1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480194 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo

« · 1934567 · » Till forumet


Sv: Södertälje - Modo
Gavelo: Nästa år kanske man ska titta på spelare som inte är Hellqvist favoriter. Ser gärna att man chansar med två-tre transatlanter nästa år.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Sahlin i hockeypuls, avd. "flyträddningar":

"Hemmamålvakten var spelaren på allas läppar efteråt. I slutet på den första perioden räddade han ett läge där Modo hade öppet mål. Så här beskriver Sahlin situationen.

– Jag vet inte om jag ska säga att det är flyt. De skjuter på bortre benskydd, pucken studsar ut och då kommer en kille som störtar mot mål. Då var det bara att kasta ut alla grejer man har i kroppen. Lyckligtvis träffar skottet klubban.

Var det din bästa räddningen i karriären?

– Jag vet inte. Genom hela karriären har man gjort några "flyträddningar," men den här ligger högt upp. Det var ett viktigt skede av matchen också."
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Är väl bara att konstatera att Modo inte är ett lag för toppen i As, åter igen!
Man har med stora medel inte lyckats bygga ett slagkraftigt lag... åter igen.
Nya tag nästa säsong
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K: Jo jo, men är ju lite högre kompetens på motståndet i ett JVM än superelit. Högre än HAS också i topplagen. Poängen är: Testa nya konstellationer och våga sätta folk som inte gör jobbet utanför laget. Vi producerar liks inte framåt och har inte gjort det på jag vet inte hur länge
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Den som skrev Berglund > Hedberg fick då vatten på sin kvarn.

J20-spelare brukar snacka om att man straffas hårdare på seniornivå, tyvärr fick LP erfara det direkt. Fick ändå bra vibbar vid första dragningen, han verkar rätt irrationell. Tyvärr slarvigt att missa pucken vid returen, kostsamt... Men som sagt, en läropeng.

Sahlins jävla turräddning och Meyers TUR-studs går inte av för hackor. Suck.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K:
Förstår inte att Muller blivit så poppis pga att Schweiz gått så långt, det finns en 6-7 spelar som producerat i paritet med honom.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: Det är väl det som är det stora problemet i MoDo Hockey , att det är så jävla accepterat att kunna glida omkring !!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: Tjänstefel? Wahlgren gör 3÷1 på en match i superelit, så att Müller som snittar under en poäng per match skulle gå in i förstakedjan är väl lite önsketänkande...Att kalla det tjänstefel är ohyggligt magstarkt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L:
Nästan alla SSK skott kom från slottet, gjorde iofs våra oxå men fler på dem.

Fri läsning till 23:15
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: Linus Petterson kanske också skulle kunna funka där
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal: Ja, varför inte. Vore även tjänstefel att inte prova Muller i förstakedjan tillsammans med karla och någon tyngre (inget rundning märke) spelare efter detta JVM. Vi behöver rörligare spelare med händer.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Och hur såg den ut?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal:
Skottkartan var ingen rolig läsning idag....
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: Bara att hålla med.
Här skruvar man upp förhoppningarna och blir precis lika besviken, som vanligt.
MoDo ska man bara hålla på om man är fakir/självplågare men det har väl sin tjusning det med.
Se för fan till o skaffa några gubbar som kan skjuta pucken i nät!!

En sån skitmatch till och jag blir FBK supporter :-)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: 3 mål av Tim o 1 av Joel i 5-3 vinst mot Dif , in med twinsen ;)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: känns så extra surt å förlora idag när de kändes påslagna idag. va dålig domarkvalitet idag men modo hade ändå chansen och slarva bort det. Men kan de försöka bygga på detta och vara redo för slutspel så. bygga vidare för år framöver så kan det bli något. Men känns som at det är endel spelare som måste växa i modo för att vi skall kunna var med och slåss för hellqvist tror jag på! Skulle vara underbart om vi iallafall kan få spela playoff i år och ha noll förväntningar!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
pean: Det blir väl såhär när det inte finns någon krok att hänga upp handväskan på i omklädningsrummet, det blir ju mycket svårare att hantera klubba och puck då man tvingas ta med den ut på isen...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L: Överdriver jag om jag säger att tillsammans med Hästen så har vi sämst FW-uppsättning i hela ligan? Skiter i vad vissa spelare åstadkommit tidigare i karriären.
Dålig tränare har vi inte, dålig backuppsättning på denna nivå har vi verkligen inte (som tur är).

Skulle utan att titta mig över axeln skicka upp JJ, VÖ, Hagelin och Elvenes på läktaren och låta junisar som vågar något spela i 10 matcher. Fler kan läggas i denna kategori också. Detta glidande får inte vara acceptabelt när man spelar i Modo.

Usch.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Fan så surt. Vi hade verkligen läge att haka på Karlskoga, Västerås, och ha rejält hugg på 3e platsen, då de förlorade sina matcher. Är alltid så här då vi har läge att knappa in och rycka lite. Frustread och förbannad man känner sig.

