1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530019 inlägg · 4121 ämnen

The Final Battle, part V

Sv: The Final Battle, part V
JimmyH: Vem vet, kanske man kommer att köra några bilder på någon kanal där ett par LHC:are ger sig på den kanske inte allt för genomtänkta planen att slåss med polisen. Det filmades från c:a en meters avstånd. Polisen vann.

Nikki: Förvärras??? Värre än vaddå?
Salle - tillbaka!! (Otroligt!!)
Justin - Tillbaka!! (Nästan, iaf...)
Wargh - tillbaka!! (Snabbare än nån trodde)

westerlind: Blir det egen loge, med tonade rutor, när Er bäste släkting tar plats i höst i Valvet?

Expressen:

Skadekrisen förvärras i Modo. Backjätten Mattias Timander avbröt den femte SM-finalen mot Linköping. Men han kan snart vara tillbaka. - Vi tycker absolut att han ska kunna vara med och spela på lördag,

MorganaLefaey: Inte många rätt i Kårren - o en F-Hasse A-svenska man knappt be griper!
Paddan: En sån dag!! Wilde mästare, Sedin's o Mackan vann, o vi - en seger till!!! Mer törs man inte säga - idag!

westerlind: "nr 21 på ryggen". Kan inte Ove Molin gå själv?

Paddan:
Jag tycker det är så skönt att bo i Stockholm: Här fnissar icke läskunniga modoiter lite åt mig som den charmige idioten. Hade jag bott i Övik hade jag haft nr 21 på ryggen och stapplat runt bland berusade +40-åringar från Sollefteå, Paddal, Gullänget och Bjästa.

På tal om olika information och synsätt. I Öa stog det att en från Ö-vik hade omhändertagits samt några från Linköping samt då att det skett ett antal skärmytslingar under dagen. I corren står det att alla var från Ö-vik och sedan inte heller något om bortforslandet av linköpingsfolk efter matchen.

www.corren.se/archive/2007/4/12/j5mycc00uqkjxwz.xml

Paddan:

Men håll med om att den här filmen var rolig. "Svartvadet, vad håller han på med?"
"Jag vet inte..."
"Jag ger han en chans till, men annars får han en tia".
Tror ni informationen om tian kom fram...?

knaskamilla: Var inte speciellt imponerad av de spelarkommentarer som tv-stationerna valde att lägga ut under några NHL-matcher jag sett i vinter. Fast, det är klart. Den kristna högern har väl hårdare grepp om tv-publiken i USA än i Sverige.

Hmmm, en liten, liten till. Samtidigt spelar jag MODO:s Armé för hela Rundvägen...:-)

MorganaLefaey:

Äh. Han har ju läst ord böcker. Tror jag.

Nikki:

Haha! Ja, det var kul. Jag önskar mer mikrofoner på domarna, oftare.

tobbe_d: Sen vet jag inte riktigt om man skall driva med din kunskap i det svenska språket eller om man skall rekommendera en grundkurs i tal och skrift.

tobbe_d: Förstår inte riktigt varför du måste hoppa på det inlägget. Vet inte riktigt vad du skall kontra med? Är priserna dyrare i E-on? Får man mer exlusiv inramning av matchen i E-on? Kan inte riktigt se vars du skall kunna kontra in något finurligt.

westerlind: Men, titta där var du ju. Nähä, då kan vi avskriva dig då, så du kan återgå till att dricka fulöl ur MoDomuggen.

ria-ra: Det blir bättre på lördag. Då är LHC blå.

knaskamilla:

Jo, förlåt.

Denna länken är lite rolig:

www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=19378, om ni tittar på klippet dårå.

Nikki:

Du menar inte gäst böcker?

petter rönnqvist tyckte att adam gjorde en föredömlig match i dag men ja kan inte annat än känna mig livrädd då han har pucken i egen zon. han ger ju bort den hela tiden. vet han inte att hans spelare är röda hemma å vita borta?

Paddan: "Salle: Haha, tro vem det är som gömmer sig bredvid den vandrade vålnaden. Är det den där smygmodoiten med dragtrucken?"

Ääh, håll käften.

Går det inte att stänga av folk från olika gästböcker?

scim: Såg en liten knodd som satt där bredvid med en miniatyrtröja med Döme på så man drog en chansning. Tror dock han blev mer imponerad av spelet i förra matchen.

ria-ra:

Haha, ja han såg ut som han gillar mat.

MorganaLefaey: dom plasterna heter swedbank arena

ria-ra:

Tjock-Döme...

scim: undra om däme inte hunnit med att ta av sig nån utrustning? eller hade han ett däck runt magen?

MorganaLefaey:

Själv satt jag på 406 med höjdarna från Aftonbladet, Expressen och allt vad det nu heter. Annars verkar du ha hittat rätt person.

scim: Pappa (Peter) Krizan småmös lite också när hallen skanderade sonens namn.

MorganaLefaey: You got it.

ria-ra: Jag är med dig. Det blir svårt att somna inatt.

scim: Var det han med träningsoverallen som såg ut att härhöra från sent 80-tal som satt på 420 eller vad den där sektionen heter där bara snålisar har platser?

JimmyH:

*Diskussionen fortsätter privat*

ria-ra:

Aaah. Jag trodde det babblades påsk lov och ord böcker.

Salle: Haha, tro vem det är som gömmer sig bredvid den vandrade vålnaden. Är det den där smygmodoiten med dragtrucken?

men shit va lycklig ja är för vinsten i kväll! å här sitter ni å babblar påsklov å ordböcker..

scim: Jag är väldigt seriös just nu. Jag anser mig vara en tillräcklig bra skribent här att tas seriös och jag skulle vara tacksam för svar men du är tydligen mer benägen av att hålla någon slags oförtjänad högaktighet för att känna dig fyndig och vinnare av en diskussion.

Vad ska jag be dig om ursäkt för?

Salle:

Vad är det för flärpar som sticker ut vid kinderna?

Härligast att se idag:
Pappa Dämes fetsmile när Däme Junior klev ut i båset och publiken skanderade hans namn.

knaskamilla: HAHA jag skriker inte jag sitter helt tyst

Poffa: HAHA jag har inte påsk lov!

tobbe_d:

Jaha, varför skrev du inte det på en gång då. Måste du skrika?

tobbe_d: Tänk att påsklovet gör så att alla fjortisar är vaken så här sent.

knaskamilla: Tror att nån på TV4.se kuggade Friscos photoshopkurs men tanken var god...

[url=tv4.se/sport/541679.html][bild]http://gfx.tv4.se/imagesdb/editor/sport/149F0471-B9F0-482C-A2BE-DEF6B7062038.jpg[/bild][/url]

knaskamilla: ORDBOK

tobbe_d:

En vad?

knaskamilla: du har aldrig läst en ord bok va?

scim: Jag är tobias å jag vill att LHC ska vinna!! något mer du ville veta så är det bara att fråga!

tobbe_d:

du verkar ju inte vara helt frisk du! Oseriösare person får man leta efter!

tobbe_d:

Jag vet inte riktigt vem du är, så jag vet inte hur jag ska förhålla mig. Vem är du och vad vill du?

Aja Förbered er på en silver peng!!!

« · 871063 · »