1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

« · 1182179 · » Till forumet


Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Nej, in med molinder han är given i PP, han har varit totalt igenomdålig de senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Ta en TO nu och få till ett pp spel.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Ja jag vet fan inte, men bristen på bra bredd i truppen syns tydligt iaf.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Berka: Hade vi med oss så många spelare?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Min fyrling på möjlig vinst 901 kr är på vippen att gå in. Peppar peppar!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Spelar modo på 3 formationer?

Snacka om att läget börjar lukta smärre kris!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Berka: Ja

Jag minns på Bäckmans tid i MODO, då gjorde vi ett mål i PP.
Kommentera


Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Mojiz gjorde första, Pikkarainen gav bort pucken till Hedin för att sen ge fan att markera målskytten, så nu har våra PP backar gjort var sitt ikväll, i egen kasse.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Sådärja, nu kan man se på fotboll eller nåt. Pikka gör bort sig grovt och vi kan nu inrikta oss på att få stryk mot Skellefteå hemma på tisdag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Ah ok, de e ju bra de iaf.
Hoppas timmy får en liten nu då så han kan vara med i truppen igen, känns som att truppen e lite väl tunn nu.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Se där, något positivt iaf.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Berka: När någon är skadad längre än 14 dagar blir de sjukskrivna med sjukpenning.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Berka: Väntas tillökning
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Varför lirar inte timmy?
Dessa gamla herrar måste ha världens högsta timlön, för enligt uppgifter tjänar dom väldigt bra per månad salle,hasse,hållberg,timmy.susse mm. Sen är många av dom skadade el. borta på annat sätt väldigt ofta. Delar man den höga månadslön med de få arbetstimmar så bör de bli en skaplig timlön.
Sen känns många av dom bara trötta och sega när dom (försöker?) spela hockey.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Frisco: Japp, så här ser det ut när man åker ner i kvalserien.....
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Zacke? Han har vi väl lämnat tillbaka till Sundsvall, igen?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Har jag hamnat i Brynäsboken?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Svedberg skulle blivit utbytt mot Zacke efter fyran och sen hade det rasslat på...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Tvåsiffrigt?! Nej du, snarare tresiffrigt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Svedberg skulle aldrig släppa det så långt. Han har klass.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Mötte vi ett motståndarlag med lite klass framåt så skulle det kunna vara tvåsiffrigt redan nu, så illa är det.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Jag tycker nog att Britta Häger kan gå in och avlasta svarten i tekningar, för ett tek mot han måste kännas som en frispark. Står han ens åt rätt håll när det ska tekas?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Ja, vi gick från totala jävla katastrof till total katastrof. Höjer vi oss ytterligare ett snäpp i tredje kommer det klassas som katastrof. Då får vi vara nöjda.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Nikki: HAHAHA hellvteve oxå, vilken tur att man inte kan se matchen för som det verkar på er så är de inge vidare... Eller som en tågolycka ;)
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Här i andra tycker jag vi kommer upp mer, är mer aggresiv och presterar ett spel åtminstone. Visst vi har haft 3 pp som hjälpt till att flytta upp spelet, men dem har vi ju förtjänat.

Skön kommentator som inte har koll på att puck över sarg bara räknas där det finns plexi.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

Berka: Felpass, felpass, slarv och en fenomenal räddning av Svedberg.

Kommentera



Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Jag kan tyvärr intye se matchen idag, kan någon lämna en liten lägesrapport?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Ett fall framåt men likt förbannat ligger vi ner.

F-n vad vi krånglar till varenda liten situation.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Word. Tänkte precis skriva samma sak. Att MZA är Modos tuffaste spelare är lite typiskt hitintills. Han står upp för laget och krigar på i närkamper och efter avblåsningar.

Bara som en Omeprazol för magvärk så säger jag att vi var bäst i första halvan förra året, så nu blir vi bäst i andra halvan istället.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Aasen är MODO:s tuffaste spelare. Kan någon förklara varför det måste vara så? Jahaaa, har vi inga andra spelare som orkar bry sig. Då förstår jag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Svedberg till OS, eller nåt. Han är i alla fall helt strålande.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Man behöver nog två frammåt för att få någon förändring på spelet. Haydar kan man väl börja med, men hur skall man ha råd med två spelare när de tycker en är för dyr?

Sen skulle man vilja veta hur man kunnat vara ute efter två spelare förut och sedan så har man inte råd med någon. Såg man att försäljningen av årskort faktiskt sjönk eller vad beror det på.

Hur som haver har nog varenda kotte som inte frozar för mycket insett att truppen var för tunn då de gick ut med att de värvat klart.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Kejsarsnitt är förresten underskattat!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Det enda positiva med att vi är så usla nu är att ledningen måste inse att vi måste förstärka nu. Nu finns det faktiskt bra spelare att få tag på, inte bara outcasts från österrikiska ligan.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Snacka om osynlig offensiv och tyvärr så borde man när man varit så pressad inte göra en rush frammåt som back med 18 sekunder kvar. Han lyckades komma tillbaka men det blev mål på kontringen ändå.

Ska vi gissa på att tränarna tycker man gör en bra match om man lyckas få oavgjort mot det lag som på förhand klassats som sämsta laget på evigheter.

Men får man inte spelare i truppen så kan man inte göra så mycket som tränare heller. Förlust här och sportchefen bör nog försöka sig på en brynäsare och tigga till sig pengar på vilket sätt som helst.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Varför spelar inte vi enklare? Över röd och sen dumpa puck och jaga, för nu har vi ju provat solo raider dem första matcherna, det funkar ju hyffsat när #21 gör dem. Men när nisse från manpower provar går det ju inte så bra.

Spela enkelt, över röd dumpa sätt press.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Pust, suck och stön


ALLA, utom Svedberg, förtjänar en sjuhelvetisk utskällning i paus.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: Tack Tomas Mojiz. Fantastiskt sätt du slarva bort ett anfall och istället serverar motståndarna en puck och spelvändning.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Satt själv med armarna i kors över mitt huvud och trodde helt klart på straff...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Det är ju omöjligt att få hakning och interference utv med sig när man aldrig har pucken.

Och ja jag förstår inte varför det inte blev straff, han fick ju aldrig möjlighet att avsluta.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: HUR I HELVETE KAN DET DÄR INTE VARA STRAFF?!?!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Vilken kanonad, femton skott och några missade skott, samt en utvisning för puck out, redan innan klockan slagit över till 00:01 på matchuret... enligt hockeyligans liverapportering
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Jupp instämmer! Modo har en obefintlig offensiv och en panikslagen defensiv, det behövs lite mer folk av klass framåt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

MODOJohan: Jag tror jag blir tokig. Modo blir ofta avblåst för hakning och interference, men får aldrig något med sig. Var samma mot Brynäs.

Svedbergs första period är magnifik. Han har härmed tagit förstaspaden för gott.

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: Jag tycker han har skött sig bra, men det är fan vad vi tar konstiga utvisningar i match efter match
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Vad är det för pajas till domare?!?!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: Om svarten skadade sig nu blir det häftig center uppställning
Kommentera

« · 1182179 · »