1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481423 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo 2020-12-02

« · 2106091 Till forumet


Södertälje - Modo 2020-12-02
Matchdags igen! Hoppas vi kan bygga vidare på föregående match och kriga till oss poäng idag också. Känns skönt att vi börja ta lite steg ifrån botten. Gooo Modo mot tre poäng!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
wolper:
Undrar var nyförvärven är ersättaren till Gagnon
Norlinder kommer inte komma på lån för bra gör de spelar bra i Frölunda och om 10–15 år kommer vi få se en riktigt fin NHL karriär ta slut och ayervåbda hem till Modo för att sluta cirkeln
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Foppaland999: Oj, där var det svårt att hänga med
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
wolper: Jag noterar återigen att Olhaver blir kvar hemma under bortaturnén.
Det är något underligt med detta, är han verkligen så dålig???

Om han tränar på bra och kör så det ryker borde han väl få några chanser att spela sig in i laget igen, eller?
Svårt att spela sig i form enbart på träningar, eller varför inte låna ut, han måste ju få matchtempo i kroppen!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Robin Ztorken L: Olhaver är för dålig ja, stor, långsam, har väl inte visat prov på varken teknik eller skott så i dagsläget skall han definitivt vara utanför laget.
Jag tror att Modo försöker bli av med honom, att avlöna en extra spelare som sitter på bänken är inte hållbart i dess tider.
Frågan är bara om det finns någon klubb som har ekonomin att låna in en spelare som knappt fått speltid
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Jag tycker att han har hygglig teknik med tanke på storleken, men hinner inte med i tempot. När det går fortare så är han chanslös. Dessutom använder han verkligen inte sin storlek i närkamper (De gånger han hinner dit).
Det är möjligt att han på längre sträcker har hygglig skridskoåkning, men på korta sträckor är han verkligen inte snabb.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K:
Jag ser att vi kan utveckla något hos honom, han är ofta där puckarna hamnar i slottet. Men som det ser ut nu är det lite svårt att ge honom en plats.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Märkligt att detta fickpassera scoutögonen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Han får ju inte ens sitta på bänken, han är på läktaren, typ.
Tänker mig att en utlåning vore på sin plats, så han får spela några matcher.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Axle San: Jag tror att han är värvning som Hellkvist ville ha, men visst är det lite märkligt.
Samtidigt finns det uppsidor. Får man upp hans tempo. Då tänker jag mig inte bara i fötterna, utan också i tanken. Då tror jag att han definitivt kan vara en spelare för oss. Det handlar om att träna och spela i högre tempo än han gjort tidigare.

Jag tycker att man kan se uppsidorna, men de drunknar i att han inte riktigt hinner med. Han har teknik, ett hyggligt skott och han borde kunna använda sin storlek för att vinna närkamper längs sarger eller ta sig in på mål. Han skulle kunna vara lysande i PP framför mål då han är omöjlig att flytta på, men som sagt fallar det på att han - som även Sylwander - är lite för dålig med puck. När han inte är framför mål så blir det inte bra, exempelvis i uppspelsfasen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Olhaver måste börja göra tvärtom, inte fortsätta med:

"Hej, Jag heter Olhaver, sitter på läktaren för att jag är trög, dålig med pucken och glömmer ofta bort att jag väger 100 kg"

George har svar på allt här i livet....
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Hej, jag heter Olhaver. Jag är arbetslös och bor med mina föräldrar?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Robin Ztorken L: Jag är bara lite emot utlåningar av invärvade spelare som inte är juniorer, det visar mest på att man scoutat helt fel.

Olhaver har väl inte på något sätt gjort bort sig men jag har svårt att se vart han ska ta plats i någon av det 3 första kedjorna?!
Sen har vi redan ett gäng spelare som tävlar om en plats i 4:e så att ha en till som tävlar om en plats känns inte heller helt optimalt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Olhaver har potential, ibland går det emot. Lite fundersam över att MoDo sa att "det är bra om de får stanna hemma och vila". Dras Olhaver med nån seg skada kanske, för jag tror inte man scoutat så fel vad gäller t.ex. skridskoåkning.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Det kan vara rent mentalt också att han behöver vila.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Har det rört sig om en skada så hade vi nog Modo sagt något.
Själv har inte Olhaver visat något som stärker hans varumärke i Modo hockey, han har fått chansen i alla formationer samt även i PP utan att ha bidragit på något övertygande sätt.
Såklart kan han blomma ut till något men i dagsläget så finns det inget, absolut nada som pekar på det.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Det sade vi förvisso även om Hagelin, som blommade ut på våren. Dock kändes Hagelin som rivigare och mer intensiv.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Blommade ut vet jag väl inte riktigt om jag vill kalla det men han blev iaf bättre.
Den stora skillnaden mellan dessa är att Olhaver inte alls spelar med samma tempo än hagelin, oerhört märklig värvning eftersom Modo skall vara ett snabbt lag och spela med fart, Olhaver är en långsam spelare som nog har som enda styrka att buffla framför mål, dessutom är han inte bättre än våra egna juniorer så jag ser öht inte hur han ska få speltid?!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Sen kan det handla om hur han tagit petningar också, om kämpat hårdare eller kanske muttrat lite.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Max gör väl det jobbigt bra mycket bättre och fler reserver behövs inte.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Ja Hagelin gjorde mest poäng i hela laget på vårkanten. Det var innan hans jobbiga ljumskproblem.

Jag håller med om Olhavet. Ser inte heller hur han ska kunna passa in.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo:

Kan vi inte få nytta av honom i ett eventuellt slutspel, han kan få två byten på sig att använda sin storlek och ta bort en stjärna hos motståndarna från matchserien.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Rytter: tycker du han uppvisat ett tufft spel?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Foppatofflan: Exakt, Max är dessutom egen produkt och dom tycker jag att man ska vårda.

