1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482873 inlägg · 4079 ämnen

Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

1328752 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Bad_Brett: Stavas "Ö D M J U K H E T !" Trots alla Storstädningar o sparkande, så lever nog den lite arroganta o icke-ödmjuka linjen kvar, bland spelar , tränare o ledare. Tyvärr!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Bad_Brett: Det har de ju gjort i alla tider, lidit av Väsbysyndromet alltså, och det spelar ju heller ingen roll om man själva är ett topplag eller inte. Att man förlorar mot de allra sämsta lagen är ingen högoddsare direkt, mer än möjligen i spelbolagens oddslistor. Vet inte hur spelbolagen sätter oddsen på dessa matcher men man skulle nog ha kunnat tjäna en bra slant på varje MoDoförlust mot bottenlagen genom åren.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
bisterfinnen:

På något sätt känns det som att MoDo tror att man är mycket bättre än vad man egentligen är. Att den dåliga tabellplaceringen kan skyllas på otur och skador. Nu såg jag tack och lov inte matchen igår, men det är ju ändå helt ofattbart hur MoDo gång på gång kan förlora mot de allra sämsta lagen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Dream Team:

Av någon anledning så har MoDo slutat att curla för Conny. I det fallet är han fan undantaget som bekräftar regeln.

:-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

bisterfinnen: Och upplösningen:

MoDo ser honom som "one of the boys" och möter upp med ett livstidskontrakt när han lämnar fyllhäcken.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
bisterfinnen:

Såhär verkar det gått till (om man lite fritt tolkar Connys uttalande)

Hem till Ö-vik över jul.
Fest med gamla kompisarna.
Får i sig för mycket. Åker hem
Somnar i taxin.
Blir väckt av chauffören, är aggressiv och vill sova, tycker det är kallt ute.
Somnar om.
Chaffisen blir sur och ringer polisen.
Sover fortfarande och är yrvaken och full när polisen väcker honom.
Dom lobbar istället för att låta han gå in och sova.
Han säger att han inte är stolt över det som hände.

Tragiskt men inte ofattbart.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Gustafsson:

Människan eller människoödet. Råvaran människan är det nog inget fel på. Det är förädlingsprocessen som gått snett.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
bisterfinnen: Ärligt talat, vad för slags tragisk människa är man om man hamnar i fyllecell på julafton?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Björn W: Ska man tro rykten var ju halva laget ute och drack sig kalas både på julhelgen och nyårshelgen...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
bisterfinnen: Jag fick höra en ny historia under julhelgen, om en intern poängligesegrare under första halvan av 60-talet, senare landslagsman, som hade hittats av en fiskebåt, snarkandes, i en eka mellan Ulvön och Finland.

Han hade tur som hittades och bogserades in, men frågan är om han ens reflekterade över det. Med god "höhö"-hjälp av sin omgivning.

Vi har som sagt haft många kandidater till att skaffa oss en egen Strimma...när kommer han?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
J F K:

Jag tror att Conny besitter en fruktansvärd ångest och att han ser sig som ett oförstått geni. Han är ju världens bäste X (input suitable word), men ingen har fattat detta.

Han är inte den förste och inte den siste som låtit sig bli curlad in i fördärvet av sin omgivning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

shinzawai: Våra målvakter var bra mycket bättre i början av serien, än vad de är nu. Lumber Jack har rätt, Bjuhr behövde några månader på sig för att förstöra dem. Men trägen vinner.

Fortsättningsvis ska Bjuhr förstöra målvakter i Övik Hockey, för övrigt.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Ska vi se något positivt från igår så var det ju att vi inte halkade efter mer i förhållande till Timrå, Brynäs. Känns nu som slutspelsplatsen kommer stå mellan Modo,Timrå och Brynäs. VF tror jag kommer gå till slutspel, och AIK och SSK kommer få kvala hoppas jag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Det man ska kunna kräva av en bra målvakt är att han står på huvudet och på egen hand plockar hem några trepoängare när laget sviktar. det händer ju aldrig längre. Jag trodde Tarkki skulle bli matchvinnare mot AIK när han gjorde en fantastisk plock i slutminuterna, men ändå förlorar vi matchen på straffar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
zigge: Modo måste ju snart ha något världsrekord i målvaktsavverkning. Det börjar bli pinsamt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
shinzawai: Kanske skaffa en mvtränare?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Nikki Nine: PR32 har rätt, Challe har ett ansvar, representerar föreningen o bör inte hålla på o pellejönsa sig så. Vore bättre han fick lite ordning o reda i laget, inte bara "skoj o glädje på träningen dagen efter vinst", sen ny förlust, igen! Han tror ju inte på mental träning, men det är ju precis det som behövs.
Jag vägrar tro att ett LAG som ena dagen vinner med disciplinerat spel, 2-3 dar senare är helt utan linjer. Där kommer den mentala biten in.
När ska Challe hänga ut några spelare igen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
shinzawai: 2 år om jag inte har helt fel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Nikki Nine: Han har ju en poäng, såklart. Samtidigt uppskattar jag att se att Charles är lika förbannad som jag är efter en så kraftlös insats. Precis som jag uppskattar att se Byron vara heligt jävla skogstokig i båset efter dåliga byten igår, eller att Perra manar på och dirigerar i raseri på isen.
Jag påstår inte att det är det rätta, men jag hade varit exakt likadan själv.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
h o c k e y :

