1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478925 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!

1877880 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: tycker man kan bryta med Tobias Ericsson, iaf om man tänkt använda han som back. Han är otroligt slarvig och skapar livsfarliga målchanser åt motståndarna ofta. Som center var han bra förra säsongen, kan inte riktigt säga detsamma om denna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper:
Lyckligtvis så kan de individuella prestationerna variera rätt mkt över olika säsonger. Tobbe är kanske en riktig best nästa säsong:)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: true true. Önska man kunde bryta med tobias eriksson känns inte som han har någon uppsida alls. Hoppas hägga växer nästa år, han ser jag åtminstone något potential i.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper:
Björka är ok, han skall göra 20 mål per säs och hålla sig ifrån utvisningsbåset. En spelare med det skottet kostar. De som tynger laget är Häggström/Tobias E, TE när han används som back sitter på ett alldeles för dyrt kontrakt oavsett hur mkt han kostar. Häggström gör det ok som ytter i 4:e men gissar att det är ett rätt dyrt kontrakt för att vara i 4:e.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San:
Vi har ändå en sådan passa bra lönebudget att vi skall kunna konkurrera om bra spelare i allsvenskan med en Karlqvist i klubben, poängspelare kostar. Det där med att han gör sina poäng mot sämre lag är nog mest en känsla, såg att han gjort 8p mot topp 4 lagen i serien trots två missade matcher mot almtuna. Man skall nog se över andra beståndsdelar i laget än just Karla, som om vi tappar Molin kommer bli mkt viktigt för offensiven.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Jo kanske du har rätt, Karla kan kanske bli kvar länge och ge kontiunitet.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
modomille: Gillar karlkvist med, känns som han växt i år och verkligen vill kämpa för klubben varje match. Gillar Björka jag en av få ^^ Visst han har inte presterat bra på senast, lite slarvig och ser lite trött ut. Men känns som han åtminstone har kämpavilja och blir förbannad när det inte går. Skulle dock vilja ha ännu mer vilja i honom och fundersam hur han blir när han inte får spela med ledande spelare. Blir han sur för det och inte ger allt så känns det inte bra men annars så.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
WarEvryPractice:
Att skriva på två år känns rätt vettigt, man erbjuder en viss trygghet och delvis ett sätt att konkurrera med andra allsvenska klubbar, förutom att vi då ger en rätt bra lön i förhållande till många. Men 3 år känns det inte som om det finns någon direkt uppsida med, såvida inte killen heter Tobias Enström då är det en gest mot honom för han lojalitet mot klubben.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Karlkvist vill jag oxå ha kvar,våran näst bästa forward. Björklund är jag osäker till,om han inte fick sin skada så skulle han göra 20 mål igen. Men lite oteknisk och klumpig.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San: jag är av en precis annan åsikt, tycker han är en av få som faktiskt vill vinna varje match,bra fart och åker mycket skridskor, bra inställning och jag tycker han visar på stor potential tom oftare än Molin som kan falla bort hela matcher.
Karla är en toppspelare i AS och ska ha en topplön därefter, dessutom är han rutinerad och har klubbkänslan.
Visst har man kanske kunnat satsa på en spelare som Holm i AIK men det är en karaktär som nog drar så fort ett erbjudande kommer, Modo behöver spelare som vill stanna och jag tror karlkvist är en sådan typ av spelare
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Handlar väl en del om hur stor hans lönekostnad är men jag tycker inte att han är rätt karaktär och han känns som lite av en medgångsspelare. Gör också ofta sina poäng mot sämre lag.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: karlkvist är väl en av våra genomgående bästa spelare, vore sjukt trist att tappa en sådan spelare
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San:
Björklund kan jag förstå, men varför tycker du man skall skeppa Karlqvist?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
WarEvryPractice: "Jag menar, det är snack om att Molin skulle få bryta sitt kontrakt. Om MoDo går med på det, vad är då vitsen med att skriva långa kontrakt? Det är ju bara nackdelar isåfall."

