Heyerdal: Jo, men det är ju inte bara vi som nästan måste gå helt tomt med poäng. Flera lag måste dessutom överträffa sig själva. Statistiskt är det snudd på omöjligt.
Monno: sju matcher och tretton poäng med till slutspelsstrecket. Löven måste ta klart fler poäng än deras snitt och vi måste nästan torska varje match. Meca känns klart nu.
Monno: Tror nog mycket beror på att man byggt upp en stark organisation i Oskarshamn, då spelar det mindre roll om man byter tränare etc. Precis som det var för Modo i slutet på -90 talet, vinnarmentaliteten satt i väggarna, och hela organisation var på uppgång och hade en tro på det man gjorde, då spelade det ingen roll att man bytte ut bröderna Sedin mot Micke Wahlgren och Peter Högardh. Laget fortsatte vinna och tog sig ändå till final. Likadant i Modo just nu, fast tvärtom. Man bygger en organisation som ska vara framgångsrik vilket tar tid, men satsningen på Björn känns ändå rätt. Blir intressant att se hur satsningen går kommande år.
Confusius: Själv är man inblandad i en förmodad streckstrid, men jag känner på mig att min gameplan håller på att sätta sig, och att jag kommer avsluta säsongen starkt.
Då jag tycker att det varit roligt att få programmera lite igen så kan jag inte säga att det varit betungande alls. Jag är snarare tacksam att så många anmälde sig. Nästa säsong kanske jag kör både SHL och Allsvenskan om det finns intresse för det.
Jag ska nog snart ta reda på hur många placeringar fel som tippats respektive lag. Misstänker att Oskarshamn och Löven ligger högt och AIK väldigt lågt...
{5647}: inte bara löven som felar. Tror många inte vågat tippa Modo så högt som de ligger enbart på tidigare besvikelser
Sen allt för många medelhöga+mittenlag. Hade en grupp med AIK, LIF, Modo, oik, bik, khk, Almtuna, löven samt SSK som alla ville in på 8 platser. Men egentligen bara en sörja. Hade nog blivit bättre om jag lottat in dem.
Tarasov: Medianvärdet är med. Då blir det lite konstigt då flera lag kan få samma medianvärde... aik 1.71 01 Leksand 2.48 02 Björklöven 3.65 03 MoDo 4.03 04 Södertälje 5.39 05 Almtuna 6.52 06 Oskarshamn 7.03 07 Karlskrona 8.48 08 Karlskoga 9.06 06 Tingsryd 9.42 14 Västerås 11.16 12 Pantern 11.61 13 Västervik 11.87 12 Vita Hästen 12.58 13