Intressant att se Wernblom som center. Tror vi kan få ut mer av honom på den positionen, gäller bara att han jobbar på det defensiva och speciellt i egenzon för att kunna vara center på denna nivå.
Sedan är det främst nyförvärven man är intresserad av, speciellt vill jag se vad Öhman kan göra på blå i PP, ifall Olofsson är redo all leda en kedja som center och ifall From klarar av att utnyttja sin speed, teknik och skott. Hur ser Rosdahl ut har han potential att gå från en mer grovjobbare till att producera i HA (likt Marklund gjorde).
Av befintliga spelare är det främst LP och Åhström, har de tagit steg frammåt under sommaren, är Åhström redo att slåss om en plats och kan LP gå framot och blir mer producerande?
Så jävla skönt att det drar igång igen även fast det bara är en träningsmatch.
Jellvert är rätt person att sätta mellan unga spelare. Har en stabilitet i sitt spel som jag tycker få i truppen har, jobbar hårt både hemåt och framåt. Hans poängsnitt i 5 mot 5 förra året var dessutom ritktigt bra trots att han spelade med två juniorer i en tredjekedja.
Han är inte den mest lysande spelaren framåt med jag hoppas att han får ett genombrott i år, gillar honom som spelare.
Smart att sätta honom med LP och TÅ så de får en trygghet i kedjan.
Rytter: Älskar Björn och det han och Widebro gjort med vår stads stolthet! Nu saknas bara Scooters ”Fire” när Modo äntrar isen, så är man tillbaks i gamla goda revansch-och-nu-jävlar känslor :)
Costanza: Hatar verkligen att det börjar ta längre och längre att känna igen spelare bara utifrån deras åkstil/kroppsrörelser. Men då man börjar komma upp i åren så får man väl vara nöjd så länge man lyckas innan 5-6st seriematcher gått.
Costanza: Bra period överlag, Vaasa växte in men vart ingen totalpanik. Vaasa spelar kompakt i försvarszon så blir mycket cirklande runt för oss. Men vi styr spelet iallafall.
modomille: Låter stabilt. Hade tänkt ringa Foppa och höra om den skäggige 46-årige miljardären kunde komma in och bara köra "fullt ut galning" en säsong. Killer eyes! Open ice! Självklart måste han betala bra mycket för att få vara med....
modomille: Väldigt svagt av domaren att ta Rosdahl efter teken, speciellt när samme domare stoppar teken för dessa 2 gnabbas och fortsätter efter tekningen, att man inte tar båda är helt obegripligt om du frågar mig?!
{5647}: Någon som har sett något om ev kedjor inför kvällen? Läste att Hellkvist hade en fw + center klart för sig i kedjorna sen skulle han sätta sista fw i respektive lina.
Bytet av merchandise-försäljare var det bästa som kunde ske inom det området. Dom senaste t-shirtarna är grymt häftiga med Foppa och Victor Hedman. Jag beställde en av varje. :)
Öhman? Han tycker jag inte gjort bort sig på nått sätt, knappt märkt honom utom när han missade att slå in den i öppet mål. Tänker du på målet så var det Berglund som var sista back hem i kontringen.
2-0 nu. Väldigt konstig match än så länge, tycker modo äger stora delar av spelet men löven gör målen. Löven har väl haft ett långt anfall under 5 mot 5. Men dom ställer om fort från försvar till anfall, ser ut som dom försöker samma spel som IKO hade i fjol och det är väl naturligt.
Gavelo: Modo kanske bättre individuellt, men kollektivt är det pojklagshoxkey. Fasansfulla avvägningar där man pinchar på 50/50 lägen. Passningar i egen zon som är hemska. Enmansattacker för man dribblar fast sig.
Spelmässigt ser det fördjävligt ut helt enkelt. Hemskt.
modomille: hanses under isen. Skulle tagit den, eller vad hände? 1a är ju friläge så även om det är lamt ingripande så är det väl inte kasst, men inte bra om man säger så.
Steken84: 0-2 speglar inte matchen, löven har inte skapat just någonting mer än nån enstaka kontring. Hade Modo haft samma utdelning som löven så hade det stått 5-2.