1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528068 inlägg · 4121 ämnen

SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29

Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
Djurgårdarna verkar verkligen njuta av vinsterna mot Modo den senaste veckan. Inte mindre än ÅTTA youtube-filmer har lagts ut från dessa matcher. Jisses, jag måste ha missat att det var SM-finaler.

shinzawai: Kuben borde sluta att störa Krizan i hans ritual. Vet han inte hur pekuliära målvakterna kan vara över sånt ;-)

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1376582.ab]”Min vanliga ritual” [/url]

Salle: Oerhört osmidigt av Andersson, sen måste väl krizan få fråga en enkel fråga..

AM: Något svar på frågan ges inte heller. Dålig journalistik.

AM: Har viss förståelse för att de blev irriterade då Hedman inte ens rör killen och åker ut. Men samtidigt måste man väl fråga sig om de inte borde ha rutin nog att koka inombords istället för att ställa till med fånerier.

Salle: Fick Jonasén komma in igen när Krizan fick matchstraff? Hur ser reglerna ut? Jag missade det på PPV.

Wayne Gresky:

Nä, han satt kvar. Konstigt tycker jag.

Wayne Gresky: Nej Jonasén fick inte komma in när Karol fick första tjing i duschen av Herr Andersson.

Ganska lustigt överhuvudtaget det här med målisar och personliga straff.

Salle: En titt i regelboken ger inget klockrent svar på vad som gäller tycker jag. Men känslan är att Jonasén borde få komma in på isen när Karol lämnar den. Jag skickar ett mail till domarbasen och kollar.

Används regel 573 till vardags? Det skulle ju bli förödande för FBK om de fick en nitisk domare i en slutspelsmatch...

Wayne Gresky: Äh dom har ju vana att prata bort domarna ur såna situationer ändå.
.

Wayne Gresky: För en som inte orkar gå in på hockeyligan eller swehockey eller liknande och söka efter regelboken vad säger den regeln då?

MorganaLefaey: Man får inte vara 6 man utespelare på isen (om man inte har en rödhårig lagkapten) typ.

Salle: ...och har man det iaf med mindre än 2min av matchen eller i sudden death så ska motståndarna ha straff.

Wayne Gresky: Därför fick Krizan matchstraff – minut för minut
Tredje perioden:

04.07 Martin Plüss rakar in 2–1 för Frölunda bakom en annars storspelande Karol Krizan. Krizan visar öppet sitt missnöje mot sina lagkamrater.

06.55 Modobacken Victor Hedman utvisas för en interference, varpå Modos andretränare kastar vatten på en linjeman och visas ut i omklädningsrummet. Karol Krizan gestikulerar irriterat.

09.59 Frölundas Justin Morrison åker ut för tripping, varpå Modomålvakten Karol Krizan hånfullt klappar i händerna åt domaren Thomas Andersson. Krizan får tio minuters utvisning för misconduct, som forwarden Marcus Jonasén får sitta av.

12.02 Thomas Andersson åker fram till Krizan efter att Andreas Salomonsson utvisats och en kort dialog uppstår. Krizan frågar Andersson om han ”fått pengar från Göteborg”. Andersson ger Krizan hans andra tiominutare. Matchstraff, och Krizan kastar klubban i båset på väg ut.

NordaBoy: Förra gången du klippte och klistrade utan att länka eller berätta varifrån du hämtat det så blev du rätt rejält och uppenbart pikad. Tydligen förstod du det inte då.

Om du ska fortsätta klippa och klistra en massa så skicka med en länk till varifrån du hämtat det. Okej?

Poffa:

Morgonsur?

scim: Ja, lite. Morgonen kom för tidigt.

Poffa: Känner igen det där. Årets tuffaste morgon att gå till jobbet. Som tur är var det inte lika slaskigt som jag befarade.

« · 948530