1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530179 inlägg · 4121 ämnen

Södertälje- Modo 2020-11-13

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Boqvist och Lundeström har ju inte varit tungan på vågen i någon match egentligen. Boqvist backcheckar nästan inte alls. Lundeström har varit bättre men tar ofta den ”långa vägen” för att hitta på något överjävligt fantastiskt. Det är inte dom som varit bra för Timrå, det är ordinarie spelare som Hartmann, Madsen, Dahlén osv. Lättare att bygga vidare på det, inbillar jag mig.

Att man går ner i lön har ju en viss självbevarelsedrift också. Man vet att det finns en massa spelare på marknaden som spelar för noll och inget för att få hålla igång. Då är det nog lätt att säga att man går ner i lön för ”kärleken till klubben”.

{8671}: Att tappa 2 spelare med mer potential än andra i 3 -4 kedjan som nu skall flyttar uppåt är ingen lek inte ens för oss , det kommer att märkas helt klart .
.

Rallarn: Du får börja släktforska efter en Timråframgång. Börja vid 1968 och gå bakåt...

Rallarn:

Gå igenom historiken i er bok, det var ju inte ett korttidslån ni tog in, de skulle vara kvar längre än 15 november, sedan drar de 13 november. Det var ju dina argument att det absolut inte var korttidslån då de skulle stanna länge, kanske hela säsongen och iaf minst fram till nhl startar, och den skulle ju omöjligt starta i januari.

Gå igenom intervjun med nubben så förstår du vilken hög häst han precis ramlade ner från, klagar på andra klubbar och vill vara lite bättre och hävda att han inte bygger lagen med lån, det var ju inte hans sätt.

Helt ärligt skiter jag i vilket gör inte vårt lag eller spel bättre, men du måste ju själv se det sekt liknande i att hylla allt nubben gör. Trots att han står med byxorna nere för andra gången.

Rytter: Alla var säker på att de skulle stanna säsongen ut, när toppkonkurrenterna stärkte upp så måste man aggera, undra om glader skådat lagen från ettan för de ser riktigt starka ut, starkare än på länge. Hoppas ni är redo.

{8671}: Inte Rytter... Han är besatt av Nubben.

Rallarn:

#efterhandskonstruktion

Ser att du säger att ni klarar er bra utan dem, det gör ni säkert, spelare som snittar nästan 1p per match är.ju inget att ha.

Olli Hahl: Jag har börjat att gilla er Timråiter...Kanske vi är lika stora klyktattare allihopa?

Rytter: spelare som får istid i 1:a/2:a femman och konstant i pp ligger bra till för att snitta en poäng per match. Det finns det andra i laget som kan göra också om dom får chansen.

Rytter: Näe, vi har större krav. Därför släppte vi Ohlsson till er

Rytter: Snitta 1p per match låter bekant... Råkar inte finnas något lag som också gör det?

« · 2099573