1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478171 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje- Modo 2020-11-13

« · 2099457 · » Till forumet


Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Börjar bli en bit upp till toppen nu, typ 20 p
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Från Hörnefors: Styf (Inte Styv, va fan?) Är ju dock junior.
Öhman har inte varit junior på ett tag.
Att han spelar juniorhockey ibland är rätt frustrerande.

Men stör mig mer på Dahlroth, för ser inte uppsida där. Öhman har ju en väldigt talang. Men frågan hur man får han att bättra sig.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Knafus: Första tio var våra bästa ironiskt nog.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
bengt88: samtidigt var Södertälje klart bättre i stort sett hela matchen. Jag såg inte de första 10 i första men övrigt så var ssk klart tyngre. Modo gjorde det dock bra i egen zon ändå.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Supertrött: Styv har absolut inte varit bättre än Öhman
Styv och Dahlroth bänkades i slutet av tredje.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Vad är det för jäkla fel i denna förening när det känns som om att 9 av 10 spelare som vi värvar blir som totalt sämst när dom drar på sig en Modo tröja ??
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Varför spelar men inte Åhström med Svenningsson? Åhström är kanske vår smartaste spelare tycker jag. Han känns som en som kan lyfta andra.

SSK är bra så det är som det är. För många utvisningar blandat med direkt svaga inviduella insatser av vissa backar tycker jag är grund problemet.

Sen är det bara 1a kedjan som gör poäng...
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: känns mer vettigt och spela av denna säsong. Dock undras ju vad det ges för förutsättningar nästa säsong. Spar pengar tack
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Dahlroths svaghet är just hans kladdighet. Han försätter laget i svårigheter. Det var det bärande skälet till att han fick lämna Timrå.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bamse: Aagaard spelar inte som han ska heller. Jag tycker att det känns som att han inte fattat spelsystemet ännu. Han åker fel, slår en del konstiga passningar och kör några Silja Line-svängar i egen zon. Jag tror att han har en hel del spel i sig, men måste fokusera mer och bli mer ödmjuk.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
hk: Hepo är deffo ingen center! Vi behöver akut två centrar för dom två första kedjorna. Förmodligen även två backar. Kommer dock inte att hända
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Ni verkar gilla fisk.. Torsk igen
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Supertrött: Nä det här är så ledsamt. Har vi fört spelet ngn gång överhuvudtaget efter första? Kollektivt sämst.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Jag kan hålla med dig att nån var billig. Men fortfarande är det ju vi själva som sätter oss i dumma situationer. Vi börjar matchen jättebra och är riktigt bra första delen av matchen men sedan faller vi tillbaka i gamla synder.

Men det är mycket som är fel gjort från början denna säsong tyvärr och Glader har inte många rätt i våra nya tillskott denna säsong. Men det är som det är man får göra det bästa av materialet man har nu och försöka klättra sakta uppåt. Viktigast är att slippa spela något kval nedåt i år för med det här materialet i ett kval kan det bli tufft.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Modo ger bort den här matchen tack vare individuella misstag, fruktansvärda passningar och onödiga 2or
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Gusse: Vi saknar ju framförallt namn på backsidan.
Dahlroth och Öhman spelar ju på tok för mycket sett till vad dom ska.
Styf och Wallinder också. Än om jag tycker dom gör det bra..
Men ja menar vi saknar ju två backar som ska spela typ 20min per match.
Det är en hel period med sämre backar.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
wolper: divinggänget ssk. Ne vi dog av i tredje. Jaja tycker vi gör det bra till förusättningar med usla domare,lite tabbar och spelare fattas. Byggnadsfas inför nästa år eftet shls korrupta amatörsvenska hockeyns tilltag. Bara vi kan hålla oss ifrån botten. Iof så stänger väll shl ligan i år igen så vi räddas. Fast dilemma för shl för de vill knappast hjälpa oss. Ne vi sluta spela i tredje efter allt tyvärr tråkigt. Ssk hade domarna med sig och ville meroch är bättre

Heppo känns inte intresserad även om han gör en del bra saker. Han skulle ta eftet karla och ohlsson så skulle han va mycket bättre.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
hk: Heponiemi åker och lallar på med en massa pass bakom ryggen bara. Tror att han heter Sedin i efternamn.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Nesse: Samtidigt så tycker jag att man inte ens försöker heller. Han behöver någon eller några spelskickliga spelare bredvid sig och vi ger honom två stycken grovjobbare. Det blir väldigt viktigt att hitta en center dit eller att han får spela med Karla, Kaut eller liknande. Annars är han rätt bortkastad.

