1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480081 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo 2 mars 2006

684342 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Lumber Jack: Det var väl kanske så att Krizan höll med både hammare och spik, men det var Molinder som spikade.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Frisco: Ur Aftonbladet:

"Karol Krizan, Modo, spikade 3–0 mot Timrå den 2 mars 2006."

Imponerande att spika 3-0 med ett 2-0 mål. Det tyder på klass.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
knaskamilla: Haha, kunde inte ha sagt det bättre själv.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
65selander: Var det verkligen någon som vrålade om SM-guld ? På allvar, alltså ?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
65selander:

Du skulle ha sett vilka bebisar de visade i TV varje gång de filmade MoDos klack. Bebisar på 50 år, ungefär.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Lumber Jack: Håller med om din profetia. Nästa säsong är ordningen återställd vad gäller styrkeförhållandet i syskonskaran.

Lite gulligt att du rotar i Timrås ekonomi. Förmodligen kostade det en hel del. Inte på långa vägar så mycket som Modo backat de senaste fyra åren, men ändå. Klart väl investerade penningar eftersom man slapp kvalserien, om du frågar mig.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Poffa: Sitter med min bärbara dator i Gävle nu så det var nog mera ett felknappande :-))

Hur det flyttar sig så jävla långt vete gudarna men  jag får nog ringa Mulder och höra ;-)

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

65selander:

[Blir kul att få deltaga i ett slutspe igenl och...]

Alltså Selander, hur fick du det där L:et att flytta sig 5 tecken bort? Dags för batteribyte i ditt TB igen?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Poffa: Äh, köpelaget kommer igen. Nästa säsong kommer det att värvas än mer bara. Då är man bästigast på alla plan igen.

Undra hur mycket man plöjt ned i jakten på slutspelet b.t.w., två, tre, fyra eller fler miljoner? Väl investerade pengar...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Poffa: bebisklack... får dom vara vaken så sent?

Med tanke på vissa utav dom som vrålade sm-guld när Rosa, Jantunen och Svoboda så är jag grymt skadeglad.

OT: Blir kul att få deltaga i ett slutspe igenl och troligtvis så blir det Frölunda och med lite tur kanske vi kan vinna en match hemma. Men vi kom ju till slutspel iaf.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Lumber Jack:

Tydligen. Blir väl någon Cup i Hoting, eller så. Förresten, kan man vara mer bitter än på länken?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Antos: Är det försäsongsmatch på G?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: haha, ja ni får väl förhoppningsvis käka upp era ord med orientaldressing nästa säsong !
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Poffa:  "En dröm har gått i uppfyllelse. Alla målvakter drömmer om att få göra ett mål i motståndarkassen. Nu har det hänt - mitt livs första, sade Krizan som jublade mer över sitt mål än att han hållit nollan för sjunde gången."
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan:
fast öhman borde ha gjort ett vid det här laget också... ett ass fick han ju i alla fall idag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Antos: Jag tror att Werners roll i MoDo skulle ha varit ungefär samma roll som Lars Jansson har i MoDo nuförtiden, alltså att värma upp en kontorsstol på kansliet och snacka skit under fikapauserna.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Lumber Jack: ...aha på så sätt. Ok, då är Molinder alltså ofantligt mycket bättre än Viklund och Hellström tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Antos:

Just ordet Allsvenskan är väldigt viktig att betona här. Jag klarar mig utan Wernblom. Hans lön hade förmodligen varit väldigt hög, närmare 100 000 i månaden. Min tro är att han inte hade producerat därefter och då ser jag hellre att man tar in en junior, t ex Dallas Dahlberg, och låter han stå där framför mål och ta skit.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: Dubblar man noll får man noll, så han har m.a.o gjort oändligt många fler mål.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
ria-ra: Hmm, med den logiken borde alltså Dahlberg göra mål nästa gång han får chansen med A-laget.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan:
ja men har fick ju sitta å titta på en match först så han fick ju se hur man gör.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: Vill ni verkligen inte ha Wernblom i Modo?
eller är det bara vad jag har hört från somliga avundsjuka heltids modoiter?

13 mål på senaste 10 matcherna är rätt okej även om man spelar i allsvenskan, tycker jag iaf.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Det tog alltså två matcher för Molinder att göra dubbelt så många mål som Viklund och Hellström gjort tillsammans denna säsong.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Poffa: Hmm, han den där "kopian" från Kramforstrakten då?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Antos:

Annars har vi ju Tommy Wargh som sänkte Manderville med en nacksving.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Frisco: Tack så jättemycket :D

Han borde fundera på att träna fallteknik innan har gör så avancerade sparkar.
Landningen såg minst sagt obehaglig ut =)

Han träffade ganska mitt i målet också!

På tal om tålamod och att folk kommer att försöka störa Karol så tror jag att Hasse och Timander kommer sätta emot lite när de är med i svängarna, Salle kan också vara duktigt agressiv!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: Snookerzappade mellan TV4 och Wales Open på Eurosport.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Frisco: Var du verkligen tvungen att fäktas med biljardköerna framför teven medan du filmade av tv-bilden?