Sen vill jag inte heller ha för mycket folk som är aktuella för 4e linan, det är bra att kunna erbjuda juniorer speltid och känna på allsvenskan.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Foppatofflan:

Nej absolut inte, men han får order om att köra över någon och ta bort en stjärna. Han kan ju göra som han gjorde mot Norlinder på motståndarens stjärna i ett slutspel.

Han behöver inte vara tuff för det, räcker att vara vårdslös och ful för det.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Laddat upp med någon voodoo inför ikväll?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Lite beroende på vad man har för alternativ. En spelare som LP kommer aldrig passa bra i en fjärdekedja. Strömgren är en annan som inte ska spela där. Jag håller med dig i sak, men det finns en del av våra talanger som helst enkelt inte passar i en kedja som ska spela noll-noll. Deras spetskompetens är framåt och bör få chansen att utnytja det de är bra på.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
KB65: Kringlorna börjar bli svarta i ugnen. Eftersom att Ingram nog inte sovit så bra och släppt in bl.a. 10 puckar mot Väsby så har nu voodooarbetet flyttats till Timrå. Synd att Freddan är där, men jag vill verkligen till Karlstad i höst.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Håller med 100%, det jag menade är att innan juniorerna är färdiga för Allsvenskans så är pröva på speltid i 4:e linan väldigt viktigt för att få en känsla för hur det är.
Som du säger så har LP, Jeremias, Strömgren mfl potentialen i det kreativa offensiva spelet och skall inte spela i 4:e även om det i dagsläget med stängt juniorliga är bättre med lite speltid i 4:e än ingen alls så ska det finnas möjlighet för andra juniorer att kunna få testa på spelet och tempot i allsvenskan via 4:e linan.

Det som faktiskt är lite lustigt med våran 4e line som skall spela 0-0 är den som tyvärr ofta har stora problem i egen zon, men det är en annan historia.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Just Jeremias kan ju dock spela överallt känns det som. Inte samma spetsighet framåt som LP och Strömgren kanske men väldigt allround.
Nu var ju Svarten center, men lite liknande spelartyp kanske?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Monno: Jo, det fanns en anledning till att jag tog upp två andra exempel när Jeremias passar in på alla platser. Att ta in Strömgren i en fjärdekedja är att göra både laget och honom en björntjänst.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Men... Jag tycker att vi borde ha en bra chans om vi kan göra en bra insats idag. SSK imponerade inte jättemycket mot AIK senast och nu är det utan både Fagemo och Vejdemo. Visst har de absolut en hel dle farliga spelare i alla fall, men de tappar en del i bredd när det gäller att göra poäng.

Och så får vi hoppas att Kaut hittat turbon igen:)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Saknar en 7:a efter min bild för två veckor sen med mina 7777 hockeysnack-inlägg. Vi har haft 7 i arslet, 7 framåt och 7 mille in på kontot sen dess. Spelat nu på 2-3-7 mot 7-3-2. Hoppas lite extra på 7-7.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Vilar Heppo idag också?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Nej, det ska han inte göra om inget ändrats nyligen.

Han tränade med Kaut och Karla sist.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: alltså han borde vara med. Har inte läst annat.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Vet att vissa inte vill ha alla ägg i samma korg, men underbart om Förstakedjan återsamlas o bringar kemi igen
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Fungerar andrakedjan som i de två senaste matcherna sä har jag inte något problem med det.

Andrakedjan känns som "buspojkarna", efter Hedbergs kommentar.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Krogkillarna?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Känns som en vågbrytare idag, Ska vi bli ett stabilt lag JA, eller ska vi vara mellanmjölken som blandar vinst med medioker insats....gäsp... NEJ


Känns som att vi väljer sida idag!

Fast älskar mellanmjölk, byt mot lättmjölk då
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Finns ingen stress. Tuff match. Det kan bli 0-1-2-3 poäng ikväll. 100-åringen MoDo kommer dock att kötta i slutspelet. Låt våra kära konkurrenter åka runt och tuta nu med sina EPA-bilar i november, december.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Älskar ditt expert-tips angående poängutdelningen. George har aldrig fel
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
4th Line
23. Sylwander, Daniel
17. Häggström, Magnus
32. Lindewall, Jeremias
63. Enström, Tommy

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
40. Jellvert, Kalle
7. Åhström, Tobias
27. Mikkelson, Brendan
2. Öhman, Anton

2nd Line
20. Hedberg, Edwin
29. Aagaard, Mikkel
15. Sveningsson, Filip
37. Styf, Hugo
5. Corrado, Frank

1st Line
89. Karlkvist, Patrik
10. Heponiemi, Aleksi
26. Kaut, Martin
22. Wallinder, William
12. Lindgren, Jesper

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

Extra Players
14. Strömgren, William (LW)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Älskar 1st Line
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Törs man skrivna några rader här på eran hsbok?
Ville bara nämna att jag gärna ser en vinst borta mot SSK ikväll. Inte bara för att avståndet skulle öka mellan SSK och Timrå. Utan också därför att MoDo naturligtvis inte ska ligga och harva i botten på tabellen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Nisse på Mon or: dra åt h-e, näe skojar bara, så vackert formulerat. Mer grannsämja, tack!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Vad glad jag skulle bli om lina # 3 fick upp farten och produktionen i afton.
Det finns ju onekligen potential där, gäller bara att få ut det, må det ske nu!!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Nisse på Mon or: Ni är alltid välkomna hit. Kan du hålla extra hårt i tummarna för 2-7 eller 3-7 så blir George glad.
Kommentera


Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Nisse på Mon or: Är bara jag nervös? Känns som en extremt viktig match. Vinner vi får jag nog julefrid
Kommentera


« · 2106091