"3. Daniel Sedin. Bröderna Sedin framstår stundtals som svensk hockeys verkliga hackkycklingar. Det är ständigt tjat om att de bara spelar ute i sarghörnen men nu visar de att de levererar också. Genial kedja med Mikael Samuelsson."
Var det inte två bröder Sedin som spelade fotboll med Luleå SK medan dom pluggade på unversitetet? Jag har ialla fall för mig att någon av länsblaskorna kom med den fyndiga rubriken: Bröderna Sedin klara för Luleå!
Jag undrade bara för att det verkar som att han har flyttat till mina gamla hemtrakter i Södermanland (han bor nu i Malmköping) Jag såg honom i nättidning på familjesidan. Han hade visst fått barn med någon tjej jag kände.
Stefan spelade väl för några år sedan i något av fotbollslagen i Luleå. Om jag inte missminner mig så huserade de i division 2 och att han spelade när de mötte FV här hemma i Övik. Men det kan vara en tankevurpa.
Wesley: Stämmer bra det, Stefan Sedin är född 1974 och var riktigt duktig i fotboll i Arnäs IF vad jag kom ihåg. Jag tror även att Markus Näslund och Magnus Powell lirade där samtidigt som Stefan ett år, men kan minnas fel.