Poffa: Tyvärr så finns det ju också då en massa småttingar som skall visa sig på styva linan och hetsa upp stämningen än mer. Men nog skulle jag tro att om man åker upp med buss där det finns personer som är portade från hockey och dessutom en massa som är alkoholpåverkade så är det nog stor chans att det är den bunten personer som är den större drivkraften av de två. Men då man inte sett situationen så skall man egentligen inte säga något.
Var en sväng ner på stan nu. När vi passerade E4 stod en civilbil och två målade med blåljus på utanför gallerian. Poliserna gick omkring och visade bilder för folk. I en av bilarna satt en snubbe med bar överkropp (svårt att se lagtillhörighet då... ;)). När vi gick tillbaka hem stod polisbilarna utanför Torggrillen och poliserna pratade för fullt med en massa sexton-tjugoåriga grabbar som var där. Gissar på LHC-supporters (för Frisco skrev tidigare till mig att det bara var sådana på den restaurangen).
bobbe: Jag trodde att en så pass rutinerad HS:are som du kunde förstå vad jag menade, utan en massa smileys.
Naturligtvis vill jag inte på något sätt göra det jag skrev, förutom det där med att sätta dem på bussen i väntan på match, möjligtvis. På så sätt så har man ju löst problemet och det innebär nog att bråkmakarna blir omhändertagna av de egna. Ja, verbalt alltså. Jag förespråkar aldrig våld.
De MODOiter som skämt ut sig borde få en egen buss. Men de borde inte få komma in på matchen.
Fast...är det verkligen folk som kommit med supporterbuss upp som bråkar? Tar man med sig sådana på en resa? Det var tydligen ett gäng som åkte ngn sorts minibuss eller så nere på OK och härjade förut idag.
Wayne Gresky: förjävligt! som tur är har ja kompisar och biljett. å nu ska de bli riktigt kul att åka ner till linköping. ja är lessen för din skull.. :-(
nu hoppas ja att timmander är tillbaka tills på lördag annars blire tufft att bärga guldet. de är ju för lite tid tills på lördag annars hade vi kunnat skicka honom till thailand.
Vicke_LKPG: ja jag är generös i kväll. kom i min famn så ska ja sjunga röda vita gröna alltid lika sköna för dig.. nej skämt å sido. ja tycker modo hade segern i en ask ända tills timmy blev skadad. därefter var den er men den där rättvisan är visst otrogen mot er?
"Diskussionen" här är lika tragisk som bråkmakarna.