1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532234 inlägg · 4126 ämnen

Slut på förnedringen del IV

Sv: Slut på förnedringen del IV
nectis: Alldeles nyss beskrev du vad de unga i modos klack inte gjorde, så då kanske du ska skriva vad de gjorde som var så pinsamt.

Det är nog du som ska bättra på svenskan.

Hälge: Jepp, Molinder var riktigt bra idag. Tolsa tog också för sig på ett helt annat sätt. Fast Oscar Steen borde fått hängt minst ett mål till.

Jag tycker det var en ovanligt underhållande match, med ett för mig oväntat slutresultat. Fan, i den här takten så hinner jag ju nästan se slutspelshockey live även denna säsong.

spud: Men läs om igen, jag menar ju att dom INTE ska göra det.

Det är nog du som ska bättra på svenskan.

nectis: Då kanske du ska skriva det du menar istället för att mena saker om vad du skrivit.

"spud: Och era småbarn i klacken kan bete sig och inte det första dom gör efter ett mål stå och peka fingret och hata Timråklacken istället för att vara glad för modos skull. Pinsamt."

spud: Äh, något med ungefär den ordalydelsen skrev jag ju redan kl 19.33, så det var ju old news.

MorganaLefaey: Oj vilka psykologiska mål vi får i tredje. Först två billiga efter kvitteringen och sedan gör Timrå en "Tribuncovs" i sista minuten och spikar matchen.

Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon.

spud: Du fattar seriöst ingenting. Dyslexi? Hejdå, bra match. Syns imorgon.

Wayne Gresky: "Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon."

Min tanke också. Nån som sett istid på 35 och 7? Timander är majestätisk!

shinzawai: Ungefär 18 minuter på båda två.

Paddan: Jag trodde på seger för er idag och tyvärr även i morgon. Blir det så, då tror jag att ni tar hem kvarten.

Äntligen fick vi se MODO Hockey. Skönt, nu kan man sova ut lugnt innan uppstigning 04:30 imorn. Mot snarklådan! Tjoho! Heja MODO!

Hälge: Äh, försök dig inte på en Johnny Hazard nu. Ni är så stora favoriter att vinna denna kvartsfinal så det är knappt spelbart.

Paddan: Mycket möjligt att det är så, men inte hemma hos mig.

Hälge: Nu får du inte komma här och försöka ingjuta hopp i en. Var den här matchen en dagslända från modos sida eller har man fått ihop lite spel frågar man sig. Men jag vet faktiskt inte om det är värre om man förlorar i morgon eller om man vinner och sedan förlorar borta eller ännu värre i en sjunde match.

shinzawai: Timander har 24:32 idag. Tvåa bland backarna är Hållberg med 18:26! Hedin: 17:58.

Hälge: Det känns som ni har 3 st 50-50 chanser på er att vinna. De rätta studsarna blir avgörande. Det innebär att oddset att vi vinner är 0,5*0,5*0,5=0,125. 87,5 % sannolikhet att Timrå tar det. Och då känns det som jag varit överdrivet optimistisk å våra vägnar...

Wayne Gresky: Molinders mål var nog otroligt viktigt. De hade inte så lång tid att börja fundera på utan vips så var man i ledning igen.

Krizan ser dock ut att lida en hel del av ryggskadan.

Wayne Gresky: Kalkylera mera! Wayneeeeee!

Wayne Gresky&ML: Jag vill definitivt inte ge er något hopp och jag kommer heller inte att grina om vi vinner, men...

Wayne Gresky: Det låter som att det är 75% risk att matchserien slutar oavgjort. Det är ju bra ju.

Hälge: Jag är hopplös, men det var skönt att få känna lite slutspelskänsla innan det var slut.

NuMo: Stanna hemma i morgon också, jefla medgångssupporter!

Äntligen visade MODO hjärta. Fortsätter man med det kan vi i alla fall se till att Timrå är lite trötta då de går in i semifinalspelet.

NuMo:

Vad fan NuMo, jag ser isen alldeles för bra när du inte är på match. Fegis! Härligt att se att MoDo fortfarande kan spela hockey i alla fall. Skönt att vi ledde stora delar av matchen, så man slapp höra TIK-trumman. Och kul att se Timander tillbaka igen, vilken kille! Kunde de inte ha fixat det där skyddet lite snabbare?

Lustigast var för övrigt bruden som stod i Timråklacken och grät vid 4-2. Hon såg ut ungefär som jag gjorde nere i Gävle -99 när Brynäs vände matchen för andra gången. Ja, ifall nu -99 skulle ha hänt, alltså.

