljetter Timrå köpt till denna match ?.

Cyklob: Hoppas de köpt alla och sen flyttar vi matchen till kempis.

spud: Haha det skulle vara något det :)

Cyklob:

Lär vara rätt mycket Timråfolk på plats. Hade jag varit Timråit hade jag i alla fall velat vara där. Själv tycker jag att det ska bli intressant att se hur många av de som har biljett som stannar hemma. Jag ser verkligen inte fram emot att gå på hockey ikväll, men jag är ju en sådan där som går dit ändå. Känns dock som att det lär vara ett gäng som inte ids gå.

knaskamilla: Jo det känns som det är många som hellre kommer välja tvn idag istället för att gå på matchen. Men du är en trogen supporter och gör helt rätt att gå dit det skulle jag gjort med om jag bodde i ö-vik.

Cyklob: Jag tror aldrig jag har kännt sån ångest över att gå på en hockeymatch förut ..Kan gå åt h-vete men kan åxå bli alldeles alldeles underbart

Gusse: Ehh det är bara bita ihop det, jag har faktiskt aldrig varit så här lugn någonsin. Jag tror att det har mycket med Guldet i fjol att göra med, och jag vet man ska inte leva på gammla meriter men efter alla finalförluster man fått uppleva och mått skit över så kan jag gott och väl kosta på mig att ta en kvartsfinal smäll i år. Menar jag väljer Guldet alla dagar i veckan och kunde nästan lika gärna missat slutspel i år bara för att fått uppleva den känslan man fick uppleva i fjol :).

Nä jag tror stenhårt på Modo nästa år, en ny man vid rodrert och in med lite nya spelare så kommer vi vara ett rejält hot nästa säsong. Man måste försöka se det positiva i det hela.

knaskamilla:
"Till att börja med måste jag be om ursäkt för att jag har ett liv även utanför HS. Jag hoppas att du ändå har lyckats äta, sova och gå på toaletten medan du väntat. "

Vem var det av er som hade ett liv utanför HS?

knaskamilla:

Antal inlägg: 16730 st
Antal besökare: 798 st
Erfarenhet: Legend

Dream Team:

Antal inlägg: 14930 st
Antal besökare: 1022 st
Erfarenhet: Legend

73Sjöbba: DT och knas är samma person.

Wayne Gresky/tycho: Victor hade ett monsterbyte där innan utvisningen. Han hade nog varit inne i 1,5 minuter, tro fan att han var stum då och efter det.

Undrar vem som är barnrumpan? Karin Skogh suger verkligen. Och ja - Wernblom är barnslig, men att trycka den där artikeln är värre.

www.expressen.se/sport/ishockey/1.1087974/wernblom-jag-ar-en-barnrumpa-och-barnrumpor-maste-sova-snart.

shinzawai:

Dom måste väl fylla ut tidningen med något?
Och det säljer säkert en del lösnummer, speciellt i Sundsvallstrakten..

Men jag håller med, patetisk artikel, och jag skulle tycka samma sak om det hade handlat om någon spelare i ett annat lag också...

shinzawai: Håller ärligt talat med dig.

shinzawai: Håller helt och hållet med dig. Nog en av dom fjantigaste artikel jag läst. Helt och håller onödig.

shinzawai: Hörrödu, måste man verkligen se matchen? Räcker det inte om jag sitter och visar långfingret åt Sverker Olofsson?

Paddan:

Jag räcker ut en hand och önskar Modo lycka till ikväll.

Wayne Gresky:
Klart du lider.

The Fat Bastard: Det är en Andreas Holmqvist-hand, förmodar jag.

Paddan:
Nej Paddan, Jag är inte Ångermanlänning.

shinzawai: Äsch. Att stänga av sig från omvärlden pga en löjlig kommentar, det är ganska barnsligt.

Jaha då var det bara ca 1 timme kvar tills match kanske säsongens sista för våran del. Men jag hoppas verkligen på att grabbarna kan gå ut och göra en bra match i alla fall, sedan om vi förlorar är det inte mycket att säga om det.

Bergius: Nu har jag på två dagar fått medhåll av både dig, tycho, nectis och ett par andra. Vad fan, börjar ni bli snälla och vettiga av alla segrar? ;)

Cyklob: Vi kan omöjligen spela sämre iaf. Denna match borde vi inte kunna skylla på något heller, förutom Haralds dåliga fingerspitzgefühl, typ.

Vinn en iaf! GO GET EM!

shinzawai: Jo jag håller med sämre kan det då inte bli, och som du säger idag har vi i stort sett fullt lag med för första gången den här säsongen. Nä nu jävlar vill jag se lite kämpar takter i alla fall förhoppningvis kan man vinna 1 match i alla fall.

shinzawai: Jag vill gärna förlänga hockeysäsongen en dag till så att årets första snö hinner smälta bort. Sen är jag redo att ta smällen.

Hawerchuk: Ja det kan ju inte en annan hoppas på i alla fall, för här snöar det som bara den just nu. Så det får nog dröja några dagar till för att det ska bli snö fritt här :).

Undrar om det är något fel med att vara konsekvent...här satt jag och trodde att matchen började 19.30, men tydligen inte. Tur jag kom på det i tid, man vill ju inte missa något av kvällens höjdare.

knaskamilla: Hehe så kan det gå :), och vi får väll verkligen hoppas på att det blir en höjdare ikväll :)

Vilken kanal går matchen på ikväll?

MODOJohan: Canal + sänder den ikväll :)

MODOJohan: C+. Från midnatt kan du se Foppa på NASN som tröst.

Kom igen nu grabbar nu jävlar ser vi till att vinna matchen ikväll i alla fall framåt marsh.

Men vafan, är det inte lika bra att vi skjuter in puckarna bakom Krizan själva?

Cyklob: Va i helv.... Bänka Tribuncov innan han sticker in kniven längre in i oss.

Cyklob: Usch du. Började allt annat än bra. Vilken indianare som föregår Timrås 0-1. Tung uppförsbacke nu.

scim: Tribuncov är skärrad och likblek, vilket inte är så konstigt efter alla självmordsförsök.

NuMo: Vad är detta? MoDo-spelarna verkar ju livsrädda. Missar pucken gång efter annan.Timrå målchanser kommer ju ibland från igenstans.

Portello:

1-1, hyffsat viktigt!

« · 1007949 · »