Början av första perioden var stark av Modo. Vi var bara ett klubbskaft ifrån att gå ifrån till 0 - 2. Då hade matchen kanske sett annorlunda ut? suck...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Fast tycker Karlkvist i år ändå hållit en betydligt jämnare nivå än tidigare år. Främst då arbetsinsatsen jag tänker på. Men idag såg det som orkeslöst ut på något vis.

Sen stör jag mig mer och mer på Björklund så fort han inte producerar. Han lägger sån jävla energi på annat än sitt egna spel allt för ofta.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L:grinig är de dessutom o drar på sig dumma utvisningar
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tim levererar i J20, 3+1.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L:
😂😂😂 här sitter man o tänker att man är lite småsur på spelarna. Då vet att du nog kan ta det en nivå högre😉
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Vi behöver byts ut 5-6 trötta forwards mot några som kan göra mål.
Lägg ner den där 300 kg kedjan dom är odugliga.
Har dom ens gjort något mål denna säsong?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: håller med fullt ut släppte tre Ssk-spelare med en man mer tror Modo bytte dessutom men ändå ingen bra match av Modo men chans på poäng fanns ändå, första per godkänd
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
hanzon: har ni sett dokumentären ’Sunderland til I die’ på Netflix? Känner sjuka paralleller till oss fans till Modo, synen på klubben som en ”stor klubb som hör hemma i högsta ligan”, en stor fin arena och fina fans.. men allt sportsligt går åt skogen, det ekonomiska med..
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Monno: så sjukt sur förlust!!! Ja karla är så jäkla ojämn... känns som modo har många sådärspelare som kan blixtra till ibland men aldrig kommer släppa till helt för. Om dom inte kan få in mer jävlaranamma. Lite bortskämda. Sur förlust som sagt när det känns som vi har jävlaranamma med oss!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Monno: Fan va slött, var har viljan att vinna tagit vägen, skämmes!!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Ja, sämsta domarinsatsen på länge, men vi får inte fokusera så mycket på det som vi gör. Sedan tycker jag att tredje är för slarvig, medan andra blev jobbig pga domaren.
Tendenser till bättre spel än på länge i alla fall. Hoppas att vi kan bygga vidare och spela i alla tre perioderna.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper:
Tycker jag inte, vi skänker däremot bort poängen genom att låta motståndarna avgöra när vi har PP. Oerhört irriterande.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Karlkvist måste ju vara sjuk eller något? Maken till seg idag var länge sen han var.

Överlag som en kolarem allihop typ.
PP går så sjukt sakta så man kan ju tro det är korp hockey man kollar på.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Mål om vi haft en högerskytt där.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: ne idag påverkade domaren för mycket... tycker modo gjorde det bra. Synd på apslarv i eget pp
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: pucken utanför när han plocka ned den ... haha å tekning utanför...varför skjuter inte elvenäs direkt...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
hk: men slarvigt spel i egen zon ger bort pucken stup i ett
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: Märkligt. Linjedomaren höjer armen för offside, men släpper den av någon oerhört märklig anledning.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal:
Släpper man in mål när man har PP så kan man faktiskt få intrycket att laget inte själva bestämt sig för att vinna. Tror självklart att de vill vinna men man måste förvalta de man får i PP väg på ett mkt bättre sätt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Supertrött: Bra aggressiv box nu i alla fall, övning ger färdighet!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: Nu luktar det faktiskt lite illa. 2:a på oddset känns nära.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: domaren har bestämt sig för Ssk-vinst
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K: Han är väldigt liten i kroppen och han har nu kommit till åldern där dom börjar fokusera mer på det defensiva.

Nästa säsong så kommer han vara en helt annorlunda spelare kan jag lova.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
wolper: jaha och där tar han båda när han rycker i hägga.... å hägga åker på en fyra. Pinsamt...katastrofdomare idag... känns som modo förlora på det idag när de hade så bra fart
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
atomragnar: Helvete. Är det plötsligt fribrottning? Häggström brottas ned och ingen åtgärd förrän han ger igen. Den var nog den klaraste jag sett på väldigt länge egentligen....
Domaren måste nog undersökas efter matchen. Hur SSK kan få pp efter det där kan nog ingen med en IQ högre än 65 förklara.

Mycket sämre försvarsspel här i tredje"(
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Häggström måste lära sig att hantera sitt humör..
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: Slår på en Modo match ser direkt en idiot passning rakt till sskaren och 3-2.. än samma visa då antar jag. Slog av den direkt igen, men tror inte på jinx.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K:
Tror tanken är att han med sin fart skall ta in puck i zon. Nu kanske man inte är nochlanta i PP mem det är iaf känslan när man kollar.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: ja hoppas de kan visa det de hade i början av serien nu. Skum match
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: zNär ska dom sluta att ge bjudpassningar?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Silly: Pettersson är bra framåt, men har spelat fast sig några gånger. Lite dålig i egen zon och spelar uselt efter linjerna. Han kan bli riktigt bra, men har en del att låta taktiskt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Silly: Vi tar det här grabbar.
Kommentera

« · 1934567 · »