Någon som kan förklara vad idén var med powerplayuppställningen vi hade sist. Pikken åkte runt i ständig passningsskugga och gjorde sig ospelbar, ibland i sällskap av Bartecko, Eriksson stod på blå, Nagy var bakom målet och Byrån agerade slagpåse framför målet.

Jag försökte att lista ut vad dom FÖRSÖKTE att åstadkomma, men jag har fan ingen aning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
h o c k e y : Vad skrev vi för kontrakt med Tarkki? Vi bör byta goalie till nästa år.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Rönnqvist tycker att Challe ska skärpa till sig i intervjuerna. Kan hålla med honom.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Nu är det väl ändå Dahlbergs tur att vakta kassen? Tarkki ser precis ut som Zacke gjorde. Levande bollplank. Helt oregelbunden i returerna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
MoDo har alltid haft problem mot de sämsta lagen, så det är inget unikt för säsongen 2010-2011 (vem minns inte förlusten mot Väsby?). Som supporter borde man ha lärt sig detta, men jag blir fortfarande frustrerad. Tänk att man ska behöva förlora mot ett sladdande SSK utan självförtroende och ett synnerligen decimerat AIK (dessutom i FC). Två bottennapp inom halvannan vecka är skillnaden mellan slutspelsplats och kampen om jumboplatsen. Nu väntar Luleå och SAIK, där har jag en bön: Jag vill se en målvakt som vinner EN match åt MoDo.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
shinzawai: Jo, det hjälpte ju såklart inte, SSK var inte mycket bättre på den fronten men de fick lättare chanser (spelvändningar) pga att vi tog korkade beslut. Att vårat anfallsspel är helt bakom flötet har jag nog skrivit för mycket om redan, men det tål att tänkas på.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

shinzawai:

Instämmer! Har nog aldrig sett så många felpass i en match, från båda lagen...

Riktigt dåligt, och det var nog bara laguppställningen som liknade den från förra matchen, annars var allt en sämre kopia...

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Nikki Nine: Och jag som tycker att vi förlorade för att vi förlorade alla närkamper, inte kunde slå riktiga pass, hade noll fart och aldrig tog skott i tid.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Efter att ha sovit på saken och lugnat ner sig lite kanske man kan göra en någorlunda nykter analys.

Vi förlorade igår på grund utav att vi återigen tar så fruktansvärt korkade beslut hela tiden. Pikkarainens stötning på blå, Nagys korkade utvisning, med mera med mera... sen tycker jag att gårdagens match gjorde det smärtsamt uppenbart att Pikkarainen och Eriksson inte ska spela med varandra.

Tur i oturen så förlorade lagen runt omkring oss (förutom Södertälje då...) så vi tappar iaf inte mark. Vi kan fortfarande göra detta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Gidde: Klagomuren sammanträder.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

Salle:

"och där provar Popovic svikten på bänken"

var väl den andra, annars var han rent usel och pratade som sagt bort flera anfall för att fortsätta sitt utlägg om någon spelares morsas fd's kusin brylling som varit materialare åt Mats Sundin, typ...

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
El Maco: Misstänkte väl just det, ni har redan avtalet klart!! Men det kanske går rakt in i Linkans fickor?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
zigge: Tobias Carlsson heter kommentatorn.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Efter en ransakning och några timmar efter slutsignalen känns det lika surt fortfarande, liknelsen från i fjol är påtaglig, superviktig match mot ssk, plattmatch, uddamålsförlust, dock finns chansen om slutspel kvar, men den är långt bort.
Sen är ju frågan, vist kan allt hända i ett slutspel sägs det, men att modo helt plötsligt skulle bli ett konstruktivt,snabbt och välspelande lag som har chans på guldet är föga troligt, tar vi oss till slutspel så åker vi nog ut i kvarten med huvudet före, dock får vi in en massa slantar + att vi får uppleva slutspelsstämningen igen.

