1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
{5647}: Man kan ju iaf konstatera trots många oroliga att Karlins vaskning i kedjorna har gett effekt, enorm effekt!
Vela skadad, helt ärligt syns det inte, säger väldigt mycket om den värvningen.

Jag tycker Modo gör sin bästa match sedan juluppehållet, jag håller inte med om att matche mot Löven var bättre även om det bara är marginaler så det är väl skit samma, spelar Modo som dom gör nu när slutspelet startar så tror jag vi kan gå riktigt långt.

hockey_21:

Vela och Brickley inte tänkta som poängspelare, utan de skulle främst bidra med fysik och storlek. Tycker de sköter sig ok även om de kan höja sig.

Halloran skapar men får ingen utdelning, tycker inte han är en flopp, fortsätter han kommer poängen. Får gärna gå poänglös helanserien bara han fortsätter skapa och utnyttjar lägena i slutspelet.

Niederbach är största floppen tycker jag, dåligt centerspel, dålig defensiv, driver sällan sin kedja och dominerar. Jämför med halloran, han skapar lite men har gjort poäng, halloran skapar mycket men får inga poäng.

Rytter: Det är väl logiskt med tanke på att användarna som ofta står får de kommentarerna karaktäriseras av en genomgående bitterhet haha. Det är en mycket underlig inställning där man har mer fokus på att det går illa för någon annan (i detta fall löven) än man bryr sig om det går bra eller illa för laget man säger säg heja på. Eller iofs det är ju ett superbt recept på att bli bitter i guess.

Gavelo: Du kan absolut prata Löven och Lööke men gör det i så fall i en annan tråd tack. Här fokuserar vi på MoDos match.

Gavelo: Ja det tycker jag, om du inte känner att du vill föra en monolog. Men ja, upp till dig. Kanske samtidigt finns en bättre plats för det än i en matchtråd som inte har så mycket med Löökes ”shoulda, woulda, coulda” att göra.

Robin Ztorken L: Tycker Vela bidrar, dessutom har han samma poängsnitt som i västervik.

Bad_Brett: Det ser så ut när jag tittar på reprisen igen. Kontakt efter att pucken passerat.

Sigge: Undrar om vi har nån återköpsklausul på våra fina nyförvärv, Vela, Brickley, Halloran, o Niederbach dom kan återvända varifrån dom kom.
Måste vara historiens sämsta spetsvärvningar i modern tid.
Bidragit ned en stor försämring av laget.

Majbrasan: Och skulle jag bry mig om det ?

Majbrasan: Löven har skjutit fyra skott mer på två perioder än de orkade hela matchen mot oss. Synd att vi inte kunde vinna trots att vi var helt överlägsna.

Gavelo: Uppenbart att du är ganska ensam om det.

{5647}: var en crosschecking framför mål som djurgården gjorde på en löven spelare som åkte in i målvakten

{5647}:

Det är bara i denna bok man hyllar motståndarna sett till vilka poäng de hade kunnat göra. Samtidigt är de egna spelarna som skapat mycket (t.ex halloran) men ej fått utdelning floppar.

Logiskt?

{5647}: hade inte velat se SSK-målet dömas bort om det var vi som gjorde det. det räcker nog att backen bidrar till att ge SSK:aren en knuff så han hamnar i målgården, och det är marginellt. tycker det är okej mål.

men som ni andra skriver, OP får skämmas där alltså, sjuuukt juniormisstag att inte få ut den där, och han är inte junior! han behöver verkligen steppa upp. gillar killen som person, men hans prestation räcker inte till nytt kontrakt.

{5647}: Varför dömdes DIFs 2-0 bort? Begrep ingenting, men har inte ljud på den matchen.

modomille: Jag bryr mig din pellejöns

Gavelo: Fast, Halloran skulle haft 3 mål och 3 ass första matchen också. Brände flera öppna mål.

Tyler Durden: Han har dock fått spela med ett ganska dysfunktionellt lag hela tiden, så bör inte döma för mkt kring det än.

Gavelo: Gör en löven tråd vet ja, eller skriv i deras.

Gavelo: Vem fan bryr sig ta ditt löven runk någon annanstans.

