1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532401 inlägg · 4126 ämnen

That not so Wilde thing

That not so Wilde thing
Upptäcker vid en genomgång av trupperna i AHL att Martin Wilde tydligen har lyckats att ta en plats i Providence Bruins efter att ha misslyckats i try-outen med Springfield Falcons under försäsongen.

På 14 matcher har han det imponerande facit: 0 mål, 0 assists, -3 i plus/minus statistik, har lyckats skrapa ihop 12 utvisningsminuter och han har avlossat fem skott på mål.

Sv: That not so Wilde thing
Paddan:

Den gamle skräckmästaren HP Lowecraft var väl från Providence, men att staden skulle hemsökas på detta sätt kunde nog inte ens han fantisera ihop...

Paddan:

Det betyder väl att han är tillbaka där vi tog honom ifrån, eller? Han var väl i Bostons organisation då MODO (läs Brithén) såg ett fynd som skulle bli vår store, starke back.

Huka er framför datorerna, nu är backhataren igång:-) På länken har vi en målvktsälskare.

Frisco:

Är det gissningstävling nu igen? Det var länge sen sist!

knaskamilla: Där sa du nåt. Snart kommer det en liten bildgåta.

Frisco:

Gött, men frågan är: kommer man att få reda på vad NR 22 egentligen vill få fram med sitt inlägg?

Frisco:

Take it cool, take it easy. Jag skall bänka mig framför NHL på C+. För övrigt med

Selander, Tony och Olle:

NHL rules! Synd att ni inte fattat det ännu. Men det är klart, får man inte igång PPV så man kan se den match man vill så...:)

knaskamilla: Jag vet vad jag vill få fram av hans inlägg. Bättre svenskundervisning i skolan.

Poffa: Jag har sett Beck ikväll. Det är betydligt bättre än fullvuxna karlar som tränger ihop sig på en minirink tycker jag.

Poffa:

Skriv klart innan du skickar ditt pucko!

För övrigt med en del intressanta MODO-inslag. Åtminstonde skall det bli roligt att se Frantisek Kaberle spela. Han kanske kommer hem till MODO snart. Vore ju inte fel.

Poffa: Äh, jag håller med Frisco, jag har svårt att engagera mig i en liga där ett lag plötsligt kan säljas till ett annat land - jag misstänker att det kan vara besvärligt att vara supporter där.

westerl{nd: Se upp, rätt vare e e Brynäs sålda till Varberg! För 1 spänn, om inte Jompe skramlar ännu hårdare me bössan.

knaskamilla,Frisco m.fl: Nu ska jag hoppa i galen tunna,igen, apropå Nr22: Visst instämmer jag åxå i kritik av hans bedrövliga svenska, omotiverade o självklara inlägg mm, MEN han skrev ju o förklarade att han är DÖV, o därmed har det svårt med svenskan öht.
Därmed tycker jag INTE vi ska driva med o köra 'klappjakt' på hans inlägg, låt han hållas, han har nog svårt ändå. Kanske är MODO-forumet ett av hans få ljuspunkter i livet? Ja vad vet jag, jag kommer då inte hacka mer på just NR22, finns ju så oändligt många fler 'one-liners' att uppfostra först på de 1000 trådarnas Forum.
'Den friske bekymrar sig om massor av saker, den sjuke bara om 1'

zigge:

Tyvärr är det ju inte bara svenskan som är problemet. Han är ju trådstartarmästare också. Obestridlig sådan, för övrigt.

zigge:

...och förutom hans bristfälliga svenska så finns det ytterst, ytterst sällan någon mening med hans inlägg. Människan är en levande legend och har blivit det av en anledning, vilket han lär få leva vidare med.

zigge, Poffa: Mycket bra ord i ditt inlägg, Zigge. Men man undrar ibland varför han inte begriper någonting. När han skriver sin rubriker med bara stora bokstäver och nån försöker hjälpa honom genom att säga det så blir det ett snorkigt svar tillbaka. Han verkar ha fler problem än hörseln så det kanske ska stå en tvåa i slutet av ditt inlägg?

zigge: Varberg, hugaligen - men där finns det många Brynässupportrar.

Tyvärr finns det ännu inte mycket krismedvetande i Gävle så ditt skräckscenario oroar i varje fall mig. Om det ändå händer, så hoppas jag på Östersund - skulle vara skönt om vi fick något annat att se på än sporter där man har förmånen att få stå med en termos i skogen och frysa i -30 grader.

westerl|nd: Östersund?? De har ju mer än fullt upp med arrangera Vinter-OS!!! De lär nog snart få det, när Samaranch's son-son-son-dotter inte gitter åka dit ytterligare ännu en tur, utan ger upp, o ger dem det: År 2056!

« · 330918