1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

1182556 · » Till forumet


Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

Förklaringen till raset hittar Steen i den tre femmor tunna trupp som Modo tvingades ställa på isen.
– Det är många matchers rutin som saknas. Det var slitsamt för laget och det kan bli så här när våra unga spelare börjar hänga med huvudet, säger han.



Sen när sitter gamnackarna i MoDo på de unga spelarna. Eller jämför han med sig själv...

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: Micke p, micke p ååh micke micke p, när han tar ett skär då blir man kär ååh micke , micke p.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Nä in med Peter Öberg och Micke P igen. Då har vi folk som bara kör
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Modo´s problem är att dom signat gamla gubbar på svindyra flerårskontrakt, Snacka om att sätta sig självt och ekonomin på stora risker, sen att dessa spelare va på väg ner i karriärstegen gör de ännu mera underligt.

Hae man valt att signa kontrakt på 1 el. max 2 år så hade man sluppit bottenekonomi och vissa spelare som är helt värdelösa och så varit några säsonger.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
65selander: Nu blir jag nyfiken. Har ni snappat upp något på FRA?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
arnio: Jaga hem till Brynäs sidan nu... Lovar att det kommer surt efter.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: En riktig nervpers kan jag berätta, kvalserien är verkligen en pina. Nu är ju inte Modo där ännu så hoppet finns ju fortfarande. Mitt tips är att det trots allt blir SSK och Rögle som hamnar där men efter sisådär 15 omgångar så brukar bottenlagen ha parkerat för gott...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
arnio: Det där med KS har ju inte vi någon större rutin på, det var ju åtminstone många år sen. Men du vet ju mer om det så du kan ju berätta?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
arnio: Ingen aning.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Man undrarom Haydar fortfarande är intresserad, jag menar hur kulärkvalserien för en spelare av hans kaliber?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03

Dagens underdrift:

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4484&rows=5]Vi har mycket jobb att göra[/url]

Att sedan Svarten manar till lugn tycker jag är lite konstigt. Även om man förstår vad han menar borde finnas andra ord som passar bättre

Kommentera




Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
spud: På tisdag ska vi tydligen möta ett svartgult lag som just nu spelar mot The Glenns. Det kommer nog att gå bra.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MorganaLefaey:Sköts inte städningen nog dåligt som det är...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MorganaLefaey: Sånt kan man inte göra, det anses som provocerad uppsägning och blir rätt mkt dyrare än nuvarande lösning.

Nicklas Sundström är vår bäste utespelare såhär långt i säsongen som fortfarande har kontrakt. Tycker han har hållit en jämn nivå, inga bottennapp.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Paddan: Förvånades faktiskt en del då man gav dem arbetsbefrielse i uppsägningen. De kunde väl bara omplacera dem till städare eller något så hade de sagt upp sig själv efter någon månad.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Kan man inte osparka de då och ta tillbaks de fyra miljonerna, så får de stå till svars ordentligt, plus att vi har pengar till åtminstone Haydar.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
shinzawai: Nä, för då var ju Susse kurant och ledde sina norrmän såpass att det blev några mål framåt emellanåt...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Paddan: Det är ju fortfarande den duon som skrivit många av de gamla kontrakten som gjort att vi inte haft råd att förstärka ordentligt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Paddan: Det tror inte jag, detta spär nog bara på deras lidande att dem offrades utan bättring. Att de är MODOiter i hjärtat tvivlar jag inte på.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Lumber Jack: Fast Ecke och herr Häggström lär väl sitta och gapflabba medan de värmer sig på de fyra miljoner de plockade ur klubben.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Lumber Jack:

Haha ja det har du ju helt rätt i faktiskt :)
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Cyklob: Jovisst, men någon måste bli först.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Lumber Jack:

Räcker inte med Haydar minst 1 helst 2 till ska in för att göra någon skillnad i detta lag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Jag förstår inte hur den nya styrelsen i modo tänkte över årets lag. Kollar man på forwardsidan vad man har tappat och vad man har värvat så blir man ju mörkrädd. Och bredden vi har i denna trupp är väll kanske den tunnaste av alla lag i serien känns det som. Nu vet jag att det inte finns pengar men det räcker inte med att värva en ny forward och tror det ska hjälpa oss utan man bör handla minst 2 helst 3 samt man skickar iväg Molinder och kristian Forsberg omedelbart.