Det finns väldigt mycket att fundera på gällande kedjor. Framförallt hur de ska spela. Där tycker jag verkligen inte Omark hittat rätt alls.

Att sedan Dahlrot får fortsätta spela på samma sätt match efter match är ett gigantiskt underbetyg till Styf. Hans absolut viktigaste uppgift måste ju vara att få Dahlrot att spela enkelt, men man ser inte tillstymmelse till det. Det är fasen minst lika mycket Styfs fel.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bamse:

Bra PP av ssk hela matchen
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Det är inget kul att såga spelare, men.........
Jag förväntar mig att Öhman gjort sin sista match i våra färger.
Han är passerad med råge av Styf och Wallinder.

Tack för tiden och hej då.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bamse: Hepo är ok framåt nu, men fan helt oduglig i egen zon
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hädanefter ska det vara 20 000 kr avdrag per tvåminutare.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
udden: Kan tyvärr inte lasta domarna för den här förlusten. Vi drar på oss på tok för mycket utvisningar i match efter match.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Inge bra det här
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bamse: Ja då var den förnedringen klar
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Dundee: Vi är ju inte bättre idag och jag tycker att de poäng vi har speglar vår säsong. MoDo Hockey kommer dock att tugga ikapp och skrämma skiten ur de där skitnödiga lagen där uppe när det verkligen gäller.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bamse: Tycker ändå vi gör en bra bortamatch. Inget att skämmas över att förlora mot Södertälje som hör till topp fem i serien. Med Kaut tillbaka så tror jag vi vinner på söndag..
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bad_Brett: Tavla och tavla. Det var ett rätt bra skott tycker jag.

Fattar inte varför det ska vara så sjukt slappt i PP jämt? Är det för att spara energi till anfallszon?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Kanske Aagaard ska börja teka ordentligt istället för att lalla på? Inte sett han vinna en enda jävla tekning.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: När man ser effekten av först Kaut och nu Karlkvist undrar man hur laget var tänkt funka från början. Tycker verkligen inte Svenningson ser ut som någon stor poängmakare på den här nivån.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Ska verkligen Hepo tillbaka till NHL? Jag är mycket skeptisk.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
wolper: fan heppo träffa mål...
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Dundee: Ett par var direkt löjliga faktiskt, men det mesta har vi ställt till själva.

Med Karla så skapar vi alltid målchanser i alla fall. Der blir rätt uppenbart att vi behöver två kedjor.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
udden: Men det går ej skylla på domarna. Det är ju vi själva som ställer till det och drar på oss helt onödiga utvisningar.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Karlkvist är lite för bra för dom andra i kedjan
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
udden: svag tredje Ssk klart bättre
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
udden: med dahlroth, öhman o lindgren i egen zon behövs inga mutor.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Klart att laget blir trött då domarna ger oss utv efter utv medans kebablaget får 1 fast dom borde haft flera,,,Helt otroligt hur domarna dömer denna match har vi kebabmaffian som mutar domarna som dom gjorde i fotbollen ja inte vet jag men dom dömer väldigt dåligt och direkt avgörande för denna match ,,,
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Ja. Helt sanslöst att slå bort den passningen
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Åhström. Der värsta var att det var en ganska kort passning som så uppenbart var fel.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
wolper: ja där slarva vi bort det. Hade varit skönt å tagit steg iväg från botten. Tråkigt att felaktiga ppmålen tog musten ur oss
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Gusse: Jo Nieminen hade i alla fall vågat ta en time out eller coachat...

Sedan undrar jag varför båda backarna är vid vår blå linje när deras mest offensiva är på egen blå. Nu verkar backarna blivit fega igen.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Heyerdal: Tavla av Peters. Han har varit betydligt mer mänsklig i de två senaste matcherna. Undrar om han hämmas av skadan?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: GONATT!! Vem slog den passningen, jösses amalia? Vi ger tyvärr bort matchen i andra med alla utvisningar. Det är väl tyvärr lite av en följetång att vi har för många backar som begår för många defensiva misstag.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Gusse: Stackars Karlqvist komma till detta gäng...
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Heyerdal:

Åhström var värdelös i detta pp, han som slarvade vid målet och bytet efter gjorde han samma sak igen och bjöd på en vändning.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Tobias som blev förlamad spelade i Lif
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Laken:
Japp!
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Gusse: herregud vilket uselt uppträdande inte nog att vi släpper in mål i bp slarvar in mål i pp med ajaj
Låst ämne

« · 2099457 · »