Sahlander: Komma här och göra en avundsjuk, va, bara för att du råkar vara ägare av någon sån där fin fyrabokstäversuppkoppling. Jaja, snart blir det tydligen ordning på torpet även i Bjästa. Hade annars tänkt föreslå dig att sluta dricka cola och flytta konservburkarna och nylonsnöret närmare telefonluren, det funkade då för mig...
MartinSedin: Finns det inte en till Micke Bohman med, som ej är målvakt men däremot har spelat i bland annat MoDo och Svedjeholmen? Tror han ska vara 79a med om jag inte minns helt fel.
Frisco: Har för mig att han sa något om att han knappt såg någonting av andra perioden för att Roger Johansson skulle lägga in en ny prilla under läppen.
En kul grej från gårdagen var att Z-gubben (Christer Jonasson, Radiosporten) sa gårdagens publiksiffra på följande sätt i radion: TRETUSEN SEXTONHUNDRAÅTTA PERSONER. Han är kul den där Z-gubben.
Enda sättet för Semjonovs att förstöra Björklövens säsong är att med sitt IFK Arboga slå ut Skellefteå i Playoff2 för att sedan göra livet surt för Björklöven i kvalserien (förutsatt att löven tar sig dit). Att Arboga skulle mäkta med detta är dock inte så troligt.
scim: Så vitt jag har fattat det så kommer Skellefteå och Löven att mötas redan i nästa omgång i Slaget om Västerbotten. I potten ligger en plats till Kvalserien. Mitt tips är att Björklöven vinner och att Skellefteå återigen floppar.
AIk vs Arboga? Arboga har två MODO killar i målet och det räcker :)
scim: Micke Bohman är född 1979 och som pojk och juniorspelare var han klubbkamrat med spelare som tex Niklas Nordgren, Mattias Karlin, Pär Styf, Fredrik Warg, Daniel Sedin osv.
Japp Bohman är Övikskille med MODO Hockey som moderklubb. Vann TV Puck, POJK SM och Junior SM innan han via ÖSK hamnade i södra Sverige och Arboga.
Tilläggas kan göras att Arbogas andra målvakt Martin Eklund(82a) har också MODO som moderklubb.
Ja verkligen, 4 mål på 6 skott den sista perioden, det kan ju knappast överträffas? Nu återstår det väl endast för Löven och Skellefteå att göra sina plikt och slå ut AIK respektive Arboga och sedan har vi den mest intressanta kvalserie vi skådat på länge.
Ja jag har suttit och följt den matchen, Mikael Bohman i Arbogamålet (95.9%) måste ha gjort sin livs match samtidigt som Fredrik Eriksson i Boforsmålet (60%) nog skulle stannat i sängen idag. Hälften (!) av Arbogaskotten gick i mål, där snackar vi effektivetet.
Nu blir det Löven - AIK och Skellefteå - Arboga i Playoff2.
Paddan: AB's Wennerholm förnekar sig aldrig, tändvätska åt MODO?? Har sopan REDAN glömt hur konkursen hotade, om hur ledare fick krypa in i buren för tveksamma Isle-OfMain-kontrakt mm?? Diverse skandaler om uppgjorda matcher. 'Välskött klubb', PYTTSAN!! Att de sportsligt är i topp just I ÅR ställer jag upp på, men historien förskräcker, för den som minns längre tillbaka än 3 veckor.
Zigge: Magdalena intervjuades på "Kuben" före match om sitt jobb med MoDos grabbar. Hon sa nåt om att hon hjälper grabbarna att äta ordentligt. Om hon satt med skeden och sa "Gapa stort" så kan nog Staal få i sig tillräckligt med gröt han också.
Frisco: Ser mörkt ut, för gästande lag... Har Du frexten vederbörliga tillstånd o medgivande från alla sk 'personer' du publicerar, jämte PUL ?? Jag va nästan me på en bild, snudd på man skymtar min lilla flagga...
Vad skum belysning det verkar ha varit i hallen ikväll, idkades det svartkonst eller några andra suspekta former av tillbedjan som krävde detta mörker?
Nu har jag fått ytterligare en positiv egenskap hos Enström av Zigge, hoppas att de tävlande från idag tar notis om detta och studerar lite bättre i kommande matcher. Det skall jag göra och med lite (o)tur kanske jag också lyckas hitta någon negat...nej det tänker jag nog inte göra iaf...