1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533621 inlägg · 4126 ämnen

Startuppställning för matchen imorgon..

Startuppställning för matchen imorgon..
Backparen:
Magnus Hedlund, Martin Wilde – Dusan Milo, Jesper Damgaard - Martin Johansson, Pierre Hedin.

Kedjor:
Tommy Pettersson,
Stefan Öhman,
Anders Söderberg

Peter Högardh,
Miroslav Hlinka,
Magnus Wernblom

Joakim Lindström,
Peter Öberg,
Fredrik Warg

Jonas Almtorp,
Jan Öberg,
Mattias Wennerberg

---

Tycker att det ser riktigt bra ut. 2 första kedjorna är ju riktigt starka. 3e kan nog komma att skapa mycket framåt medan fjärde femman blir riktigt tung att möta fysiskt. Lite synd att ändå inte Wennerberg, j.öberg, p.öberg, kedjan kan matchas. Den kommer väl nog tillbaka när Staal och Karlin är tillbaka...

Backparen är ju riktigt bra, bättre än ifjol.

Sv: Startuppställning för matchen imorgon..
Wewillwintoday: Det blev Hedlund istället för Lehtinen också precis som jag hade hoppats :) Hoppas verkligen att Martin Johansson fortsätter sitt hittills så fina spel. Annars får Brithén sätta in Lehtinen istället...

Vill bara säga att backsidan ser riktigt, riktigt bra ut. Tänk om Haakana hade varit kvar...fast då hade de kanske inte fiskat upp Wilde.

En sak till. Aftonbladets ranking med MoDo på 12e plats är ju rent ut sagt skrattretande.

Frisco:

Det kanske inte var den rankingen han skrattade åt?

knaskamilla: Nähä?

Frisco & knaskamilla:

Får väl medla då, tjurskallar.

Det HAR förekommit en tidigare ranking med MODO på 12:e plats.

Björn VII: Ja men det var då det.. Förstår inte problemet med att jag gav en länk till en nyuppdaterad ranking?

Frisco:

Deas kanske skrattar fortfarande?

Wewillwintoday:

Har ganska svårt att säga om detta verkligen ser bra eller dåligt ut.

Söderberg brukar ju vara bra på försäsongen för att sedan försvinna när första visslan piper i ES.

Att sedan folk i kvällstidningar blåser upp att Werner skall vara
glödhet är väl kanske en aning fel, med tanke på att han gjort 4+1 varav 3st mål i en och samma match. Vilket typ sedan blir 1+1 på övriga 13 eller hur många modo nu spelat.

Warg har överaskat men frågan är om det är något som håller.

För att detta skall se någorlunda fint ut så måste Hlinka spela som i slutspelet och Jocke PÖ Wennerberg fortsätta utvecklas.

På backsidan tycker jag däremot att det verkar vara bra stabilitet.

Taddy: Du verkar väldigt pessimistisk.. :)

Visst, jag håller med dig till en del.
Dock var väl förra säsongen i det närmsta identisk. Vem hade trott att Wahlberg och Högardh skulle producera den volymen av poäng de faktiskt gjorde???

Hockey handlar om ständig utveckling, spelare kommer och går, vissa utvecklas mer än andra etc. Potential är nog det viktigste. Har man rätt omgivning, bra stämning, bra lagkamrater etc kan många prestera bra hockey och vi får bra avkastning.
Vi har ju definitivt sett att vi har talangerna.

Jag tror att det finns stora möjligheter att t.ex Jocke eller Wennerberg kan producera mycket poäng i år.

Taddy:

Frågan är väl om det bara handlar om hur många poäng Wena gör. Att han är het kan ju också betyda att han är en pådrivare av bästa slag, en som alltid står upp och som kan vända matcher på egen hand. Just den typen av spelare har han varit i de flesta av de 13 matcherna.

poffa: Werner bli viktig för modo och om han kan få fart på målskyttet så blir han ännu bättre

Wewillwintoday: Hmm, är Green skadad eller petad?

MartinS:

Han är bänkad.

MartinS: App, där fick jag svaret.

"På bänken har MODO Peter Hirsch, Tobias Enström, Mika Lehtinen och Morten Green. Backen Erik Lewerström är magsjuk."

MartinS: Intressant att Enström fortfarande ingår i Modos trupp. Kan ju alltid hoppas på att han för göra några inhopp ikväll.

Paddan: Typiskt, skrivfel. "FÅR göra några inhopp ikväll" ska det ju vara.

Paddan: spelar modo mot leksand ikväll eller?

ModoAnte: Bör väl vara den artonde september idag och om jag inte missminner mig så var det idag som de skulle spela match mot de utbrunna stjärnorna.

Paddan: Ok tack för det hur kan man följa den matchen då någon som vet?

Björn VII, Frisco: Jag syftade, precis som knaskamilla antyder på den tidigare rankingen då de hade modo på 12e plats.

Ack, jag glömde ett komma tecken.

Deas:

Det förstod vi alla, även Frisco. Så det så.

knaskamilla:

Nu tolkar du mig, vänligen sluta upp med det.

Deas: Ja och vad var felet med den i så fall? Hade det funnits en 13:e plats så hade MoDo fått den av mig med den form de hade just då.

Någon som vet ifall det finns någon rapportering online till dagens drabbning?

Matchen slutade med Modo-seger 3-2. Målskyttar oklart.

nikki88:

HahahahaHAHahaha!

NuMountain:

Styggis!

nikki88:

Antjärn Bunny
He keeps goin´ and goin´....and he´s gone!

Alternativt:
Varats olidliga lätthet, just nu.

Björn VII: Ohämmad glädje är svår att stoppa.

NuMountain:

Jag förstår det, men du borde testa på ohämmad skadeglädje då & då också. Jag tycker att det slår det mesta.

Speciellt när det gäller äta sig mer än halvmätt.

Björn VII: Jag hade en gång en vän som var en god förlorare men en mycket usel vinnare. I tennismatcher skrattade han ohämmat när han lade in sina lyckade stoppbollar. Riktigt hånfullt, på min ära. Jag skulle bara låta mina värsta ovänner och mina bästa vänner känna på något liknande.

nikki88: GÖTT. Min käre far var på matchen, ska höra snart vad han tyckte...

NuMountain:

Så du menar att jag, rent teoretiskt, förfogar över förmågan att i den verkliga, o-hockeyvärlden, kunna kalla honom för min vän?

Det tycker jag faktiskt låter som en sympatisk version som jag gärna signerar ett kontrakt på.

Men i o-o-hockeyvärlden föredrar jag nog tyvärr fortfarande min o-sympatiska verklighetsskrivning. Det kan nog hända att jag sitter och skriver korv- och jumbotronrescensioner i en nära framtid annars.

Björn VII: OM det gäller Äta sig aningen mer än trekvartsmätt, så har jag inga som helst begränsningar att bete mig hånfullt mot laget som skriver okontrakt.

« · 115453