Bad_Brett: Nej, han hoppar över målgården och på Tex.

modomille: Har OP någonsin varit den spelare han vill vara hos oss? Visst han smäller på ibland men en inte är han en retsticka inte, i övrigt är det inte många rätt.

Steken84: jag tror jag aldrig stängt av matchen i förtid så många gånger under en säsong som jag gjort denna säsong. Och det säger inte lite då vi haft en hel del dåliga säsonger och detta dessutom är en säsong då vi leder serien.
Retar mig så på alla kassa beslut som tas om o om igen och halvhjärtade försök till att ta i.
Så nu stänger jag ner igen o hoppas de visar lite jävlar anamma o visar att jag gjorde fel.

Rytter: Tycker kontakten sker efter att pucken passerat Tex. Domarna har väl tillgång till bättre bilder också.

Tyler Durden: Han stuckit ut i varje match minus den här kanske.

Tyler Durden: Lööke dominerar i Löven, borde haft minst 1 mål, och 3 ass, men har 1 ass hittills.

Synd att inte serien kunde ta slut nu. Björklöven kommer ju garanterat ta förstaplatsen eftersom det är så pass många omgångar kvar.

Bad_Brett:

Fast samtidigt är det ingen kontakt då han får knuffen, kontakten kommer när SSK spelaren ska ta ny position, det är då han sätter röven i huvudet på Tex.

Svårbedömd, men sett mål tas bort för mindre.

Rytter: Halloran känns som årets Jelisejevs. Sjukt anonym spetsvärvning.

Dexter : Tror han försöker smörpassa till sebbe men misslyckas helt. Alldeles för dåligt.

Robin Ztorken L: Ja det är verkligen många sådana ageranden som OPs där som kostat mkt på slutet. Finns en hel del sådana senaste tiden, även om de inte släpper in mål på alla.

modomille: Haha perfekt då att Hinken signade 2 nya år med honom då! Så blir det extra dyrt att bli av med honom. Precis samma som Hinken gjorde med Sylle innan man skicka honom...

Bad_Brett: Men, han vänder tillbaka in och försöker inte undvika.

{5647}: Varför får inte vi tittare se bilder från tak-kameran???
Målkameran skulle ju visa oss om det var touch i målgården.

Tittarupplevelsen är ju under all kritik. Det är ju sånt där som kan skapa konspirationsteorier, helt jävla onödigt!

Dexter : Ja alltså med den pucken hade jag hellre sett att han låste den vid sargen.

Om inte OP steppar upp i slutspelet så är det bara att skicka honom efter säsongen.

Robin Ztorken L: Viktigast är nog att alla får spela lika mycket

Lolol: Det är helt sinnessjukt att han inte får ut pucken där. Spaghettiarmar eller bara nonchalans?

{5647}: Han blir inknuffad av Folin, förmodligen därför de släpper den.

Rytter: Såg fel på nummer. Uruselt.

{5647}: I första läget är det vi som puttar in honom. I andra läget precis innan skottet kommer så puttar han till Tex i huvudet?

Sen är det OPs mål. 25 sekunder kvar. Skitsamma om det blir icing, de orkar 25 sekunder efter en tekning...

Det där är en sån otrolig moraldödare. Fyfan, det ska inte gå att agera så med ett A på bröstet i detta läge.

Smurfen: Och hur många mål har vi släppt in sista sekunderna?
Var befinner sig vår helt fantastiska matchcoach som läser spel o förändra matchbilder, är han död???

Bad_Brett: Pratar nog om bytet innan. Där fick man ett bra exempel på varför TIK inte gillar hans hemjobb.
Patetiskt

Sigge: Det här är faktiskt löjligt. Han är ju i målgården och stör. Man blir bara trött.

Bad_Brett: Här håller jag med dig fullständigt. Snacka om antiklimax. Upp med en oberäknelig junis istället

Direkt när vi får något positivt ska nån tjabbla bort allt och ställa till det för hela laget. Det var ett mirakel att vi spräckte nollan, ett andra mål skulle vara en sensation

Keriksson: Djävla idiot OP, så uruselt dåligt.
Skärp dig, se till o få ut pucken med 25 sekunder kvar.
Man blir förbannad på riktigt!!!

Dexter : den där bjöd vi på tyvärr

« · 2472837 · »