Påminner mig om min farmor som satt vid radion med anteckningsblocket och antecknade för fullt mellantider och allt när Stenmark härjade som värst i slalompisterna. Stolt medlem i IK Fjällvinden var hon också.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Poffa: Jag uttyckte mig nog otydligt, eller nog helt fel, när jag tänker efter. Ett bevis på egen frustration där ändå, kanske?

Vad jag menade var nog att den påpassning han blev utsatt den här kvällen knappast kommer att minska under slutspelet. Det lag ni nu stöter på i kvarten (och ev. vidare) har garanterat en oerhörd respekt för Krizan med tanke på vad han har presterat under säsongen. Får man inte hål på honom så lär väl de spelare som nu har "rätt" egenskaper sättas på just den uppgiften. Att han tappar fokus vid ett par tre tillfällen är givetvis inte att visa upp dåligt tålamod. Men om detta nu som jag sagt ökar en nivå så ställs det ju än större krav på målvakten att man fixar den här "behandlingen". Men Krizan är säkert lugn som en filbunke.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Världens sämsta lilla filmsnutt. Men en av de bästa karatesparkarna sedan Cantonas kick på Selhurst Park var det nog.


www.frisco.se/hs/kriz.mov


www.frisco.se/hs/kriz.mov


www.frisco.se/hs/kriz.mov


www.frisco.se/hs/kriz.mov
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Dream Team:

Ja, att Timrå försökte störa honom förstår jag. Men hur fick du det till att han hade dåligt tålamod med det han fick utstå? Han slog tillbaka då en Timråit låg på honom, han reste sig upp och skällde då de slog han på handsken och han bröstade lite då två spelare stod och höll i varandra framför honom.

Snacka om att visa prov på dåligt tålamod. OBS!!! I R O N I !!!

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Poffa: Tja, frustration är kanske ett skäl till varför man ser anledning att försöka störa honom. Det har ju fungerat tidigare, på andra målvakter, genom alla tider, så varför inte försöka igen? Målet var riktigt läckert. Det slutgiltiga beviset på vem som regerade i E.ON arena den här kvällen.

På tal om frustration så var det lände sen jag kände någon sådan. Just nu känns det faktist bara skönt att slippa oroa sig för något man ändå vet slutet av.

knas: Ja, fast hur brukar det se ut när det vankas slutspel och matcherna blir täta och spelet tuffar till sig ett par nivåer ytterligare? Om du såg TV-sändningen så kanske du hörde att Timråspelarna försökte fokusera på den här matchen som just en slutspelmatch, då det var mycket vinna eller försvinna som gällde. Därav den påtagliga viljan att ligga på målvakten så som man nu gjorde, kanske. Lägg till den frustration jag redan nämnt över att man inte fick hål på Krizan så har du nog förklaringen till att det såg ut som det nu gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

knaskamilla: Ska jag gissa, jag som inte ens såg matchen...

-Det här var ju en lätt match. Nästan ungefär lika lätt som matchen blev för Slovakien mot Sverige.

Eller så sa han: -Jag tycker Timmy ska sluta spela hockey och fortsätta baka semlor

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Näst roligast efter målet. Nej, nästnästroligast, efter målet och att TIK nu är klara för ickeslutspel, var ju ändå intervjun med Svarten efter match. Hur var det han sa, nu igen?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
audiblegiraffe: Hmm, fick inte både Regin och Enström matchstraff i slutet på matchen? Enligt swehockey fick Regin 2 min medan Enström fick 2+2+10
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006

Dream Team:

Kul att du kommenterar Krizans tålamod. Klart man lackar ur då en massa dåliga förlorare konstant åker på eller slår han med klubban. Han betalar dock tillbaka med världens bästa mynt.

KUNG KRIZAN!!!

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Dream Team:

Bedrövligt att Krizan ska behöva stå ut med det där, säger jag. Men han verkar ju ha behållit fattningen någorlunda ändå. Hyfsad match av honom idag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: Kung Öhman fick assist också... mycket trevligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Om någon får tag på en länk till en sida med Krizan den stores mål så får du gärna pm:a mig!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan:
Har de inte strypt den röda örnjäveln och satsat på gamm-tallarna??? Oj, vad jag svär en sån här dag...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Icing-Ove: Fågelinfluensa i Timrå, kanske?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Men Krizan för helvete!!!!! 45 räddningar, nollan och målgörare, vad fan händer!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Och där brast det totalt för oslutspelslaget.

Krizan. Gah. Det är väl allt jag får ur mig just nu.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan: ...och där gjorde Molinder mål också. 0-3, vad trevligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
audiblegiraffe: Karol Krizan, ja vad ska man säga. Nu är han målskytt också
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
HAHAHAHAHAHA!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Ytterligare en fråga är; Har Niklas Öhman fått lira ngt?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
knaskamilla: Ett tjafsande som väl är en regel under ett slutspel? För Krizans och MoDos skull får ni väl hoppas att han kan visa upp ett bättre tålamod när det hela kör igång.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Paddan:

Det är i alla fall ett jävla tjafsande varje gång Krizan blockerar pucken.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 2 mars 2006
Det luktar 4:e-plats just nu......
Kommentera

684342 · »