1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533586 inlägg · 4126 ämnen

SockerConny...

SockerConny...
...byter land. Från ett öl-land till ett annat. Är Tyskarna förvarnade?

Sv: SockerConny...
Paddan: En låda Faxe kostar endast ca 7 € i Tyskland, så han lär nog kunna känna sig dansk där.

En länk till Kingens nya team.

€ eller euro som valuten även kallas.

Lumber Jack: Hahaha. Dagens AH-stipendiat är härmed korad.

Paddan: Av länken att döma så behöver han inte jobba speciellt hårt för att bli djävulskt blå :-)

Paddan: Vet inte om jag pallar mer humor, jag får deppaihop med Steve Martinfilmen på 3:an.

Axa som sponsor, hmm man kanske får gå över till Riskvikk-groggar, vad tror du Frisco?

Lumber Jack: OK, lycka till! Äh, nu är det dags att lägga av för idag, måste upp och föra protokoll på utvärderingsmöte för ett EU-projekt imorgon.

Paddan: Håva in stålar och bygg nåt fint med en Fjällrävenlogo på.

Lumber Jack: Jag tror inte att man kan byta ut den lena mjölken mot riskvikk. Det låter som nåt skrovligt i mina öron. Ungefär som att hälla sprit i en risifrutti istället för sylten.

Paddan:

Kingen vräker in poäng med sin nya klubb, 14 poäng på 6 matcher. Delad etta i den interna skytteligan tillsammans med en kille med det lite lustiga namnet Milan Blaha.

Lumber Jack: Att en far kan ha sådana aversioner mot ett italienskt ligalag i fotboll som vägrat erbjuda honom ett kontrakt att han för att visa sina känslor döper sin son till Milan Blaha ;)

Enligt hockeydb.com finns det fem spelare som heter Blaha i efternamn, vilket kungligt efternamn. ...och jag som tyckte Isbister var det coolaste efternamnet.

Paddan:

Tog det dig verkligen så lång tid att komma på ett sådant uppenbart skämt?? Har westerlind smittat av sig...?

Paddan: Efternamn som "Parkinsson" får mig att skälva lite.

knaskamilla: Nej, inte vad jag vet. Har väl snarare kommit in i det där kommunala tänkandet, då kan det ta en hel dag att utreda ifall man överhuvudtaget skulle vinna på att vässa pennan eller om det är bättre att fortsätta att nöta på pennan i hopp om att det någon gång ska gå att läsa vad man skrivit. Ungefär som mina inlägg med andra ord, saknar den där riktiga skärpan!

Vad säger man då om ett så intressant namn som John Baby?

Paddan:

De där hockeykorten påminner mig om några jag har på hög. Blir helt nostalgisk.

Paddan: Domaren med namnet Inge Köhn knäcker allt. Inte långt efter kommer han Finn Balle som dock har bytt namn.

« · 104521