Ja så är ju tyvärr verkligheten i HA. Tills viss del var det ju så i SHL mot NHL också.
Sen handlar det väl kanske inte så mkt om att Modo låter honom bryta som att han har en klusul som ger honom rätt att gå till SHL lag. En klausul man nog får lov att ha med i kontraktet om man ska lyckas värva några bättre spelare till HA.
Sen behöver man ju inte göra som Pantern och skriva att dom får lämna lite hur och när dom vill. Men det var ju deras sätt att lyckas värva spelare man kanske inte kunnat få annars. Och det gick ju som det gick. =)

Men vi får trösta oss med att dealen mellan SHL och HA ger oss lite kaffepengar när Molin och Sellgren går till SHL...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Domsjö:
Fy, det här var ingen bra dag i MoDos historia.

Jag tappade modet efter att vi brände målchanserna i slutet av andra (Enströms styrning, Frycklund fri, tror Molin hade nån giftig styrning också).

I början av tredje åker vi mycket skridskor. Varför gör vi inte det hela säsongen tänkte man då? Flera fina passningar går fram också, men sedan tappar vi trycket. Att de svänger på det viset är ju vanligt i hockey, men tyvärr är vi då totalt oförmögna att mobilisera en ny push.

Obegrepligt att Särki spelar så risiga spelare i mitten av vårat hyperviktiga PP. Men som tur är blir det avblåsning och Molin får chansen igen. Tiden rinner iväg, men Emil tar ned en rensning på tennis, frispelar Marklund, som helt ensam med målvakten missar hela målet. What the fuck! Hur kan Molin få kontrol på en stenhård höjdare men Marklund fixar inte att få en lös myra mot mål?

Jag brukar fundera på, hur allmännt idrottskickliga är killarna vi har i laget? Hur ser en tennis- eller fotbollsmatch ut mellan dem? Hur duktiga är de på tex orientera eller simma. Jag menar när de spelar matcher ser man ju sjukt många konstiga spel från spelare som loggar mycket istid.

Man kan förvisso ha en del primitiva spelare i ett lag, men man kan inte bygga spelet runt dem. Och de är ju då man känner att våra långa kontrakt är så sura. Jag menar, det är snack om att Molin skulle få bryta sitt kontrakt. Om MoDo går med på det, vad är då vitsen med att skriva långa kontrakt? Det är ju bara nackdelar isåfall.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Costanza: Petting? Är det ryggen som gäller då? 😅😅
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Ja så kan man säga om alla matcher, tänk om domaren blåst si eller så. Tänk om Svartvadet hade missat skottet i övertiden 2007(rätta mig om jag har fel) och pucken hade åkt i runden och vi hade gjort mål istället. Som du säger, spekulera kan man alltid göra. Dock så blir man inte ett dugg klokare, men får bara gråa hårstrån.

Jag tycker iallafall att det är tråkigt att ni missade slutspelet. Man vill ju värna om hockeyn här uppe i norr.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K:
Ja man borde med resurser/förutsättningar utmana om topp-4.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: En sak är då säkert , Tabellen ljuger inte i alla fall !!!
Vi är inte bättre helt enkelt !!

Men samtidigt med denna trupp så är detta ett stort jäkla fiasko rakt av !

Skulle va otroligt intressant att få ta del av föreningens analys om vad som har gått fel i år igen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Otto1: pratade liksom bara om det menlösa med att vända och vrida på saker. Skulle det slutat annorlunda om inte Pantern tappat massor av spelare och tvingats ställa upp med fem backar? Skulle det slutat annorlunda om vi inte varit så bra i förlängningar? Skulle det slutat annorlunda om vi inte förlorat så kopiöst många uddamålsmatcher (som för övrigt innebär fler poäng statistiskt än den enda man vinner i förlängning).
Om inte domarna varit bedrövliga mot löven. Några felaktigt dömda mål (som senast mot Timrå).

Ja, förmodligen hade tabellen kunnat se rätt annorlunda ut, men det är skitsamma. Vi hamnade i mittenland. Allt annat är bara fjantiga spekulationer som inte leder någon vart.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Standard, bästa lagen har mest tur med lotteriet
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Robin Ztorken L: på samma sätt som det var lotteri att vi inte spelar meca alltså. Rent lotteri att Timrå vann serien osv.