Jag sa det till många vänner innan säsongen att det lag modo ställer på benen i år är nog ett av dom svagare lagen jag sett i alla fall. Tittar man på forwards så är det betydligt sämre en i fjol och endå hade vi bara en kedja som kunde leverera i fjol men tydligen är det ingen som ser sådant i våran styrelse tragisgt nog.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Lumber Jack: Jag vill ha en center också.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Det som är dåligt är:
Vi är sämst på allt, mål, skott, insläppta, pp, bp, tek, utv osv. Och om vi inte är sämst på det, ja då borde vi vara det för vi är så dåliga just nu.

Det som är bra är att vi inte kan bli sämre.

Vafan gör vi i Januari när vi knäckt Svedbergs psyke på grund av vårt dåliga spel, Malek har hittat nåt roligare och göra än att åka runt på en förlust turne med MODO? Och Zacke tjurar i en etta i andrahand i skönsberg..
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Wayne Gresky: Vi har alltså mäkat med 6 mål på 6 matcher. HV har gjort 20 mål mer. Jag förväntar mig Haydar på tisdag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Salle: Du, så här illa var det inte ens ifjol. Nu ligger vi jumbo och vi lär bli kvar där.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Icing-Ove: Jag väntar på att Freddan ska ringa och fråga om jag har lust att hoppa in som center. Jag har svårt att se att jag skulle kunna vara så mycket sämre än våra nuvarande. Tyvärr märks det väl inte hur genomusla de är när alla andra är lika totalt jävla värdelösa.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Lägg in ett "inte".
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Salle: Jag förväntar mig omförhandlingar av lite löner, givetvis på frivillig basis. Typ, "Hej Freddan, Hasse här. Jag kan inte ta emot den lön jag gör nu. Jag är helt enkelt värd den. Ta tre fjärdedelar av lönen och jägg den på en klasspelare."
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Poffa: Du ska alltid vara så positiv, jag tycker det var ännu värre.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
!"#¤%&/(&%¤#"Q!"#¤%&/(/&%¤#"!#¤%&/()/&%¤#"#¤%&/()/&%¤#"#¤%&/U(/
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Skämmes, ta mig fan!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Icing-Ove: Jag ska väl inte behöva anstränga mig mer än dom, genom att lyfta på telefonen?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
oscaaaar: Snacka om att MODO som varumärke sjunker i värde dag för dag.
Va fan har hänt med den anrika klubben som alltid förknippats med skridskoåkning å fart å fläkt och som kallar sig för "the heart of hockey"?!

Snacka om att man blir grymt besviken som supporter
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Det börjar se ut som fjolårshösten då Krizan höll kvar oss i matcherna en bit in i 3:e för att sedan se sitt försvar rasa ihop.

Så J-A bedrövligt dåligt.


Inte ens Susse, Foppa och Macke skulle kunnat rädda oss nu. Men inom kort så... Kan man ju få hoppas på åtminstone.

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MoDoFille: Jag tycker att du kan ta och ringa Svarten eller någon annan båtägare och fråga lite hur mysigt och lätt det är att vara 73:a i dagens MoDo. Fiasko, eller hur Freddan!!!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MoDoFille: sååååå bra ;) sm-guld nästa?;)
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
oscaaaar: jo det har jag redan fattat. :)
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Berka: Nej, 5-0
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MoDoFille: HAHAHAHAHAHAHAHA , modo är jätte duktiga :D
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Nån som ser matchen som kan förklara vad som händer nu?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: 3-0?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MODOJohan: Nu är det bara ett mål kvar :)
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Såja, ytterligare två mål och jag kammar in 370 + 901 kr. Inte illa!
Kommentera


1182556 · »