1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530409 inlägg · 4121 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

Sv: Timrå - MODO Hockey 2006-11-30
Dream Team: Skador hit och skador dit, det är aldrig roligt. Men det intressanta är att se den skillnad i inställning till hockey man har i Timrå jämfört med MoDo. Skulle MoDo ha en låååång skadelista, vilket vi har haft, så fyller man på med juniorer. I Timrå låter man truppen vara ihålig och avbytarbänken tom medan Nubben drar till Finland för att värva ett halvdussin finnar eller så.

Hur kan man från styrande håll godta att Kenta inte ens försöker spela in någon J-20 spelare under sådana förhållanden? Det är ju inte så att man krigar för överlevnad eller en slutspelsplats. Timrå är ju trots allt serieledare och idag hade det varit ett ypperligt läge att avlasta första linan, ett par mål till i röven hade inte betytt ett skit. Istället riskerar man än fler skador när nyckelspelarna får slita hund i en match man på tidigt stadie visste var helt förlorad. Mycket märklig hockeyfilosofi.

Paddan: Imorgon är det J20 klockan 19.00. Vi ses väl i arenan då?

I övrigt var det nån uppe på 401 som satt och snickrade på en ny ramsa i Paddanklass under dagens match. Det enda resultatet blev nåt i stil med: [Pråppa-pråppaganda] eller [PRÅPPPPA ganda]. Svårt att höra vad han/hon sa. Men det lät nog lite småroligt/lustigt. Tänk vad folk hittar på.

God natt

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Vi får väl se om jag tar mig in efter morgondagens skrivande av jobbansökningar och något julgodisbak.

Frisco: Hörde jag rätt eller försökte klacken sig på att omvandla "Mrs Robinson" till en hyllningsramsa till Justin? Sedan är det ett evinnerligt tjatande om att "ställa sig upp" från klacken.

Paddan:

Håller med!
Jag vill sitta ner och se på hockey, förutom möjligtvis sista 2 minuterna.

Dessutom blir ju knappast dom bakom mig så glad om jag ställer mig upp!

Lite sunt förnuft får man ju använda, än om man står på ståplats! ;-)

Lumber Jack: Gör som Modo, utnyttja läget och var skadeglad.

MTV träffade Hedin efter matchen, intervjuen ligger ute på officiella.

Fan vad roligt NI fick ikväll då, era jävla banjodårar! :) Allvarligt talat, en så här klar förlust kan jag ta hur lätt som helst - desto värre känns det efter en 4-3-torsk i sudden mot ett skitlag som Brynäs... Till skillnad från de flesta TIK-fans så uppskattar jag MoDo. Om vi skulle tvingas till ett snabbt uttåg ur slutspelet, så hoppas jag att NI försvarar länets färger. Timrå IK förblir mitt lag in i evigheten, men två gånger i elitseriens historia har jag blivit glad å en SM-vinnares räkning: MoDo 1979 och Luleå 1996...

DJ Hemp:

Du är en god människa! ;-)

Sov så gott nu, det tänker jag göra! :)

NuMo: Din förlorade lekamen från dödens väntrum........

eine kleine lärjungen.... Prost mein korthårige individen

DJ Hemp: Du är bäst Hempen! Urforuming som du är.

Från ÖA:

Pierre säger att spelet känns bra.
– Jag har ju varit på hög höjd i fyra månader, säger han....

allehanda.se/sport/5764

Lumber Jack:

"-Vi
hade två juniorforwards på isen och
nu måste det här ta slut, sa en
dyster Kenta Johansson efter matchen."

Herregud, TVÅ juniorer?!

Stackars Kenta...

Tja,

En fråga bara, såg er match på C+ igår, nån som vet vilken låt som spelades när spelarna kom in på isen?

Den tilltalad emin smak väldigt mycket :)

dj: Låten som spelades bör väl vara MoDos Armé

Paddan:

Hmm jaså, det var nån metall eller rock låt som spelades när dom for in i början där.

Den var iaf jäkligt bra, därav mitt intresse för vilken grupp som har gjort den :)

Vallin:

Enligt rykten har Timrå dessutom ett J-lag som är bra och leder sin serie. Undrar hur dåliga alla andra J-lag är om de inte ens har två junisar i det laget som platsar i ES.

dj:

Den finns i souvenirshopen, tror jag.

knaskamilla:

Det gör den, eftersom det var dit Paddan länkade i sitt inlägg.

Gidde:

Jaha. Jag har inte vaknat än, så min syn är selektiv.

knaskamilla:

Vad roligt det ska vara att vara junior i ett lag som bara plockar med dem när det verkligen är hårt skadedrabbat och deesutom har mage att beklaga sig för det.

Vallin:

Kanske om man tycker att J-laget är det viktigaste av allt. De leder ju tydligen serien.

Halv-Modoiten Nyström berömmer Modo. Igen. Fan, inte trissa upp favoritskap här inte, låt bli!

"Jag varnade för Modo redan före säsongen startade, Modo-Timrå 8-1.
Nu fattar nog alla hur bra detta lag är."

shinzawai: Äh, vi har ju Brynäs imorgon... redan där kan drömtillvaron krascha ordentligt.

Säger som Ronny Eriksson:
"Det är lika bra att sluta drömma,
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall."

Paddan: Magister Huge undrar: var det inte "Östen me´resten"
som kvad den gamla dängan?

Huge: Jag skulle snarare säga att det var Euskefeurat som sjöng Pessimistkonsulten

Paddan: Nja, det blir kanske oavgjort i "matchen".... ;-)

Se länk...