Denna hääääärliga stämning, gosse så man saknat den!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
zigge: *host* *host* EOn! *host* *host*
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Paddan: Kan inte MoDo få Vattenfall som enda storsponsor? O sen få pengar på samma sätt som de tjänar, dvs ju sämre spel o uslare placering, desto mer pengar! Det vore väl nåt, "the Vattenfall way"!!
MoDo skulle snabbt bli rikaste klubben i Sverige, Norden, ja Världen!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Salle: Haha. Nog har jag hört betydligt sämre skitsnackare...
Synd att produkten i övrigt är rätt undermålig, istf repris vid tex utvisning, visas spelarbänken elr annat totalt ointressant.
Som man saknar Georgios Karageorgiou!
Samt Wernblom, framför målet, på plan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Salle: Just hans små-mysiga tjöt var det som förgyllde min kväll.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
zigge: Bäst??!?!?  Han pladdrade ju en massa utfyllnad bara?

"Tvåbarnpappan Ritchie passar till hobbyfiskaren och korttrollaren Madsen som sedan förlänger till Nagy som förstärkte laget tillsammans med Anders Eriksson från Bollnäs, undra om han känner Silvstedt, och Lubos Bartecko som vi känner från bla Luleå. Luleå som för övrigt ligger strax norr om Piteå som inte är hemort för bakverket Pite Choux:er för det heter ju Petit Choux på franska. "


Det var väl två grejor som vi tyckte var bra. "som man inte använder till att skrämma barn med" om SSK's PP och en till som jag glömt bort.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
zigge: Ingen aning vad han heter, men en hamster hade kunnat se att detta var en skitmatch som präglades av felpass och individuella misstag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Berka: Bäst ikväll: Kommentatorn på C+ Sport 2. Kunnig, kunde de flestas namn i båda lagen, såg att det var en skitmatch med massor av felpass.
Nån som vet vad han heter? Ibland har ju Anal Digital ena riktiga slagskott, enögda o okunniga.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
NuMo: Timrås tränare var bättre, dom vann ju sm-guldet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Paddan: Jag tror vi hade en bra tränare typ 2006-7.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Paddan: En pall gamla matchprogram? Vad får dig att tro att jag skulle ta den till Ö-vik igen, när jag väl lurat till mig den? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
spud: jag tror nog bara det handlar om att man är så förbannad att man vill skriva av sig lite :)

Nu är det som det är, vi får leve med att vara förbannade 2 ggr i veckan.

Bara hoppas modo behåller sina bra spelare till nästa år och gör sig av med resten.

Susse,skröder,timander,hållberg,hasse,kfop,hägga,blomqvist,josefsson och satsar på att värva snabba spelare så kan vi kanske vinna på att vi åker sönder våra motståndare, för 90:talets glida och slå smörpasstiden är förbi.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

Äh, sparka alla spelare och ledare i alla lag i elitserien och så gör vi upp det hela med tärningar och penna och papper. Ungefär som disciplinnämnden. Det får bli tiosidiga tärningar, som någon får sno från något rollspel.

Det kommer att sluta med att det blir åtta elitserielag i kvalserien och alla dessa lag blir nedflyttade, därefter så samlas vi i Fjällräven Center med en pall gamla matchprogram och utmanar varandra på matchprogramsfäktning och drakflygning.

Länge leve inkonsekvensen!

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Berka: Precis som Björn var inne på tidigare så kanske denna debatt skall tas efter en seger, och inte efter en pinsam torsk som överskuggar allt annat.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
spud: Jag håller me, men jag förstår allas vrede ,me inkluded.

Man blir ju förbannad när man ser juniormisstag och dålig inställning!

Ledningen utlovar revancher varje år, man städar i leden och man värvar bra spelare, men det går bara sämre å sämre varje år, hur fan känner man säg som supporter?

Ett lag kan inte alltid vara bra det förstår alla, men nu har vi varit snudd på karaktärslösa sen 07, ett strykgäng som står och får på käften far more often än segrar rullar in, vad är det för fel?

Modo ser ut att missa slutspel för 3:e året irad trots att man värvat bra spelare och haft ett grymt bra stöd från hemmapubliken men ändå spelar vi utan fart, backarna är i klass med div. 1 och våra målvakter blir bara sämre å sämre.

Nu är ju inte loppet om slutspel kört men det är nästan för mycket att fortfarande våga hoppas.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Om man inte kan hålla upp nivån på sitt inlägg kanske man inte ska skriva det. Vi alla såg hur det såg ut idag, att läsa 30 inlägg med samma innehåll, men med olika beskrivningar hur jävla dålig vi är känns inte så konstruktivt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Tänk att vi ligger näst sist och är fullständigt nerpissade, hur hade det varit om vi haft massa skador?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Berka: Då hade vi nog tagit en uddamålsseger.

§2 i Strömsbro/Tunabro/Väsby-syndromet.
Kommentera

1328752 · »