Man spelar 52 matcher. Vi var närmare slutspel än negativt kval. Långt ifrån godkänt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Rent lotteri att vi slapp div 1 kvalet
Dock tacksamt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Robin Ztorken L: Vi hamnade där vi hamnade. Vi var precis så bra som resultatet visade då vi spelade efter de regler som gällde. Att fjanta på och snacka en massa om och, men så du så sanslöst tjurigt gör varje år är faktiskt löjligt.
Kommentera


Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Robin Ztorken L: ofattbart många uddamålsförluster också. Ditt sätt att resonera känns rätt löjligt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Jag är trött på att det byts tränare säsong efter säsong men jag är riktigt tveksam till en fortsättning med Säcken. Han har misslyckats kapitalt med att få till ett grundspel överhuvudtaget. Sen var Modo otroligt naiva som gick in i serien med den här centeruppsättningen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: med offatbart många övertidsegrar.
Utan dom i kvalet...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
borde säcken få ett år till? utan att man tänker på skitresultatet idag.
Tror ni att det går att få ihop 15 miljoner? skulle va kul om det kunde ges en chans med fonden. ger det inte resultat är det kontinuitet som gäller och tålaamod, måste ju vända någon gång så länge supportrar finns och att de inte stänger shl till 100%
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San: Karlkvist behåller jag gärna men inte Björklund.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
modomille: Karlin har ju haft ett hus här i flera år. Att han flyttar hem till Övik och familjen när han är arbetslös är inte det minsta konstigt, oavsett vad han ska göra nästa säsong.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: We shall put our faith in Karlin!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Jo, men Modo har ju bevisat under 10 år nu att pengar inte är allt..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Nucky: nu har förvisso Leksand en budget som är mer än två andra allsvenska lags, men det är givetvis inte bara att ställa ut skridskorna...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Nu vill jag bara se Leksand misslyckas så är jag nöjd, se vad de kan göra nästa år, presterar de med då gör de det bra :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Nucky: Jag gillar inte leksand men det är fan sant! Vi är 3 poäng från kval neråt det är inte bra!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Man måste beundra ett lag som Leksand ändå, som i princip alltid ställer ett lag som presterar på isen här i HA.
Modo har nu spelat här 2 säsonger och dess bästa placering är alltså 10:a, trots betydligt högre budget än de flesta lag.

De é int barra..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gäsp: Björklund och Karlqvist sitter säkert på höga löner, skeppa. Håller inte.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Fan, Karlin? Hade hoppats på Ace Ventura - The Petting Detective. Uppdrag: Leta rätt på de som klappar och kliar varann på ryggen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Nucky: haha inte det jag skrev senast. men att det var psykologiskt. Får kolla hockeypuls så får ni mycket bättre svar ;)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Björklund tycker jag inte alls har varit bra denna säsong han är mest bara långsam och totalt oteknisk.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Sa Molin det?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
hockey_21: det jag skrev nedöver är vad jag kommer ihåg. MoDo är ett loosergäng håller med om att det inte finns tillräckligt med vinnarskallar. Björka har försökt visa ledaregenskaper men inte riktigt räckt till. Tror därför han dragit några onödiga utvisningar, finns inte riktigt någon som tagit tag i matcherna. molin,björka och karla har försökt men inte lyckats. Modo gör andra lag bra det är så surt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Heyerdal: Kan meddela att Karlin har flyttat hem till Övik
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: vad sa Molin?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Confusius: Jag tror fan på Karlin och hoppas på honom på 3 år. Säcka Säcken.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Djuunaz: Nu har ju både Säcken och Sundlöv haft en säsong på sig att inventera det lag dom ärvt. Jag hade nog gett dom kommande sommar att bygga om truppen.

Men Säcken kanske har fått negativa signaler från klubben och väljer att lämna.

Den här klubben behöver kontinuitet, att byta tränare varje säsong är så jävla kontraproduktivt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: att det handlar om det psykologiska och inte det fysiska. och att de borde ha säkrat det redan. slarvat bort matcher som de borde vunnit. att det var lika som förra året. Kul å se att han är besviken och att han ställer upp på intervjun.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Domsjö: håller med såg mycket märkligt ut måste blivit en ordentlig blackout men chansen rök väl vid Ericsson utvisning , svårt få ett bra anfallsspel då passningarna till forwards antingen går flera meter framför forwards eller så bakom, Modo hamnar oftast i hörnen eller efter sargerna
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Lesky: Ärligt så börjar man ju bli lite less på värvningar av erfarna spelare med ett fint CV. Är ju lag som Pantern m fl med typ noll spelare man har koll på som presterar. En drös med fina div 1-spelare kanske inte är så jäkla dåligt ändå.
Kommentera

1877880 · »