Wayne Gresky:

Jag håller med dig. Förresten tycker jag att vi kan fastställa här och nu att Salle hädanefter ska låta sin mor gå på hockey varje gång vi spelar viktig match.

Poffa: Jag är inte rädd att vi förlorar, mer säker på att min frustration gör att jag spenderar mer tid ute i gången för att se på tv i stället för att plågas på läktaren. Det kändes om onödig tid. Nu är jag ju lika glad hemma som om jag hade varit tvungen att sitta i bil i tio mil med ett monalisaleende på läpparna.

knaskamilla: En vinst imorgon innebär en fruktansvärd ångest på torsdag i Eon...känns som lose-lose-läge. Fördelen är att man slipper vara hemma och värja sig för påskkärringar.

knaskamilla: Jag vet ju att du antagligen saknar att kunna spjärna emot med fötterna på mina axlar. Jag stannar nog hemma resten av kvartsfinalserien.

Wayne Gresky:

Blir det vinst imorgon kan man ju i sådana fall alltid roa sig med att klä ut sig till påskkärring och tigga godis i stället för se på hockey på torsdag.

Ja då fick man se det man ville idag, riktigt bra av grabbarna att verkligen gå ut och visa att dom kan spela hockey dom med. Nä nu ska det bli skojj med lite hockey i morgon med i alla fall :).

Cyklob: Ja det är bara ta av sig hatten och gratulera

Messiah: Hehe ja nu är jag då nöjd i alla fall, efter 0-3 i matcher så var det enda jag ville se var att man gick ut inför hemma publiken och vann en match och visar att man kan spela hockey.

Cyklob: TIK verkade tro att vi startade i sudden death för efter Regins mål så var det slut på hockeyspelandet

Cyklob: Stor eloge till publiken som verkligen sluter upp ikväll.. detta visar att vi inte är endast ett stort gäng medgångssupportrar... var nästan lika skönt som att sudda ut den där hemska nollan...

Messiah: Ja den bjudningen fy fan säger jag, jag tror inte ens en knatte hade lyckats med det. Nä bänka Atvars och in med Viktor.

EfordeM: Jo det var riktigt kul att se att det blev slutsålt, men av det man såg på tvn var det ju ganska mycket timrå supporters på plats med. Men det är ju bara trevligt att det kommer mycket fans från motståndarna som höjjer stämmningen i hallen :).

Cyklob:

Mycket underligt att Atvars får fortsätta spela. Pinsamt, faktiskt.

knaskamilla: Tar han bara på sig en TIK-tröja så stämmer det ju överens med det han håller på med :P Måste ju sikta på nått assistrekord den karln

knaskamilla: Är du förvånad när vi har en hönshjärna till coach? Han låter seriens sämsta back spela, trots fortsatta misstag, samtidigt som han sätter MODO:s bästa back under de första tre matcherna på bänken.

Men någon gång kanske poletten trillar ner där också. Frågan är bara om det sker innan 2010.

knaskamilla: Ja det är patetiskt att man bänkar Viktor för Atvars som han spelar just nu. Fan jag saknar Adam när Atvars är inne på isen och då var jag ingen stor fan av Adam. Nä vi hade tur att grabbarna kunde repa mod efter den starten vi fick.

Modo är bättre en Timrå !!

Poffa: Instämmer till 100% men även fast han är hönshjärna borde väll fan tom en sådan inse att man måste bänka seriens sämsta back för tillfället och låta den backen som varit hetast spela.

Simmalugnt: Missade en tydlig 2+10 för tacklingen i rygg på skröder, sen var tenkrats utv som ledde till 5-3 spel lite billig. Men han avgjorde inget.

Simmalugnt: Han var superjättebäst!!!!1

Allvarligt, han kompenserade kompensationer för att sedan inte blåsa allt. Åt båsa håll, dock.

Poffa:

Tja, han försvinner väl efter den här säsongen?

Poffa:

Båsa. Haha.

Simmalugnt: Vinnerborg är en duktig domare. Han kompenserade rättvist idag.

knaskamilla: Det är nästan så jag hoppas den tar slut snabbt.

Poffa: Vi har ingen hönshjärna till coach. Lite respekt tycker jag du kan visa.

Poffa: Jag föreslår en tvåpinnars till imorgon:
"#23 - Sämre än Tuzzilago"

knaskamilla: Båsa håll. Är det när spelarna är på väg att byta?

« · 1008383 · »