Huge: Fast låten är ju skriven av Ronny Eriksson som är medlem i Euskefeurat.

Paddan: Visst har Ronny skrivit låten, vilket också framgår i slutet av texten i min länk.
Men det är väl Östen med Resten som sjungit in den och gjort den känd för en bredare allmänhet?
Och det var ju det som frågan gällde?
Storsint som jag är så erbjöd jag ändå oavgjort, och till vilken nytta? ;-))

Wayne Gresky: Vi har väl ingen tunnare trupp än de andra topplagen? Vi ligger fortfarande i topp trots att vi haft ett rent helvete med skador under en lång tid och det tyder väl på bredd och styrka? Jag tror inte att nåt lag i serien skulle klara av att ha 7-9 ordinarie spelare på skadelistan i match efter match utan att falla igen som vi gjorde igår.

Nån som vet vem Mikael Nordstrand på MoDo:s SvenskaFans redaktion är? Hälsa honom isf att det är hög tid att landa nu...

Ambroo: falla igenOM...

Ambroo:

Kan bara hålla med om att Mikael N (vem det nu är) svävade lite väl uppe i skyarna i den där artikeln!

Dessutom är det en hel del sakfel i det han skriver, plus att jag knappast skulle utnämna Justin till matchens lirare igår.

Men det är klart, var rätt roligt att se honom tackla Hallin några gånger. Bakom mål fick Hallin plocka ihop det mesta av utrustningen innan han dröp tillbaks till avbytarbåset.

Men att dra några höga växlar på matchen igår, det är verkligen livsfarligt för att inte säga rent dumdristigt...

Ambroo: "Vi har väl ingen tunnare trupp än de andra topplagen?"

Jo.

Gidde: Men samtidigt är det ju kul att se Susse försöka sig på en klubba-skridsko-klubba fint i försvarszon. Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli mer och mer imponerad av Oscar Steens och MickeP:s inställning och kampvilja. De verkar gå in med 100% i varje situation.

Att försöka dra några som helst växlar av gårdagens match är bara löjligt, om inte annat lär man bara få äta upp det senare.

På tal om äta upp så kanske det är dags att lägga julgodiset jag gjort idag i burkar.

Paddan: Jag sa till min stolsgranne igår under matchen att Oscar Steen han är helt suverääään påååå...... sen hann jag inte mer innan Steen var först på pucken bakom mål (det var det jag skulle säga) och passade fram Oscar Hedman till 3-1.

Frisco:

Jag minns att du sa något om prååppa också.

knaskamilla: Var det jag? Skrev nånting om det igår kväll.

Paddan:

Instämmer, Micke P är klasser bättre i år, och Steen imponerar mer och mer.

Susses klackspark var urskön, samma som Krizans lättning bakom mål som han sedan bara plockade mitt framför näsan på Timrå-spelaren.

Frisco: Om man vill skylla ifrån sig på ...säg någon bortamatch... kan ju denna ramsa vara bra.

Vem vem vem var det? Po Po Po Poffa...

Paddan: Var var var han? Udd udd udde valla.

Lumber Jack:

Uddevalla?
Är det där han är??

Måtte han blivit tipsad av Frisco om det underbara Hotell Viking!!!

:)

Gidde:

Frisco har ju även underbara bilder på detta fina hotell:

www.frisco.se/uddevalla/05.jpg
www.frisco.se/uddevalla/16.jpg

Gidde: Hoppas han bor där. Fast han tycker kanske bäst om att bo på hippa opersonliga fyrkantiga mitticentrumhotell med alldeles för mjuka kuddar?

Frisco:

Så töntigt!
När det finns sådana ypperliga kulturminnen!

Gidde: "...plus att jag knappast skulle utnämna Justin till matchens lirare igår."

Ordet "lirare" gör väl att Justin aldrig, rent språkligt, borde ha stora chanser att få den titeln. Däremot har jag inga svårigheter med att utnämna antingen honom eller Steen till det amerikanskinfluerade "Matchens man". Helt enkelt för att hans fysiska spel vid ett tiotal tillfällen antingen ledde till att han direkt kunde ta pucken eller att en medspelare indirekt fick chansen till det någon sekund senare.

Härlig inställning som under matchens lopp också smittade av sig på en del oväntade medspelare.

Alfred Awful:

Japp, en av tre kan jag gå med på, men inte Matchens Lirare.

Men där finns det säkert massor med olika åsikter, så det är nog bäst att vi lämnar det därhän ;-)

Alfred Awful: Det var väl först igår som det fysiska spelet, som han i någon intervju sade sig behöva för att kunna komma rätt in i matchen, äntligen fick lite utrymme.

Nä, kanske bäst att klä om och bege sig till Näske Krog för lite middag.

Ambroo: Vi har iaf 12 forwards på isen, två på bänken och tre utlånade. Dessutom har vi några killar i juniorlaget som antagligen skulle gå att kasta in om det krisade. På backsidan har vi en borta för resten av säsongen men ändå 8 backar att tillgå. Känns lite bredare om du frågar mig...

Wayne Gresky:

Det beror ju på att vi räknar juniorer som spelare också, och dessutom inte drar oss för att spela med dom....

Gidde: Vad är det för mening att välja kulturminnen som hotell då man ändå inte har tid att sova? Nä, sånt skit får andra syssla med.

Just nu är det Scandic Backadal som gäller. Men Göteborg bjuder på skitväder, som vanligt. Av alla dagar jag spenderat i jobb på västkusten tror jag det är mindre än en tiondel som bjudit på någorlunda torrt väder.

« · 794669 · »